کد خبر: 908793
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش:
ما آغاز کننده هیچ جنگی نخواهیم بود ولی هر کجا که با تهدید دشمن روبه‌رو شویم با آن مقابله می‌کنیم و در جهت ارتقای توان دفاعی خود تلاش خواهیم کرد.

ما آغاز کننده هیچ جنگی نخواهیم بود و درصدد تسلط بر خارج نیستیم ولی هر کجا که با تهدید دشمن روبه‌رو شویم با آن مقابله می‌کنیم و در جهت ارتقای توان دفاعی خود تلاش خواهیم کرد.
به گزارش مهر، امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در مراسم شکرگزاری و نثار گل فرماندهان و یگان‌های منتخب نیرو‌های مسلح که صبح پنج‌شنبه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد‌سازی خرمشهر در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۵۷ یک شوک بود که تمامی معادلات امریکایی‌ها را بر هم زد. وی ادامه داد: قبل از انقلاب امریکایی‌ها با حضور در ایران، تنگه هرمز را که محل انتقال انرژی جهان بود در اختیار داشتند و در مرز با شوروی سابق بودند و همه منابع ایران در اختیار آن‌ها بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی این موقعیت از آن‌ها گرفته شد. امیر پوردستان نگرانی اصلی امریکایی‌ها از انقلاب اسلامی ایران را بیان ادبیات جدید در مقابل آن‌ها دانست و گفت: امریکایی‌ها برای مقابله با ایران همه ابزار‌ها را به کار گرفتند، آن‌ها تحریم اقتصادی و نا امنی و دامن زدن به اختلافات قومی و داخلی را ایجاد کردند تا انقلاب را محدود کنند، اما شکست خوردند. وی افزود: اقدام دیگر امریکا برای مقابله با ایران اسلامی تجهیز صدام برای تهاجم به ایران بود، صدام هم برای الحاق خوزستان و بخش‌هایی از ایران به کشور ما حمله کرد و در نقشه‌هایی که منتشر کرده بود خوزستان را از خاک ایران جدا کرده بود؛ همان کاری که داعش انجام داد.
امیر پوردستان با بیان اینکه ملت ایران آمادگی برای جنگ نداشت، گفت: در جنگ‌های اخیر هر گاه نگاه می‌کنیم یک طرف غرب بود، یک طرف شرق، اما تنها جنگی که دو ابرقدرت جهان در یک جبهه قرار داشتند جنگ تحمیلی هشت ساله بود. وی افزود: راهبرد امام خمینی دفاع همه جانبه بود و با این راهبرد ارتش و سپاه، ملت ایران خود را پیدا کرد و برای آزادی خرمشهر آماده شدند و سپس عملیات بیت‌المقدس آغاز شد و ۲۲ روز طول کشید تا رزمندگان پشت دروازه‌های خرمشهر رسیدند؛ شهری که مانند یک دژ مستحکم و تجهیز شده بود. پوردستان گفت: شرایط عملیات بیت المقدس بسیار سخت بود، به گونه‌ای که شهید صیاد شیرازی گفتند بعد از ۲۰ روز با برادر محسن به این نتیجه رسیدیم که خرمشهر در این موقع قابل فتح نیست، اما همانطور که امام راحل فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد و این اراده خدا بود، زیرا در جایی که فرماندهان به این نتیجه رسیده بودند که خرمشهر نفوذ ناپذیر است، خرمشهر آزاد شد.
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش گفت: ما خرمشهر را با ایمان به خدا و تبعیت از ولایت فقیه، با وحدت ملی و انسجام ملی، با نهراسیدن از مشکلات، اعتماد به نفس و توکل به خدا و نترسیدن از مشکلات فتح کردیم و این رمز جمهوری اسلامی است که باید حفظ کنیم. وی با بیان اینکه دشمنی با انقلاب اسلامی تمام نشده است، گفت: ما امروز با چهره جدید تهدید روبه‌رو هستیم و لازم است به عنوان بازو‌های نظام ظرفیت جدید دفاعی ایجاد کنیم. امروز ادبیات دشمن عامه پسند نیست بلکه زیبنده خودشان است. دیگر با ردپای دشمن روبه‌رو نیستیم بلکه با خود دشمن روبه‌رو هستیم. وی افزود: خوشبختانه امروز نیرو‌های مسلح از اشراف خوب اطلاعاتی برخوردار هستند و می‌دانیم در پایگاه‌های امریکا در اردن، امارات، قطر و عربستان چه تجهیزات و تسلیحاتی وجود دارد و حتی رفتارشناسی کرده‌ایم. امیر پوردستان در پایان تأکید کرد: دکترین نیرو‌های مسلح بازدارندگی و دفاعی است. ما آغاز کننده هیچ جنگی نخواهیم بود و درصدد تسلط بر خارج نیستیم ولی هر کجا که با تهدید دشمن روبه‌رو شویم با آن مقابله می‌کنیم و در جهت ارتقای توان دفاعی خود تلاش خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار