کد خبر: 908747
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اشراف اطلاعاتی دقیقی بر منطقه داریم و مقابل دشمن غافلگیر نمی‌شویم.
 

جوان‌آنلاین: امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر با توانمندی‌هایی که ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد تمامی حرکت‌ها در داخل کشور، مرز‌ها و منطقه رصد می‌شود.

وی افزود: اطلاعات لازم پس از جمع آوری توسط کارشناسان ارتش تحلیل شده و متناسب با تهدید‌ها ظرفیت‌های دفاعی لازم تدبیر می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تدابیر لازم برای هر شرایطی اندیشید شده است و مردم مطمئن باشند نیرو‌های مسلح ایران غافلگیر نخواهند شد.

پوردستان تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی ما در منطقه به حدی است که در حال حاضر تعداد نیرو‌های داعش در افغانستان را می‌دانیم و مطلع هستیم این افراد چه اقداماتی را در آن کشور انجام داده و سرکردگانشان چه افرادی هستند.

وی افزود: همچنین ما دقیقا می‌دانیم در پایگاه‌های هوایی کشور‌های عربی از جمله پایگاه هوایی الظفره چند هوایپما از چه نوعی وجود دارد. همچنین تمامی شناور‌هایی که در آب‌های خلیج فارس و منطقه در تردد هستند رصد شده و قابلیت‌های هر کدام برای ما مشخص است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران متناسب با ظرفیت‌هایی که دشمن در اختیار دارد، برنامه ریزی لازم را برای توانمندی به انجام رسانده و خودمان را آماده نگاه می‌داریم.

پوردستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دنبال تجاوز به هیچ کشوری نیست، ولی برای دفاع از این نظام مقدس در هر جغرافیایی که لازم باشد برای مقابله با تهدید دشمنان اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

وی گفت: امروز خوشبختانه با وجود دانشمندان و صنایع دفاعی کارآمد بومی، سلاح‌های مورد نیاز خودمان را تولید می‌کنیم. در حال حاضر فاصله ایده تا محصول بسیار کوتاه شده است و آنچه که فرماندهان صحنه نیاز دارند در کوتاه‌ترین زمان ساخته و در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما هیچگاه به دنبال جنگ و تسلط بر هیچ جغرافیای خارجی نبودیم و نیستیم، اما این راهبرد به معنای عدم ارتقاء توانمندی‌های دفاعی ایران نیست چرا که قرآن کریم به ما دستور می‌دهد خودمان را در برابر دشمنان آماده نگه داریم.

پوردستان اظهار کرد: ما درس‌های زیادی از دفاع مقدس و انقلاب آموختیم و تلاش ما به عنوان سربازان نظام این است که به گونه‌ای عمل کنیم که در پیشگاه ملت ایران سربلند باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار