کد خبر: 908716
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد به برخی از انتقادات مبنی بر عدم فرصت دادن به قهرمانان جا مانده از رقابتهای انتخابی واکنش نشان داد.

محمد حسن محبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به هیچ عنوان نمی توان هیچکس را به زور و اجبار به کشتی آورد و به میدان فرستاد، اظهار داشت: ما به تمامی مدعیان و واجدین شرایط حضور در رقابتهای انتخابی تیم ملی، فرصت عرض اندام و مصاف به حریفان را دادیم و این مدعیان می توانستند در دو میدان انتخابی، شایستگی و توان خود را اثبات کنند. حال اینکه هر کدام از این مدعیان که برخی از آزادکاران عنوان‌دار و بزرگی هم هستند، امکان حضور در مسابقات را نداشتند، نباید دنبال مقصر و توجیه بود.

وی تصریح کرد: ما از تمامی آزادکاران واجد شرایط دعوت کردیم در رقابتهای انتخابی به میدان بروند و خودشان را اثبات کنند. مثلا قهرمان بزرگی همچون حسن یزدانی هم بدون هیچ اما و اگری وارد گود و شد با تمامی مدعیان وزن خود جنگید.در این بین برخی از قهرمانان باتجربه و قدیمی تر تیم ملی ترجیح دادند بنا به دلایلی از جمله مصدومیت به مسابقات انتخاب نیاند که این موضوع هم تصمیم شخصی آنها بود.

عضو شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که آیا این نفرات قصد داشتند بدون انتخابی به ترکیب تیم ملی راه یابند، گفت: شورای فنی مدتهاست با جدیت به تمامی آزادکاران تاکید کرده که هیچکس بدون حضور در انتخابی به ترکیب تیم ملی راه نمی یابد، چراکه اگر برخی از کشتی گیران بدون طی کردن فرایند انتخابی به ترکیب تیم ملی اضافه شوند، حق کسانی ضایع می شود که مدتها تلاش و تمرین کردند تا در انتخابی‌ها کشتی بگیرند.

رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه ادامه داد: هیچ کشتی گیری را نمی توان به زور و اجبار به میدان آورد و او را با اصرار وادار به کشتی گرفتن کرد. وظیفه ما این بود که طبق قانون به همه فرصت دهیم که برخی بدون توجه به این فرصت ترجیح دادند در انتخابی ها کشتی نگیرند. البته توجیه مصدومیت نیز برای برخی از این غایبان قابل قبول نیست، چراکه آنها می توانستند در مرحله نهایی رقابتهای انتخابی حضور یابند.

وی در خصوص یدالله محبی و فراز و فرودهای او در رقابتهای اخیر گفت: یدالله مدتها پیش در تورنمت اوکراین به میدان رفت که گویا دچار ضرب خوردگی شد و کمی از تمرینات ایده آل دور شد. البته او برای رقابتهای انتخابی مرحله نهایی در کرمانشاه زیر نظر خودمان تمرین کرد و توانست کمی از افت خود را جبران کند. خوشبختانه او در رقابتهای قهرمانی نظامیان جهان هم خوش درخشید و توانست از لحاظ روحی و روانی به شرایط خوبی برشد.

محبی در پایان خاطر نشان کرد: یدالله همچنان این فرصت را دارد تا در طول اردوهای تیم ملی و تورنمنت‌های پیش رو، توانایی و شایستگی خود را به کادر فنی اثبات کند و به عنوان ملی پوش اصلی سنگین وزن در میادین بزرگ آتی حضور یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار