کد خبر: 908652
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
«حسین العادلی» خبر‌ها مبنی بر خروج برخی اعضای النصر از این ائتلاف را تکذیب کرد و گفت: رقابت و نبرد برنامه‌ها در پس ادعای خروج برخی اعضا از ائتلاف الفتح و پیوستن به فهرست‌های دیگر است، در حالی که ائتلاف النصر منسجم است و وارد تفاهمات موفقیت آمیز برای تشکیل فراکسیون بزرگتر شده است.

جوان آنلاین: سخنگوی ائتلاف النصر اعلام کرد حیدرالعبادی بیشترین شانس را برای تصدی نخست‌وزیری برای دومین بار پیاپی دارد.


به گزارش شبکه السومریه، «حسین العادلی» خبر‌ها مبنی بر خروج برخی اعضای النصر از این ائتلاف را تکذیب کرد و گفت: رقابت و نبرد برنامه‌ها در پس ادعای خروج برخی اعضا از ائتلاف الفتح و پیوستن به فهرست‌های دیگر است، در حالی که ائتلاف النصر منسجم است و وارد تفاهمات موفقیت آمیز برای تشکیل فراکسیون بزرگتر شده است.

وی تاکید کرد حیدر العبادی رئیس ائتلاف النصر بیشترین شانس را برای دومین نخست‌وزیری دارد.

العادلی افزود تمام خبر‌هایی که به کنار گذاشته شدن العبادی یا نامزدی فرد دیگری به جای وی اشاره می‌کند، صحت ندارد و خبر‌های ساختگی است.

برخی رسانه‌ها و سایت‌های شبکه‌های ارتباط اجتماعی از خروج برخی از اعضای ائتلاف النصر و پیوستن آن‌ها به فهرست‌های دیگر خبر داده بودند.

احتمال ائتلاف سائرون و فهرست‌های دیگر برای تشکیل دولت آینده

ماجد الغراوی از رهبران جریان صدر از احتمال تشکیل ائتلاف میان سائرون به رهبری مقتدر صدر با فراکسیون‌های سیاسی دیگر برای تشکیل دولت جدید عراق خبر داده است.

سایت عربی ۲۱ به نقل از الغراوی اعلام کرد رهبران اکثر گروه‌های سیاسی که با مقتدی صدر دیدار کردند درباره طرح وی اتفاق نظر دارند طرحی که خواستار تشکیل دولت وحدت ملی و مبتنی بر حرفه‌گری در کار است.

به گفته وی این طرح بر دور کردن شخصیت‌های حزبی از تصدی مناصب دولتی تاکید می‌کند.

الغراوی درباره درخواست مقتدی صدر از العبادی برای خروج از حزب الدعوه گفت: این مسئله به شکل علنی مطرح نشده، ولی صدر این مسئله را حدود هشت ماه پیش از انتخابات از العبادی خواسته بود و ممکن است بار دیگر چنین درخواستی را مطرح کرده باشد.

کدام فهرست‌ها به جریان صدر نزدیک‌تر هستند

الغراوی گفت: النصر، الحکمه (به رهبری عمار حکیم)، القرار، الوطنیه (به رهبری ایاد علاوی) و حزب دموکرات کردستان (به رهبری مسعود بارزانی) به ائتلاف سائرون نزدیک‌تر هستند و همچنین برخی طرف‌های ائتلاف الفتح هم به سائرون نزدیک هستند.

وی با اشاره به روابط مستحکم مقتدی صدر با هادی العامری درباره زمان اعلام ائتلاف بزرگ‌تر گفت: ائتلاف میان فهرست سائرون و فراکسیون‌هایی که به آن نزدیک‌تر هستند طی روز‌های آینده اعلام خواهد شد و نشست‌ها و دیدار‌های صدر با فراکسیون‌های سیاسی به تفاهمات و همسویی در دیدگاه‌ها منجر شده است.

الغراوی گفت: طرح سائرون دربرگیرنده دیدگاهی برای اداره مرحله آتی و تشکیل دولت و همچنین سازوکار انتخاب روسای سه‌گانه در عراق (رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس پارلمان) است.

در اولین انتخابات پارلمانی پساداعش در عراق که روز شنبه ۲۲ اردیبهشت برگزار شد، ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر بر اساس آنچه کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرده، جایگاه نخست را کسب کرده و پس از آن، ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری جایگاه دوم و ائتلاف النصر به رهبری حیدرالعبادی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار