کد خبر: 908626
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
مدیرعامل انجمن پایان کارتن خوابی در اصفهان:

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، در آئین گشایش مرکز ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی اظهار داشت: اگر امروز شاهد حضور کارشناسان بهداشت در این مرکز هستیم به خاطر درخواست شخصی بنده بوده است و دانشگاه علوم پزشکی حتی از فرستادن پزشک به این مرکز علی رغم درخواست های متعدد خودداری کرد.

محسن انصاری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همکاری لازم را با مرکز نگهداری کارتن خواب ها در اصفهان نداشته است، افزود: تعدادی از این کارتن خواب ها مبتلا به بیماری های اعصاب و روان هستند و به خاطر اینکه هزینه های نگهداری در بیمارستان فارابی که ویژه این بیماران است، را نداریم نتوانستیم این افراد را راهی بیمارستان کنیم که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این حوزه هم به ما کمک نکرد.

وی گفت: حضور این افراد در سطح شهر خطرآفرین است، از مسئولان انتظار می‌رود حداقل متادون لازم برای ترک اعتیاد این افراد را فراهم آورند. ما هم تلاش می‌کنیم حتی الامکان انتقال این افراد در این مرکز در کمال انسانیت باشد و امید داریم با همکاری بیشتر، این مرکز را بهبود بخشیم.

مدیرعامل انجمن پایان کارتن خوابی در اصفهان با اشاره به اینکه هدف این انجمن نگهداری نیست بلکه جمع آوری کارتن خواب‌ها از سطح شهر و ساماندهی آن و تحویل به دستگاه‌های مربوطه است، ادامه داد: مددجویانی که از طرف نیروی انتظامی و شهرداری به مرکز انتقال پیدا می‌کنند ابتدا قرنطینه می‌شوند و بعد از تعویض لباس و معاینه توسط کارشناسان برای دادن تست HIV و تست‌های مختلف به آسایشگاه منتقل می‌شوند.

انصاری از مراجعه ۳۱۱ نفر در ماه گذشته به این انجمن خبر داد و گفت: این مرکز تحت نظر وزارت کشور و ۱۳ سازمان است که متاسفانه به وظایف خود عمل نکردند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون ۶۰ روز و طبق حکم دادگاه ۶۰ روز دیگر باید کارتن خواب ها را در این انجمن نگهداری کنیم، افزود: در حال حاضر ۱۰۹ زن، ۱۸۹ مرد و ۸ نوجوان نگهداری می‌شود که از این تعداد ۳۱ نفر تبعه خارجی هستند که ۲۸ نفر از آن‌ها را تحویل خانواده ها دادیم.

مدیرعامل انجمن پایان کارتن خوابی در اصفهان با بیان اینکه افراد در این‌جا زندانی نیستند، اضافه کرد: حداقل، هزار کارتن خواب مرد و صد کارتن خواب زن در اصفهان وجود دارد.

وی در خصوص نحوه ساماندهی گروه های مختلف در این مرکز نیز اضافه کرد: افراد زیر ۱۲ سال بلافاصله به بهزیستی منتقل می‌شوند و کودکان خیابانی که بیشتر از اتباع هستند در این مرکز  نگهداری نمی‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار