کد خبر: 908599
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
نگاهي به قرعه سرخابي‌ها در يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان
احتمال مي‌رفت که پرسپوليس و استقلال در يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به هم بخورند، اما قرعه پرسپوليس الدحيل بود..
دنيا حيدري

احتمال مي‌رفت که پرسپوليس و استقلال در يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به هم بخورند، اما قرعه پرسپوليس الدحيل بود و قرعه استقلال هم السد تا دربي سرخابي‌هاي ايران به مرحله بعد موکول شود، البته به شرط آنكه بتوانند از اين مرحله جان سالم به در ببرند.
روي کاغذ قرعه شاگردان شفر ساده‌تر از ياران برانکو است، اما بدون شک تيم‌هاي حاضر در يک‌چهارم نهايي حريفان ساده‌اي نيستند که به سادگي قيد حضور در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا را بزنند و همين انگيزه براي تدارک ديدن ديداري سخت در اين مرحله کافي است.
حريف قدر تکراري
پرسپوليس در پي تکرار موفقيت سال گذشته است و رؤياي قهرماني در سر مي‌پروراند، اما کار قرمزپوشان در اين مرحله به مراتب سخت‌تر از مراحل قبلي است. شاگردان برانکو که به عنوان صدرنشين گروه C به يک‌هشتم راه يافته‌اند، با وجود شکست 3 بر 2 در امارات موفق شدند در آزادي با کسب پيروزي 2 بر يک الجزيره را کنار بزنند و به يک‌چهارم صعود کنند. با اين حال اين تيم براي رسيدن به نيمه‌نهايي بايد از سد حريف سرسختي چون الدحيل عبور كند، تنها تيمي که با 18 امتياز و بدون باخت به يک‌هشتم راه يافته و با دو برد پرگل برابر العين امارات جواز حضور در يک‌چهارم را کسب کرده است. الدحيل قدرتمند که امسال بازي‌هاي خود را با نتايج پرگل پشت سر گذاشته، تلفيقي از لخويا و الجيش سال گذشته است که موفق شد امسال با کسب 60 امتياز از 19برد و سه تساوي، بدون باخت و فاصله‌اي 11 امتيازي با تيم دوم جدول قهرمان ليگ قطر شود. آخرين باخت حريف پرسپوليس در يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمان آسيا به 36 ديدار قبل (پيش از شروع ليگ ستارگان قطر) بازمي‌گردد که يک بر صفر مغلوب الغرافه قطر مي‌شود و بعد از آن ديگر رنگ باخت به خود نمي‌بيند. مصاف پرسپوليس با الدحيل، تيمي که در مرحله گروهي اين رقابت‌ها دو مرتبه از سد ذوب‌آهن ديگر نماينده ايران در اين مسابقات گذشته، تکرار بازي پرسپوليس و لخويا (الدحيل) در يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسياست، ديداري که در تهران با تساوي بدون گل (به لطف پنالتي که طارمي از دست داد) تمام شد، اما در قطر با برد يک بر صفر ياران برانکو همراه بود و جواز حضور در يک‌چهارم نهايي را براي پرسپوليس امضا کرد تا شاگردان بلماضي با کينه قطري خود را آماده مصاف ششم شهريور کنند. البته برانکو با وجود اينكه تأکيد دارد الدحيل سخت‌ترين قرعه براي تيمش بوده، اما به موفقيت در اين مرحله اميد زيادي دارد: «در ليگ قهرمانان آسيا همه حريفان قدرتمند هستند، اما الدحيل سخت‌ترين حريف ممکن بود. با وجود اين اميد زيادي براي صعود داريم، خصوصاً که در بازي دوم هواداران نيز کنار ما هستند و باز هم مي‌توانيم با آنها جشن صعود بگيريم.» گرشاسبي اما تأکيد مي‌كند که تيمش کار سختي برابر الدحيل دارد. همانطور که نماينده پرسپوليس در مراسم قرعه‌کشي نيز تأکيد كرد که الدحيل به مراتب قدرتر از لخوياست. جالب اينجاست که اسماعيل احمد، نمايند الدحيل گفته که در اين مرحله پرسپوليس را به استقلال ترجيح مي‌دادند.
فرصت طلايي براي استقلال
استقلال اما برخلاف رقيب ديرينه خود با حريف ساده‌تري ديدار مي‌كند به طوري که شفر آلماني بعد از مشخص شدن قرعه تيمش اعتراف كرد که مشکلي با السد ندارد: «کار پرسپوليس کمي سخت است، اما قرعه ما قرعه خوبي است. بازي با السد به مراتب براي ما آسان‌تر از الدحيل است. آنها با حضور ژاوي به تيم قدرتمندي تبديل شده‌اند. سعي مي‌کنيم در تهران نتيجه‌ خوبي بگيريم که در قطر با خيال راحت به ميدان برويم.» با وجود اين، السد حريف دست و پا بسته‌اي نيست. نماينده قطري‌ها که به عنوان تيم دوم از گروه C به يک‌هشتم راه يافته در نخستين ديدار با سرخپوشان در گروه C به برد 3 بر يک دست يافت، اما در بازي دوم در آزادي يک بر صفر باخت. اين تيم با يک برد برابر الاهلي عربستان به اين مرحله راه يافت و حالا با کينه‌اي که از سال گذشته از آبي‌پوشان دارد در پي کنار زدن استقلال براي راه يافتن به نيمه‌نهايي است. آبي‌ها سال گذشته با هدايت منصوريان در پلي‌آف و براي صعود به مرحله گروهي السد را کنار زده بودند. ياران ژاوي و مرتضي پورعلي‌گنجي در تهران با وجود تساوي در طول 120 دقيقه در ضربات پنالتي مغلوب شدند و حالا به دنبال گرفتن انتقام از استقلال هستند. ژاوي به عنوان يکي از مهم‌ترين ستاره‌هاي فوتبال دنيا قرار است در کمتر از دو سال براي سومين بار وارد ورزشگاه آزادي شود كه اين مي‌تواند اتفاقي جذاب براي هواداران فوتبال ايران باشد، هرچند که اين ستاره اسپانيايي خاطرات خوبي از حضور در اين ورزشگاه نداشته، اما به نظر مي‌رسد السدي‌ها سعي دارند خود را آرام نشان دهند، به طوري‌که عبدالله البريک، مدير تيم السد با ابراز رضايت از قرعه‌اي که به نام تيمش بيرون آمده، گفته كه شناخت خوبي از استقلال داريم. محمد غلام، مدير باشگاه السد هم مي‌گويد که استقلال قرعه منصفانه‌اي بود. حالا بايد ديد استقلال به راستي قرعه منصفانه‌اي براي السد است يا تيمي كه نماينده قطري بار ديگر توان رد شدن از آن را ندارد!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار