کد خبر: 908597
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
پسر جواني كه با همدستي دوستش، خواستگار خواهرش را به قتل رسانده‌است، بار ديگر محاكمه خواهد شد. حكم قصاص همدست وي در ديوان تأييد شده است.

به گزارش خبرنگار ما، بيست و چهارم شهريور‌سال 94، مأموران پليس ورامين از قتل پسر 20‌ساله به نام حامد باخبر و راهي محل شدند. شواهد نشان مي‌داد پسر جوان در جريان درگيري بر اثر ضربات چاقو و شمشير دوستانش به نام‌هاي مهدي و مهرداد 27‌ساله به قتل رسيده است.
با انتقال جسد به پزشكي قانوني تحقيقات براي شناسايي و دستگيري عاملان قتل آغاز شد تا اينكه دو پسر جوان بازداشت شدند. دو متهم در پليس آگاهي با انكار قتل به شركت در نزاع دسته جمعي اعتراف كردند و مهدي در توضيح به مأموران گفت: «مهرداد و حامد از سال‌ها قبل با هم دوست بودند اما از وقتي حامد به خواستگاري خواهر مهرداد رفت مهرداد ناراحت شد و رابطه‌اش را با حامد كم كرد. مهرداد به خاطر تعصبي كه داشت تصميم گرفته بود ديگر پاسخ تماس‌هاي مقتول را ندهد. او مي‌گفت حامد ارزش رفاقت ندارد و قابل اعتماد نيست! آن دو نفر چند روز قبل از قتل نيز با هم درگير شده بودند تا اينكه روز حادثه من و مهرداد سر كوچه ايستاده بوديم كه مقتول و دوستش سر رسيدند. مهرداد تا مقتول را ديد با هم درگير شدند و ما هم به هواخواهي از مهرداد وارد درگيري شديم. در آن بين مقتول شروع به فحاشي كرد و دست به چاقو شد و با آن چاقو يك ضربه به دست مهرداد زد.‌» متهم ادامه داد: «ما در درگيري بوديم و اهالي محل جمع شده بودند و مشغول تماشاي درگيري بودند. من سعي داشتم مهرداد را كنار بكشم و به درگيري خاتمه دهم اما فايده نداشت. وقتي مقتول دست به چاقو شد مهرداد با شمشير به او حمله كرد و چند ضربه زد. من كه فقط چاقو داشتم چند بار آن را سمت حامد گرفتم، اما ضربه‌اي به سينه مقتول نزدم.»
بعد از اين توضيحات مهرداد نيز در بازجويي‌ها قتل را انكار كرد و گفت: «ضربات با شمشير را قبول دارم، اما قتل كار من نبودم.»
به اين ترتيب پرونده بعد از صدور كيفرخواست به شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و در اولين جلسه رسيدگي به پرونده پدر مقتول گفت: «نمي‌دانم كدام يك از اين دو متهم باعث كشته شدن پسرم شده‌اند و ضربه كاري را چه كسي به سينه پسرم زده است. به همين دليل براي هر دو نفر درخواست قصاص دارم.‌» در ادامه دو متهم بار ديگر جرمشان را انكار كردند و قتل را گردن هم انداختند. در پايان هيئت قضايي با توجه به مدارك موجود در پرونده، همچنين بنا به نظريه پزشكي قانوني كه اعلام كرده بود به دليل كند بودن شمشير احتمالاً قتل با ضربه چاقو صورت گرفته است، مهدي به قصاص محكوم و مهرداد تبرئه شد.
اين حكم به ديوان عالي كشور فرستاده شد و حكم قصاص مهدي از سوي قضات شعبه‌32 ديوان عالي كشور تأييد شد، اما حكم تبرئه ديگر متهم نقض و پرونده براي رسيدگي دوباره به همان شعبه ارجاع داده شد. بنابراين دوست مقتول بار ديگر محاكمه خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار