کد خبر: 908547
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
سرلشکر باقری:
اتکا به جوانان، رهبری و قدرت داخلی ما را در این دوران موفق خواهد کرد، نیرو‌های مسلح امروز بیش از هر زمان دیگری از جهت قدرت دفاعی، آمادگی‌های نظامی و رزمی در اوج به‌سر می‌برند و در توسعه قدرت دفاعی منتظر مجوز یا لبخند کسی نیستند.

خانه ملت روز گذشته و در آستانه سالروز پيروزي عمليات بيت المقدس و آزادسازي خرمشهر ميزبان رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح بود و نمايندگان مردم پاي سخنان سرلشکر باقري از فرماندهان عملیات پیروز بیت‌المقدس و فتح خرمشهر نشستند. او در سخناني از دو نوع تفكر در آغاز جنگ گفت؛ تفكري كه چشم به كمك بيگانگان داشت و تفكري كه به جوانان در داخل تكيه كرد و در نهايت پيروز شد. او همچنين تأكيد كرد كه ملت ايران اگر در كشوري ديگر حضور دارد، به دعوت دولت قانوني آن كشور است و تأكيد كرد نيروهاي مسلح امروز بيشتر از هر زمان ديگري از جهت آمادگي‌هاي نظامي در اوج به‌سر مي‌برند و در توسعه قدرت دفاعي منتظر مجوز يا لبخند كسي نيستند. سرلشکر باقري همچنين در مورد عهدشكني دولت امريكا در برجام يادآور سرانجام صدام شد كه يكي از كساني بود كه زير پيمان خود در عهدنامه‌هاي بين‌المللي زد.
سرلشكر محمد باقري در صحن علني مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فرارسيدن سوم خرداد روز آزادسازي خرمشهر اظهار داشت: در دوران جنگ دو تفكر وجود داشت كه يكي از اين تفكرات متأثر از فرمانده‌كل قواي آن زمان بود. تفكر فرمانده‌كل قوا نگاه به دست بيگانگان و اميد به تصميم قدرت‌هاي بزرگ براي متوقف كردن متجاوزگر بود.
در اين تفكر اعتقادي به جوانان انقلابي و قدرت ملي وجود نداشت. در نتيجه اين ديدگاه در پاييز سال 59 شاهد شكست‌هايي در دزفول، هويزه و جاده ماهشهر به آبادان بوديم كه نهايتاً با عزل فرمانده كل قواي وقت اين تفكر نيز از بين رفت.
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح با بيان اينكه كنار آن تفكر، تفكر انقلاب اسلامي بين جوانان رشد كرده بود، اضافه كرد: تفكر انقلاب اسلامي با تكيه بر جوانان، با وحدت ملي و انسجام نيروهاي مسلح و با ابتكار و خلاقيت، دشمن را شكست داد.

امريكا جرئت جنگ رودررو ندارد

وي با تأكيد بر اينكه امروز ملت ايران با امتحان بزرگي مواجه است، اظهار داشت: امريكاي جنايتكار و بدعهد با عهدشكني در تصميمات و توافقات قبلي توسط عناصر تازه به دوران رسيده خود براي ملت ايران بايد و نبايدها تعيين مي‌كند.
سرلشكر باقري ادامه داد: رژيم عصباني امريكا امروز با سردمداراني عهدشكن، فاسد و حقوق‌بگير صهيونيست‌ها و منافقين هرچند جرئت جنگ رودررو را ندارد اما تلاش مي‌كند در عرصه اقتصادي و عمليات رواني بر ملت ايران فشار وارد كند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: اين در شرايطي است كه ملت ايران همواره بر عهد خود ايستاده و حقوق بين‌الملل را رعايت مي‌كند. اگر در كشوري حضور دارد به‌دعوت دولت قانوني آن كشور است و سر جنگ با كسي ندارد.
سرنوشت عهدشكنان همچون صدام خواهد بود

وي با بيان اينكه ملت ايران امروز در اوج قدرت قرار دارند، افزود: دشمني كه در تمام عرصه‌ها چون پيشبرد اهداف نظامي در تنگه هرمز، تقويت داعش در سوريه و عراق، جلوگيري از توفيق حزب‌الله در لبنان و يمن ندارد چگونه مي‌خواهد با ملت ايران درگير شود؟
خوب است عهدشكنان امروز را با صدام لعين كه معاهده 1975 را پاره كرد و ديديم به چه سرنوشتي دچار شد مقايسه كنيم و بگوييم آينده چنين انسان‌هايي همچون صدام خواهد بود.
در توسعه قدرت دفاعي منتظر مجوز و لبخند كسي نيستيم

رئيس ستادكل نيروهاي مسلح با تأكيد بر اينكه اتكا به جوانان، رهبري و قدرت داخلي ما را در اين دوران موفق خواهد كرد، گفت: نيروهاي مسلح امروز بيش از هر زمان ديگري از جهت قدرت دفاعي، آمادگي‌هاي نظامي و رزمي در اوج به‌سر مي‌برند و در توسعه قدرت دفاعي منتظر مجوز يا لبخند كسي نيستند.
سرلشكر باقري با ابراز اينكه جنگ‌هاي بزرگ در تاريخ همه ملت‌ها نقطه عطفي محسوب مي‌شود، اضافه كرد: دفاع مقدس براي ملت ايران و تاريخ ايران چنين وضعيتي دارد. ملت ايران دو قرن قبل از اين حادثه، تاريخي مشحون از شكست و حقارت را تجربه كرده است.
وي ادامه داد: از ابتداي قرن نوزدهم ميلادي جنگ‌هاي ايران و روسيه تجربه‌هاي عهدنامه‌هاي 1812 و 1828 در تركمنچاي و گلستان با جدايي بخش‌هايي از سرزمين قفقاز از كشور ايران، جدايي هرات در مسائل ميانه قرن نوزدهم، اشغال ايران در جنگ جهاني اول و اشغال سرزمين ايران در جنگ جهاني دوم، قحطي و نابودي نيمي از ملت ايران، جدايي سرزمين بحرين از كشور، حوادثي است كه شكست ايران را در تاريخ نشان مي‌دهد.

ملت ايران با انقلابي بزرگ سرنوشت خود را به دست گرفت

رئيس ستادكل نيروهاي مسلح گفت: ملت ايران با انجام انقلابي بزرگ سرنوشت خود را به دست گرفت و 5/1 سال پس از وقوع انقلاب اسلامي در مواجهه با تهاجمي بزرگ از سوي كشور متجاوز همسايه قرار گرفت كه از سوي قدرت‌هاي بزرگ و مرتجعين منطقه از جهت پول، امكانات، سلاح و تجهيزات حمايت مي‌شدند.
سرلشكر باقري يادآور شد: ملت ايران در اين حادثه بزرگ نه‌تنها يك وجب از خاك خود را از دست نداد بلكه توانست با پيروزي از اين حادثه خارج شود و امنيت و آرامش كشور را براي دهه‌هاي متوالي تأمين كند.
وي ابراز كرد: جنگ تحميلي در شرايطي بر كشور تحميل شد كه نظام نوپاي جمهوري اسلامي ايران در مرحله تثبيت خود بود، ارتش پشتيباني‌هاي قطعه‌هاي مورد نياز خود و حمايت‌هاي ديگر را از دست داده بود و سپاه كه سازماني نوپا و بدون تجربه جنگي بود، در مقابل پول و سلاح قدرت‌هاي بزرگ در پشتيباني از متجاوزين قرار داشت.
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح عنوان كرد: در اين شرايط ملت ايران با توكل به قدرت الهي و رهبري فرماندهي امام راحل بزرگوار، وحدت، انسجام، پشتيباني ملت ايران، وحدت نيروهاي مسلح، تلاش، ايثار بي‌نظير ايثارگران و همه ملت ايران توانست اين حادثه بزرگ را به‌خوبي پشت سر بگذارد، دشمني را متوقف كند، با او بجنگد، او را شكست دهد، از سرزمينش بيرون براند، به تعقيب او بپردازد، متجاوز را تنبيه كند و در نهايت با پيروزي جنگ را به خاتمه برساند.

آزادي خرمشهر نقطه عطفي در بيرون راندن متجاوز بود

سرلشكر باقري اظهار داشت: عمليات بيت المقدس كه از دهم ارديبهشت ماه سال 63 آغاز شد در فرداروزي به پيروزي نهايي رسيد که نقطه عطفي در مرحله تهاجم به دشمن متجاوز، شكست و بيرون راندن او بود.
اگر به يك سال و 9 ماه جنگ تا اين عمليات نگاه كنيم در شش ماه اول رزمندگان اسلام توانستند دشمن را متوقف كنند و با عمليات‌هاي محدود آفندي تجربه جنگيدن با دشمن را كسب كنند، اعتماد به نفس به دست بياورند و در 9 ماه مهرماه 60 تا خرداد 61 با انجام چهار عمليات بزرگ در خوزستان دشمن را از سرزمين خود بيرون برانند.
وي با اشاره به ويژگي عمليات بيت‌المقدس گفت: ويژگي‌هاي عمليات بيت‌المقدس را بايد به‌عنوان يك عمليات چشمگير و قابل توجه در سطح مهم‌ترين و موفق‌ترين عمليات‌هاي نظامي جهان از جهت جمع‌آوري اطلاعات كه با نفوذ تيم‌هاي اطلاعاتي تا 25 كيلومتر در عمق خطوط دشمن و ساير ابعاد اتفاق افتاد مورد بررسي قرار داد.
با طراحي بسيار عاقلانه عمليات كه با زدن نقاط ضعف دشمن در كارون و دور زدن نقاط قوت او پشت كرخه كور، شمال خرمشهر و دستيابي به سرزمين محوري و نقطه ثقل اين سرزمين در منطقه كوشك اتفاق افتاد، عقب‌نشيني دو لشکر زرهي بزرگ از كرخه كور را موجب شد.
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح افزود: اين عمليات را از جهت عملياتي مهندسي‌شده با نصب پل به‌روي كارون خروشان، باز كردن ميادين مين، مداواي مجروحين در خطوط مقدم جبهه، عمليات هوايي و هوانيروز، اجراي آتش توپخانه و ساير ابعاد بايد از جمله درخشان‌ترين عمليات‌هاي دوره دفاع مقدس و حتي عمليات‌هاي موفق جهان بدانيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار