کد خبر: 908432
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، گفت‌: تمام تلاش ما بر این است با انجام معاینات تخصصی ورزشکاران اعزامی طبق جدول زمان بندی مشخص شده کاروان سالم و پاکی را به بازی‌های جاکارتا اعزام کنیم .

غلامرضا نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت تاخیر برخی از فدراسیون‌ها برای انجام معاینات تخصصی ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: اگر برخی از فدراسیون‌ها در اعلام لیست ورزشکاران اعزامی خود به بازی‌های آسیایی جاکارتا برای انجام معاینات تخصصی به فدراسیون پزشکی ورزشی تاخیر داشتند به خاطر این است که لیست نهایی ورزشکاران آنها تازه مشخص شده و ما طبق جدول زمان بندی که به فدراسیون‌ها اعلام کردیم آنها باید در فاصله 20 روز برای انجام  معاینات تخصصی و تشکیل پرونده سلامت به فدراسیون مراجعه کنند تا در پایان خرداد ماه بتوانیم معاینات تخصصی کلی ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا را به اتمام برسانیم.

وی گفت‌: طی معاینات تخصصی که از برخی از تیم‌های اعزامی به جاکارتا  داشتیم متوجه شدیم که اکثر ورزشکاران خانم دچار کمبود ویتامین D هستند و با تجویز مکمل ویتامین D سعی کردیم این مشکل را تا قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی مرتفع کنیم. بدون شک مراجعه زود هنگام فدراسیون‌ها برای انجام معاینات تخصصی ورزشکاران اعزامی خود سبب می‌شود تا اگر ورزشکاری مشکلی داشته باشد زودتر مرتفع شود تا کاروان سالم و پاکی را راهی جاکارتا کنیم.

نوروی  در ادامه‌ درباره غیبت مشاوران تغذیه و روانشناسی در لیست پزشکان اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا، گفت‌: نیازی نیست که ما در لیست پزشکان اعزامی از متخصصان تغذیه و یا روانشناسی برخوردار باشیم. زیرا حضور روانشناس و تغذیه قبل از مسابقات اهمیت دارد نه در روز مسابقات. ما در جریان انجام معاینات تخصصی سعی می‌کنیم به ورزشکاران از نظر تغذیه و روانشناسی نیز مشاوره‌ها لازم را ارائه دهیم و آنها را برای شرکت در مسابقات آماده کنیم.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، اظهار کرد: من فکر می‌کنم در حال‌ حاضر بیشتر باید روی بعد آمادگی جسمانی ورزشکاران تمرکز کرد نه بعد روانی. تغذیه و روانشناسی تا قبل از شرکت در مسابقات برای ورزشکار اهمیت دارد، زیرا در جریان مسابقات منو غذاها بین‌المللی است و ما نمی‌توانیم در دهکده بازی‌ها منو را تغییر دهیم. البته من نمی‌گوییم تغذیه یا روانشناسی تاثیرگذار نیست، بلکه معتقدم در حال حاضر نباید تمام هم و غم خود را بر روی روانشناسی یا تغذیه معطوف کنیم.

وی با بیان این که مربی و کادر سرپرستی بهترین روانشناس برای ورزشکاران در جریان مسابقات هستند، خاطر نشان کرد: فدراسیون‌ها می‌توانند با گرفتن مجوز از سوی کمیته ملی المپیک نسبت به اعزام روانشناس یا تغذیه همراه تیم اقدام کنند. اما این کار برای ما مقدور نیست. ضمن این که من معتقدم مربی و کادر سرپرستی خود بهترین روانشناس در کنار تیم هستند و می‌توانند مشاوره‌های لازم را به ورزشکاران در جریان مسابقات تجویز کنند.

نوروزی در پایان گفت‌: در آستانه بازی‌های آسیایی جاکارتا من به ورزشکاران توصیه می‌کنم در استفاده از مکمل‌ها دقت عمل بیشتری داشته باشند و بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف مکمل نکنند. تلاش ما بر این است تا دغدغه‌ای برای اعزام کاروان به جاکارتا نداشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار