کد خبر: 908397
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
مردم روزه دار اصفهان دل‌های پاک خود را با نمایشگاه قرآن صیقل می دهند
امسال در حوزه‌های نشر مکتوب (انتشارات قرآنی)، تولیدات و آثار فرهنگی، هنری و قرآنی، حجاب و عفاف، کودک و نوجوان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی، موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی و نرم‌افزار و فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل اداره رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، این نمایشگاه از روزهای پنجم تا یازدهم خردادماه، مصادف با دهم تا شانزدهم ماه مبارک رمضان با حضور 150 مشارکت کننده و به مساحت 9000 مترمربع در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار خواهد شد.

پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با همکاری مستقیم شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی برگزار می‌شود و دستاوردهای یک سال اخیر در حوزه قرآن و عترت را به نمایش خواهد گذاشت.

شرکت کنندگان نمایشگاه امسال در حوزه‌های نشر مکتوب (انتشارات قرآنی)، تولیدات و آثار فرهنگی، هنری و قرآنی، حجاب و عفاف، کودک و نوجوان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی، موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی و نرم‌افزار و فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

حضور خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف فعال در حوزه قرآن و عترت‌ و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی علوم قرآنی نیز در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

درکنار این نمایشگاه برنامه‌های جانبی بسیاری نیز برگزار خواهد شد که هر کدام به شکلی معنویت ماه مبارک رمضان را افزایش خواهند داد. یکی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه، همایش قرآن و خانواده با سخنرانی حجت‌الاسلام داستان‌پور است که روز دوشنبه هفتم خردادماه برگزار خواهد شد. در همین روز همچنین کتابت قرآن کریم با حضور اساتید و هنرآموزان انجمن خوشنویسان برگزار خواهد شد که با استقبال بسیاری از سوی مردم و علاقمندان روبرو خواهد بود.

در روز هشتم خردادماه یادواره شهدای قرآنی و تجلیل از خانواده ایشان برگزار می‌شود و در روز نهم خردادماه نیز شاهد برگزاری شب شعر آیینی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور شعرای برجسته استانی و کشوری خواهیم بود.

محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و گروه‌های تواشیح و همخوانی بین‌المللی همراه با تجلیل از فعالان قرآنی شاخص نیز عنوان برنامه‌ای است که روز پنجشنبه، دهم خردادماه در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

در کنار این برنامه، ویژه‌برنامه‌هایی نیز پیش‌بینی شده که هر روز در نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برگزار خواهد شد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای نمایش‌های قرآنی به صورت میدانی و خیابانی، اجرای طرح وقف قرآن کریم و مفاتیح‌الجنان و اجرای طرح اهدای قرآن نفیس به زوج‌های جوان اشاره کرد.

نکته قابل توجه درباره این نمایشگاه این است که پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان نسبت به سال گذشته با استقبال بی‌نظیر مشارکت کنندگان روبرو بوده به نحوی که تعداد غرفه‌های نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های برگزاری این نمایشگاه از ماه‌ها قبل به همت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان و مشارکت فعال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی و شهرداری اصفهان آغاز شده بود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سال جاری شاهد برگزاری باشکوه‌تر نمایشگاه قرآن و عترت نسبت به دوره‌های پیش خواهیم بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر