کد خبر: 908388
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های سردار نصرتی در مدت تصدی مسوولیت دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، بر همکاری بیش از پیش همه دستگاه‌های اجرایی با دبیر جدید این شورا تأکید کرد و گفت: مبارزه با اعتیاد به‌‌عنوان مهم‌ترین آسیب اجتماعی، وظیفه شرعی و قانونی همه مسوولان است.

مجید خدابخش  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: آقای نصرتی هم در مسوولیت قبلی خود در نیروی انتظامی و هم در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، جزو مدیران مخلص و فعال بودند و خدمات ایشان شایسته قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه موادمخدر از جمله مسائل مزمن در جوامع بشری است، افزود: این مسئله در کشور ما علاوه بر جنبه اقتصادی آن، از جنبه سیاسی نیز دارای اهمیت است چرا که دشمنان از ابزار موادمخدر برای از بین بردن اراده جوانان ما استفاده می‌کنند و تعداد شهدایی که نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با این پدیده شوم تقدیم کرده است، بیانگر این حقیقت است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه موضوع اعتیاد به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار از سوی رهبر انقلاب مطرح شده است، یادآور شد: بخش‌های مختلف نظام در 40 سال گذشته در جهت مبارزه با موادمخدر دست به دست هم داده‌اند، با این حال به دلیل قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت موادمخدر، این موضوع هنوز هم یکی از چالش‌های اصلی کشور ماست.

وی با اشاره به اقدامات انجام یافته در راستای مبارزه با موادمخدر در استان آذربایجان‌شرقی، از راه‌اندازی مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر موسوم به مرکز ماده 16 به‌عنوان یکی از کارهای ماندگار یاد کرد و گفت: این کار بدون تخصیص اعتبار دولتی و با استفاده از امکانات موجود استان انجام شد که لازم است از تلاش‌های دکتر جبارزاده نیز در راه‌اندازی این مرکز قدردانی کنیم.

خدابخش تصریح کرد: البته این هنر مدیریتی سردار نصرتی بود که با مسوولیت‌پذیری، عشق، علاقه و استفاده از تجربیات خود در نیروی انتظامی توانست در این کار موفق باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: با توجه به عملکرد موفق سردار نصرتی تمایل قلبی داشتیم که ایشان در مسوولیت خود همچنان حضور داشته باشند اما جمع‌بندی خودشان غیر از این بود، البته در بحث مشاوره همچنان از نظرات ایشان استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه بهروز مهدوی را به‌عنوان سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان معرفی کرد و گفت: آقای مهدوی قبلاً نیز در یک دوره مسوولیت این دبیرخانه را بر عهده داشتند و با وجود اینکه مسوولیت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز به عهده ایشان است، با توجه به اهمیت موضوع مبارزه با موادمخدر، خواستیم که این مسوولیت را هم قبول کنند.

خدابخش با بیان اینکه همه دستگاه‌های استان وظیفه دارند در جهت تحقق منویات رهبری مبنی بر مبارزه با موادمخدر تلاش کنند، افزود: دولت با تمام توان در حال انجام وظیفه در این حوزه است، اما باید رویکرد اقدامات، اجتماعی و مردم‌محور باشد و بتوانیم خانواده‌ها را نسبت به اهمیت موضوع حساس کنیم.

وی تأکید کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم تصریح کرده‌اند، همه کسانی که ایران را قبول دارند فارغ از فکر و جناح و عقیده، باید در این موضوع ورود یابند چرا که موادمخدر آتشی است که اگر روشن شود، تر و خشک را با هم می‌سوزاند و هیچ قشر و مجموعه‌ای نیست که از این پدیده شوم در امان باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این استان در بحث موادمخدر در رتبه 28 کشور قرار دارد، یادآور شد: در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار داریم، با این حال به وضع موجود نیز قانع نیستیم و همه مسوولان باید در جهت کاهش مصرف موادمخدر با همت، اراده و اخلاص قدم بردارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر