کد خبر: 908387
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
مدیر صندوق اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی:
مدیر صندوق اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: تمام قالیبافان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند.

محمد نظری  در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلام حمایت از قالیبافان فاقد بیمه تأمین اجتماعی در استان اظهار داشت: تمام افرادی که در حرفه قالیبافی (اعم از زن و مرد) اشتغال داشته و به هر دلیلی از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار نیستند، می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان عضو شده و بیمه خود را پرداخت کرده و از خدمات بیمه‌ای این صندوق بهره‌مند شوند.

وی افزود: توسعه خدمات بیمه در روستاها یکی از اولویت‌های مهم این صندوق بوده و از آغاز فعالیت این صندوق تا سال 97 فعالیت‌های موفقی را در استان نسبت به سایر استان‌ها داشته و پیش‌بینی افزایش افراد تحت پوشش را نسبت به سال قبل داریم.

نظری، در خصوص تعداد بیمه‌شدگان استان در مدت زمان فعالیت این صندوق در استان بیان داشت: از مجموع 361 و 305 نفری که به عنوان سهمیه استان آذربایجان‌شرقی برای سال 96 اختصاص یافته بود تعداد 171 هزار و 187 نفر تا به امروز تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار گرفته‌اند که این تعداد افراد تحت پوشش به لحاظ تعداد استان آذربایجان‌شرقی رادر رتبه اول کشور قرار داده است.

وی ادامه داد: در بحث شرایط سنی و شمول بیمه صندوق ،تمام افرادی که در روستاها، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر ساکن هستند، می‌توانند از خدمات بیمه‌ای این صندوق بهره‌مند شوند.

نظری اذعان داشت: پس از ابلاغ اصلاحیه از اداره مرکزی صندوق به استان‌ها کشاورزانی که ساکن شهر بوده و در روستاها کار کشاورزی و یا صنوف مرتبط در خارج از شهر دارند، می‌توانند پس از ارائه مستندات و احراز هویت به عضویت این صندوق درآیند.

نظری با اشاره به اینکه شرایط پرداخت حق بیمه در این صندوق اختیاری است، افزود: پرداخت حق بیمه اعضا در این صندوق اختیاری بوده و افراد می‌توانند با توجه به هشت سطح درآمدی تعیین شده یکی را انتخاب کرده و نسبت به پرداخت حق بیمه آن سطح درآمد به صورت سالانه اقدام کنند.

وی، مجموع مستمری‌بگیران از این صندوق را در استان 11 هزار و 618 نفر گفته و ادامه داد: از این تعداد 5 هزار و 36 نفر مستمری‌بگیر بازنشستگی پیش از موعد تعداد 255 نفر از کار افتاده و 6 هزار و 255 نفر مستمری‌بگیر خانواده افراد فوت شده در استان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با تاکید براینکه دو برابر میزان پرداختی اعضا را دولت پرداخت می‌کند، خاطرنشان ساخت: از سطح درآمدی که اعضا در حین عضویت انتخاب می‌کنند، میزان پنج درصد از سطح درآمد به عنوان حق بیمه باید، پرداخت شود و دو برابر این مبلغ را دولت تقبل کرده و در واقع در مجموع 15 درصد سطح درآمد افراد به صندوق واریز می‌شود.

وی از حمایت این صندوق از طرح‌های کارآفرینی در روستاها خبرداد و تصریح کرد: براساس برنامه‌های ابلاغی از مرکز تسهیلات ویژه‌ای برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در روستاهای استان در نظر گرقته شده و اولویت استفاده از تسهیلات با اعضایی هست که دارای بیش از سه سال سابقه بیمه در صندوق باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر