کد خبر: 908344
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
برنامه خاص خادم براي ملي‌پوشان کشتي
ملي‌پوشان کشتي ايران عصر دوشنبه تمرينات آماده‌سازي خود را در گود زورخانه پيگيري کردند. اتفاقي که يک‌بار ديگر نشان داد توجه خادم به مسائل اخلاقي تا چه اندازه زياد است.
دنيا حيدري

ملي‌پوشان کشتي ايران عصر دوشنبه تمرينات آماده‌سازي خود را در گود زورخانه پيگيري کردند. اتفاقي که يک‌بار ديگر نشان داد توجه خادم به مسائل اخلاقي تا چه اندازه زياد است. او که طي روزهاي گذشته با ارسال نامه‌هايي به کمتيه انضباطي فدراسيون کشتي خواستار تقدير و تشکر از رفتارهاي اخلاقي کشتي‌گيران شده بود، در آخرين اقدام خود آزادکاران و فرنگي‌کاران تيم ملي را به گود زورخانه برد تا علاه بر انجام تمرينات باستاني، اهميت مسائل اخلاقي را به آنها گوشزد کند. رئيس فدراسيون کشتي كه علاقه خاصي به ورزش‌هاي باستاني دارد، در همين دفتر گود زورخانه نامجو بود که بار ديگر پذيرفت به فدراسيون کشتي بازگردد و امور مربوط به آن را به دست گيرد. خادم اما اين‌بار شاگردانش را به زورخانه برد تا با پا گذاشتن به گود زورخانه و انجام ورزش‌هاي باستاني، مرام پهلواني و اهميت آن براي آنها تداعي شود، آن هم بعد از اتفاقاتي که در مسابقات انتخابي رخ داد و باعث آزردگي جامعه کشتي از ورزشکاراني شد که قرار است الگوهاي پهلواني در جامعه باشند. ملي‌پوشان کشتي ايران عصر دوشنبه با حضور در زورخانه نامجو تمرينات باستاني انجام دادند. حضور در گود زورخانه از يک‌سو تمريناتي متفاوت و متنوع براي آنهايي بود که خود را براي حضور در بازي‌هاي آسيايي 2018 جاکارتا و رقابت‌هاي جهاني مجارستان آماده مي‌کنند و اين رقابت‌هاي مهم را در دستور کار دارند و از سوي ديگر آنها را در حال و هواي عرفاني و پهلواني زورخانه قرار داد تا فراموش نکنند که براي يک کشتي‌گير قبل از مقام و قهرماني، پهلواني است که اهميت دارد. جالب اينكه خادم هر دو تيم ملي کشتي آزاد و فرنگي را با هم به گود زورخانه برده بود و کشتي‌گيران ملي‌پوش ايران به صورت مشترک و در کنار هم به انجام ورزش‌هاي باستاني، پهلواني و زورخانه‌اي پرداختند تا اتحاد را نيز در دستور کار خود قرار دهند. خادم که خوب مي‌داند آزادكاران و فرنگي‌کاران کار سختي براي کسب مدال‌هاي آسيايي و جهاني در پيش دارند، مي‌خواهد با اين تمرينات آنها را از هر نظر آماده حضور در مسابقات کشتي بازي‌هاي آسيايي 2018 جاکارتا و رقابت‌هاي جهاني مجارستان کند، مسابقاتي که نتيجه‌گيري در آن براي تيم ملي کشتي آزاد و فرنگي ايران از اهميت بالايي برخوردار است.
تمرين در زورخانه ‌ بار ديگر نشان داد که براي خادم تنها قهرماني نيست كه اهميت دارد و مرام پهلواني نيز براي او همچنان در جايگاه والايي قرار دارد و مي‌خواهد اين را به شاگردانش نيز ديکته کند تا بتوانند به عنوان يک پهلوان موفق به کسب موفقيت و قهرماني شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار