کد خبر: 908338
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
پاريسي‌ها در‌به‌در به دنبال بوفون
قهرمان ليگ فرانسه اين روزها در کانون توجهات قرار دارد. از يک‌سو تغيير کادر فني اين تيم در فصل آينده و از سوي ديگر بحث رفت و آمد ستاره‌هايي چون جان لوئيجي بوفون و نيمار پاري‌سن‌ژرمن را به يکي از خبرساز‌ترين تيم‌هاي فوتبال اروپا تبديل کرده است
شیوا نوروزی

قهرمان ليگ فرانسه اين روزها در کانون توجهات قرار دارد. از يک‌سو تغيير کادر فني اين تيم در فصل آينده و از سوي ديگر بحث رفت و آمد ستاره‌هايي چون جان لوئيجي بوفون و نيمار پاري‌سن‌ژرمن را به يکي از خبرساز‌ترين تيم‌هاي فوتبال اروپا تبديل کرده است. تحولات اخير مديران باشگاه را به تکاپو انداخته و بايد ديد فصل آينده پي‌اس‌جي با چه تغييراتي در لوشامپیونه و ليگ قهرمانان اروپا به ميدان مي‌رود.
انتظارات زياد از توخل
تغيير کادر فني از جمله اقداماتي است که الخليفي تأکيد زيادي روي آن داشت. از نظر هواداران قهرماني پي‌اس‌جي در ليگ فرانسه با بودجه سرسام‌آوري که در اختيار اين تيم است كار چندان مهمي به نظر نمي‌رسد. قهرماني در اروپا خواسته اصلي آنهاست، خواسته‌اي که البته مديران باشگاه نيز براي رسيدن به آن هزينه گزافي را پرداخت کرده‌اند، اما هرگز به آرزويشان نرسيده‌اند. مراسم معارفه توماس توخل، سرمربي جديد پاريسي‌ها برگزار شد و سکاندار جديد در کنفرانسي خبري پاسخ خبرنگاران را داد. آينده او با پاري‌سن‌ژرمن و حفظ نيمار اصلي‌ترين موضوعاتي است که توخل به آنها اشاره كرده است: «به نظر من‌ بازيکنان بزرگ، آنهايي هستند که بيشتر از بقيه کار مي‌کنند. من از کار کردن با ستاره‌ها نمي‌ترسم. هفته گذشته با نيمار ملاقات کردم. جلسه خيلي مهمي بود. او يک هنرمند است، يکي از بهترين بازيکنان دنيا. او بازيکني کليدي براي پيروزي در ديدارهايمان است. من ملاقاتمان را دوست داشتم. لبخندي روي چهره او ديدم. نيمار بازيکني است که ما حول او ساختار تيم‌مان را مي‌سازيم. بنابراين اين بازيكن مي‌تواند خودش را آنطور که مي‌خواهد بروز بدهد.» به نظر مي‌رسد توخل برخلاف مربيان قبلي اهل ريخت و پاش‌هاي نجومي نيست: «اگر بازار نقل و انتقالات امروز تمام شود، من خيلي خوشحال خواهم شد. بازيکنان ما استثنايي هستند و من بايد ابتدا آنها را بشناسم. با اين شرط که «اين را مي‌خواهم يا آن را» به اينجا نيامده‌ام. همين حالا بازيکنان بااستعداد و جوان زيادي در تيم هستند. من بازي‌هاي تيم را تنها از طريق تلويزيون ديده‌ام. بايد من و بازيکنان يکديگر را بشناسيم. مي‌خواهم به تيم کمک کنم. مي‌خواهم نقش هر بازيکن را اصلاح کنم تا به بهترين ترکيب برسيم.»
ستاره‌ها را نمي‌فروشيم
با اينکه اخبار ضد و نقيضي در خصوص قطعي شدن انتقال نيمار به رئال‌مادريد مطرح شده، اظهارنظر الخليفي در مورد فروش ستاره‌هاي تيمش در نوع خود جالب توجه است. بحث فروش کيليان امباپه فرصت خوبي شد تا مرد اول پي‌اس‌جي پاسخي جدي به تيم‌هاي رقيب بدهد: «حتي اگر ۵۰۰ ميليون يورو هم به ما بدهند، امباپه را نمي‌فروشيم و اصلاً به فروش اين بازيکن فکر نمي‌کنيم. دليلي ندارد که او را بفروشيم. نه تنها امباپه بلکه هيچ کدام از بازيکنان تأثيرگذار و کليدي تيم را نمي‌فروشيم، چراکه ما مي‌خواهيم تيمي قدرتمند و مدعي در همه رقابت‌ها بسازيم و به بازيکنان بزرگمان نياز داريم.»
خواهان بوفون
همزمان با خداحافظي رسمي دروازه‌بان اسطوره‌اي يوونتوس با اين تيم، موضوع پيشنهاد پاريسي‌ها به او سر زبان‌ها افتاد. با اينکه در ابتدا تصور مي‌شد بوفون افسانه‌اي به اين زودي‌ها به تيم ديگري فکر نکند، اما بسياري از رسانه‌هاي اروپايي خبر پيشنهاد رسمي پي‌اس‌جي به اين بازيکن 40 ساله را تأييد کرده‌اند. آنگونه که در خبرها آمده، سران پاريسي‌ها به شدت بر پيشنهادشان مصر هستند و مي‌کوشند تا به هر شکل ممکن اين انتقال را به سرانجام برسانند. از سوي ديگر اينکه باشگاه متمول فرانسوي در سال‌هاي اخير قراردادهاي نجومي با بازيکنان اسم و رسم‌دار منعقد کرده و هيچ بعيد نيست که با بالا بردن رقم پيشنهادي نظر مساعد بوفون را هم جلب کند. گفته مي‌شود نماينده ناصر الخليفي به مديربرنامه جي‌جي بوفون پيشنهاد قراردادي دو ساله با دستمزد سالانه 7 ميليون يورو داده است. دروازه‌بان کهنه‌کار ايتاليايي در حالي پس از 17 سال با بانوي پير خداحافظي کرد که در اظهارنظرهايش از پيشنهادهاي خارجي سخن گفته است. طرفين مذاکرات خوبي را با هم داشته‌اند و برخي رسانه‌هاي فرانسوي هم مدعي شده‌اند که طي امروز يا فردا خبر قطعي اين قرارداد رسماً اعلام مي‌شود. نکته جالب اينکه رئيس باشگاه فرانسوي هم با اظهارنظرهايش به شايعات دامن زده است: «بوفون گلر بزرگي است. کاراکتر و شخصيت دارد و استثنايي است. مطمئنم که هر باشگاهي به دنبال جذب او است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار