کد خبر: 908299
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
آيت‌الله مصباح‌يزدي:

رئيس مؤسسه امام خميني(ره) با بيان اينكه برخي هنوز باور ندارند كه مي‌توان در برابر امريكا ايستاد، گفت: تسليم شدن در برابر دشمن سبب حل مشكلات اقتصادي و فقر نمي‌شود.
به گزارش رسا، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) دوشنبه شب در جلسه درس اخلاق كه در دفتر رهبر انقلاب در قم برگزار شد، گفت: برخي از افراد حتي حاضر هستند از ثروت خود ميلياردها خرج كنند تا در انتخابات پيروز شوند، گاهي مي‌شود كه نيت انسان رسيدن به پست و مقام است تا مسير حق را تغيير دهد، داعشي‌ها و سردمداران استكبار اين گونه هستند كه براي عناد با اسلام و جمهوري اسلامي همه كاري مي‌كنند.
وي در بخش ديگر سخنان خود افزود: گاهي نظر مشورتي مي‌دهند كه خير شما را مي‌خواهيم و بايد با امريكا سازش كرد و چاره‌اي نيست، عده‌اي براي راحتي خود اين مسائل را مطرح مي‌كنند اما قرآن مي‌فرمايد نبايد به سخن چنين افرادي گوش داد، قرآن مي‌فرمايد بايد مراقب بود كه تابعان از هواي نفس انسان را از انجام وظيفه باز ندارند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشت: برخي اوقات كار انسان به جايي مي‌رسد كه دلخواه خود را خداي خود مي‌داند، اگر انسان تابع دلخواه خود شد با وجود اينكه علم دارد خدا گمراهش مي‌كند، گاهي انسان جاهل است و با دانستن از راه اشتباه برمي‌گردد اما گاهي آگاهانه به كار نادرست ادامه مي‌دهد.
وي ادامه داد: به عنوان مثال فردي قصد دارد كاري كند كه مردم را از فقر نجات دهد و به اين نتيجه مي‌رسد كه بايد كاري كرد تا امريكا تحريم‌ها را بردارد و وقتي تحريم‌ها برداشته شود، مردم سود مي‌برند و زندگي‌ها خوب مي‌شود اما در همين جا سياست هايي اتخاذ مي‌كند كه سبب فقر مي‌شود و كساني بر سر كار مي‌آيند كه با رشوه خواري و رانت خواري منافع مردم را به خطر مي‌اندازند. این استاد برجسته حوزه علميه قم ابراز داشت: كار به جايي مي‌رسد كه فرد فراموش مي‌كند كه انتخاب فلان وزير يا در پيش گرفتن فلان راه براي چه بوده است، چون فردي ميلياردر بود و از جزئيات تجارت خارجي اطلاع داشت سر كار آوردند تا همكاري كند و از طرفي هر استفاده‌اي خواست انجام دهد ولو اينكه به ضرر ملت باشد، با اين وضعيت گفته مي‌شود مي‌خواهيم مردم را از فقر نجات دهيم در حالي كه فقر را امثال چنين افراد و ياران آنها به وجود مي‌آورند.
وي عنوان كرد: براي از بين بردن فقر در برابر امريكا تسليم مي‌شوند، يعني ته دل فكر مي‌كنند و باور دارند كه اين كار خدمت به مردم است غافل از اينكه خود، مردم، دين و خون‌هاي شهدا را پايمال كرده و به انقلاب ضربه زده‌اند.
آيت الله مصباح يزدي خاطرنشان كرد: برخي باور نمي‌كنند كه مي‌توان در برابر امريكا ايستاد چون آن را كدخداي عالم مي‌دانند در حالي كه حضرت امام با اقتدار فرمود امريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند و انسان بايد با خدا باشد، وقتي انسان خدا را فراموش كند اين گونه مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار