کد خبر: 908280
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

با انتخاب و اعلام شعار سال مبني بر حمايت از كالاي ايراني، دستگاه‌هاي مختلف در ظاهر دست به كار شده‌اند، اما برخي از دستگاه‌ها با تفاسير خود از شعار سال مسير اشتباهي را در پيش گرفته‌اند و كار را به جايي رسانده‌اند كه برخي محصولات چيني برچسب «ساخت ايران» را يدك مي‌كشند.
به گزارش ايسنا، در سال‌جاري كه در ابتداي آن هستيم، شعار سال تنها در سطح نظارت و بازرسي بر صنوف عرضه‌كننده معطوف شده و سازمان‌ها از تحقق شعار سال بحث‌هاي حمايتي، رفع موانع توليد و آگاهي‌سازي در جامعه را تا حدودي به دست فراموشي سپرده‌اند.
همچنين به نظر مي‌رسد سازمان‌ها شعار سال و گفته‌هاي رهبري را در اين مورد به اشتباه دريافت كرده‌اند و تفسير شخصي خود را براي رفتار سازماني در نظر گرفته‌اند. در روزهاي اخير برخي فروشگاه‌ها براي آنكه محصولات وارداتي خود را بدون دردسر و به دور از جريمه شدن عرضه كنند، به الصاق برچسب‌هايي روي محصولات روي آورده‌اند كه اين برچسب‌ها كلمه «ساخت ايران» را يدك مي‌كشد و تنها كاربرد آن پوشاندن اندكي از متون چيني فرار از جريمه سازمان‌هاي نظارتي است. يكي از فروشندگان مركز خريدي در بلوار ارتش در‌اين‌باره به ايسنا گفت: از روزهاي ابتدايي سال‌جاري سازمان تعزيرات تأكيد ويژه‌اي داشته كه بايد محصولات ايراني در بازار از سوي فروشگاه‌ها عرضه شود و براي آنكه بازرسان اين سازمان جريمه‌اي براي عرضه محصولات وارداتي در نظر نگيرند از برچسب‌هاي ساخت ايران استفاده مي‌كنيم.
با اين شرايط مي‌توان گفت كه سازمان‌هاي نظارتي در حال حاضر بايد به سمت حمايت از توليد با راهكار رفع موانع توليد حركت كنند و حلقه مفقوده اعتماد مشتري به كالاي ايراني را جست‌و‌جو كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار