کد خبر: 908262
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان از هدر رفت حداقل 30 درصد محصولات كشاورزي از چرخه عرضه، از مزرعه تا زماني كه به دست مصرف كننده برسد، خبر داد.

علي نجفي‌نژاد با اشاره به طرح‌هاي اقتصادي جديد اين دانشگاه، گفت: طي سال‌هاي اخير چندين محصول مختلف در دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان توليد و به بازار ارائه مي‌شوند.

وي با بيان اينكه به دنبال گسترش اين مدل‌ها هستيم، افزود: اين طرح‌ها شامل طرح‌هاي ساده تا طرح‌هاي گسترده‌تر كه ارزش افزوده بالايي دارند، مي‌شود.

نجفي‌نژاد با اشاره به طراحي مدل سياست‌گذاري بخش كشاورزي توسط محققان اين دانشگاه، گفت: به دنبال اين هستيم كه علت به‌وجود آمدن بحران آبي در كشور چيست كه بزودي نتايج آن ارائه مي‌شود. در كشور 70 ميليارد متر مكعب آب در بخش كشاورزي مصرف مي‌كنيم اما با طرح ما مي‌توان با 50 ميليارد متر مكعب آب، تقريباً 5/1 تا 2 برابر همين محصول را بدست آوريم.

وي خاطرنشان كرد: بالغ بر 20 ميليارد متر مكعب از آب كشور را به محصول تبديل و بعد متأسفانه اين محصول را دور مي‌ريزيم.

رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان با تأكيد بر اينكه در حوزه كشاورزي جاي كار زيادي وجود دارد، افزود: به دنبال اين هستيم تا نيازهاي استان و كشور را شناسايي كنيم و در جهت بر طرف كردن آن گام برداريم. يكي از اقداماتي كه در اين دانشگاه دنبال مي‌شود خودكفا كردن دانشگاه از نظر هزينه‌هاي جاري است. مي‌توان با استفاده از پتانسيل همه بخش‌ها، ظرف چند سال دانشگاه را از نظر تأمين هزينه‌هاي جاري خودكفا كرد. از اين مدل در بسياري از دانشگاه‌هاي خارج از كشور استفاده مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار