کد خبر: 908151
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
نایب رئیس مجلس:
نایب رئیس مجلس گفت: موضوع چاپ اسکناس و یا چاپ اسکناس بدون پشتوانه برای پرداخت سپرده‌های سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری به هیچ وجه صحت ندارد.

مسعود پزشکیان، با اشاره به تصمیم کمیته نمایندگان سران سه قوه برای پرداخت اصل سپرده‌های تا سقف یک میلیارد تومان، اظهار داشت: اگر در چهارشنبه هفته جاری تصمیم اخذ شده برای پرداخت سپرده‌ها تا سقف مقرر نهایی شود، احتمالا از هفته آینده روند پرداخت آغاز می شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سپرده‌ها از بیت‌المال پرداخت نمی‌شود، بلکه در هر یک از بانک‌ها مطابق با میزان دارایی‌ها سپرده‌ها پرداخت می‌شود، افزود: موضوع چاپ اسکناس و یا چاپ اسکناس بدون پشتوانه برای پرداخت سپرده‌های سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری به هیچ وجه صحت ندارد.

حتماً مدیران این موسسات مالی به جایی و یا نهادی وصل بوده‌اند

وی ادامه داد: مقرر شده که قوه قضائیه با متخلفان که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ایجاد این مشکلات دخیل بوده‌اند، برخورد کند، چراکه امکان‌پذیر نیست که فرد یا افرادی با سرمایه و اموال مردم بازی کنند و پاسخگو نباشند.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مگر امکان‌پذیر است که در این کشور اقداماتی به این گستردگی انجام داد و به جایی وصل نبود، یادآور شد: حتماً مدیران این موسسات مالی به جایی و یا نهادی وصل بوده‌اند.

وی با اشاره به تعدد کانون‌های تصمیم‌گیری برای صدور مجوز موسسات مالی و اعتباری، تصریح کرد: صدور مجوز توسط دستگاه‌هایی همانند وزارت تعاون، وزارت جهادکشاورزی و برخی کانون‌های مذهبی مشکلاتی در کشور ایجاد کرده چراکه این مراکز اطلاعاتی درباره مسائل پولی و بانکی ندارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان ساخت: قدم اول برای رفع مشکلات این بوده که تعدد مراکز تصمیم‌گیری در حوزه پولی و بانکی باید از بین برود، از این رو دولت یا بانک مرکزی باید پیشنهاداتی برای رفع خلاء قانونی به مجلس ارسال کند تا با تصویب قوانین روزنه‌ها بسته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر