کد خبر: 908150
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌‌شرقی
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: متأسفانه مشکلی که وجود دارد، این است که در زمان رخ‌داد حادثه‌ای، مشاهده می‌کنیم که همه مصاحبه می‌کنند درحالی‌ که در مدیریت بحران تعریف شده که چه کسی باید مصاحبه و اطلاع‌رسانی کند.

محمدصادق پورمهدی ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افزایش سه درجه‌ای دمای هوای در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه، نشان از تغییر اقلیم بوده و باید در همه بخش‌ها خود را با آن تطبیق دهیم، اظهار داشت: کشاورزان باید با این مسائل آشنا شوند، علم بشری پیشرفت کرده و هر دستگاه باید مسائل کاری خود را طبق فناوری‌های روز انجام دهد.

وی، در خصوص تأمین خسارات کشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه بیان کرد: در رابطه با این مسئله موضوع بیمه به‌ مرور جای خود را پیداکرده اما هنوز نیاز به کار دارد و در خصوص بحث پیشگیری باید موضوع بیمه بیشتر پیگیری و نهادینه شود، البته در کنار این مسئله کمک‌های دولتی ارائه می‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: میزان 50 میلیاردی بحث فنی اعتبار داده‌ شده از مقداری که تخصیص داده‌ شده بود، تنها بخشی که توانسته جذب کند، بخش کشاورزی است.

وی، در بخش دیگر سخنان خود در خصوص بخش منابع طبیعی بابیان اینکه باید در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و منابع طبیعی استان برنامه ارائه شود، ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و گرم شدن هوا، احتمال آتش‌سوزی در مناطق مختلف وجود دارد، با توجه به این موضوع باید برنامه‌ای دقیق پیش‌بینی‌شده و آمادگی لازم را داشته باشیم  ضمن اینکه نقشه‌ای جامع  و نقشه راه نیز تدوین کنیم.

پورمهدی با تأکید بر اطلاع‌رسانی و مستندسازی در خصوص حوادث اضافه کرد: صداوسیما نقش اطلاع‌رسانی دقیق و به‌ موقع را بر عهده دارد و یکی از مأموریت‌های دیگر این سازمان، مستندسازی و آرشیو حوادث است، هدف مستندسازی از زوایای مختلف حوادث و جمع‌بندی برای استفاده از تجربیات حوادث گذشته است.

وی در ادامه بابیان اینکه تنها مرجع پاسخ‌دهی در مواقع حادثه، مدیریت بحران است، بیان کرد: متأسفانه مشکلی که وجود دارد، این است که در زمان رخ‌داد حادثه‌ای، مشاهده می‌کنیم که همه مصاحبه می‌کنند در حالی‌ که در مدیریت بحران تعریف شده که چه کسی باید مصاحبه و اطلاع‌رسانی کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: هر مطلبی که پخش می‌شود، بازخورد داشته و باید مدیران دستگاه‌ها دقت کنند، تنها مرجع پاسخگویی در مواقع حادثه، مدیریت بحران بوده که در شهرستان‌ها فرماندار و در استان نیز استاندار یا سخنگوی اوست، البته مدیران دستگاه‌های مختلف در زمان خودش باید اطلاع‌رسانی کرده و پاسخگو باشند.

وی، در خصوص موضوع کشتار غیرمجاز در کنار جاده‌ها بیان کرد: سلامت مردم در اولویت بوده و در بحث سلامت مردم با هیچ‌کسی مسامحه نداریم و دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند.

پورمهدی با تأکید بر پیگیری و پیشگیری از کشتارهای غیرمجاز جاده‌ای ادامه داد: تصویب‌شده تا در سال‌جاری همه کشتارگاه‌ها به دوربین مداربسته تجهیز شده و کنترل شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر