کد خبر: 908149
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی خبرداد
مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی در خصوص موضوع سیلاب‌های اخیر تبریز گفت: در خصوص آسیب‌پذیری تبریز به لحاظ سیل، مطالعات مناسبی انجام‌ شده اما در خصوص عملیات اجرایی آن چرایی وجود دارد که تاکنون عملیاتی نشده است.

خلیل ساعی  در نشست ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی با اشاره به موضوع ماده 25 دستورالعمل آیین‌نامه اجرای قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران اظهار داشت: براساس این ماده به دولت اجازه داده‌ شده به‌جای اعتبارات 1.2 درصد اعتباراتی که سالانه در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار داده می‌شود تا سه درصد افزایش‌ یافته و برای امر پیشگیری لحاظ شود.

وی ادامه داد: متأسفانه این 1.2 درصد اعتبار قبلی که قرار بر این بود به سه درصد افزایش یابد، محقق نشده و البته وضعیت 1.2 درصد اعتبارات نیز معلق است.

ساعی تصریح کرد: البته پنج درصد اعتبارات عمرانی که برای بخش‌های پیشگیری است، هم ساله از طریق سازمان برنامه‌ و بودجه و پیشنهاد‌ دستگاه‌ها به نحوی لحاظ و ابلاغ می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی در خصوص وضعیت تأمین اعتبارات خسارات بخش کشاورزی گفت: براساس گزارش جهاد کشاورزی، فرم‌های خسارات به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال‌ شده است.

 وی، در خصوص موضوع مستندسازی حوادث بیان کرد: هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد، در بخش مستندسازی حوادث مشکل وجود دارد و مستندسازی نمی‌شود، در حالی‌ که این مستندات به‌ عنوان تجربیات می‌تواند در حوادث بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

ساعی خاطرنشان ساخت: صدا و سیمای استان به‌ عنوان متولی کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی باید، تمام حوادثی که اتفاق می‌افتد را در مراحل چهارگانه مدیریت بحران مستندسازی کند.

وی، در خصوص موضوع سیلاب‌های اخیر تبریز اضافه کرد: در خصوص آسیب‌پذیری تبریز به لحاظ سیل، با مشارکت اداره کل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مطالعات مناسبی انجام‌ شده اما در خصوص عملیات اجرایی آن چرایی وجود دارد که تاکنون عملیاتی نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر