کد خبر: 908073
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
رئيس كميسيون شوراها:
رئيـس كميسيـون شوراهـا و امـور داخلي كشور از نهـايي شـدن طـرح ۱۵۵ مـاده‌اي «قـانون جـامـع انتخـابات» خبـر داد و گفـت: ايـن طـرح، طـي ايـن هفتـه براي دريـافـت نظـرات به وزارت كشور ارائه مـي‌شـود.

رئيـس كميسيـون شوراهـا و امـور داخلي كشور از نهـايي شـدن طـرح ۱۵۵ مـاده‌اي «قـانون جـامـع انتخـابات» خبـر داد و گفـت: ايـن طـرح، طـي ايـن هفتـه براي دريـافـت نظـرات به وزارت كشور ارائه مـي‌شـود.
به گزارش مهر، محمدجواد کولیوند از آماده شدن طرح «قانون جامع انتخابات» در كميسيون شوراها و امور داخلي كشور خبر داد و اظهار داشت: به ‌رغم چندبار اعلام به دولت از سال ۹۲ تاكنون، متأسفانه لايحه جامع انتخابات از طرف دولت به كميسيون نيامده و تقريباً مي‌توان گفت بعيد است كه دولت لايحه‌‌اي به مجلس ارائه دهد. وي با بيان اينكه طرح جامع انتخابات ۱۵۵ ماده دارد، افزود: اين طرح در پي جلسه هفته گذشته با كارشناسان وزارت كشور و شوراي نگهبان در كميسيون نهايي شده و اين هفته به وزارت كشور ارائه مي‌شود تا بررسي و نظراتشان را اعمال كنند و آن را در قالب لايحه به كميسيون ارائه دهند، چراكه چنين طرحي حتماً بار مالي دارد، لذا بايد به صورت لايحه از طرف دولت به مجلس بيايد.
رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي كشور با اشاره به چندين‌بار اتمام حجت با دولت براي ارائه لايحه جامع انتخابات و با بيان اينكه چاره‌اي جز ارائه لايحه نيست، تصريح كرد: بايد نظام انتخاباتي كشور به صورت كلي تغيير يابد، لذا بايد اين موضوع بدون بار مالي به مجلس تقديم شود.
كوليوند اظهار داشت: طرحي كه در كميسيون شوراها آماده شده با لايحه‌اي كه در دولت متوقف مانده، اختلاف‌ زيادي ندارد، هرچند ما از سال ۹۲ تاكنون منتظر ارائه لايحه بوده‌ايم، اما دولت اين كار را نكرده است. وي با بيان اينكه نمي‌خواهيم اين كار ابتر بماند، افزود: مي‌توانيم طرح را به وزارت كشور ندهيم و موادي را كه بار مالي دارد، از آن حذف كنيم، اما با اين شيوه كار ناقص مي‌شود و هدفي كه براي ساماندهي نظام انتخاباتي كشور مد نظر بوده، محقق نمي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار