کد خبر: 908070
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز از تصويب اساسنامه جديد جامعه روحانيت مبارز خبر داد

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز از تصويب اساسنامه جديد جامعه روحانيت مبارز خبر داد و در پاسخ به سؤالي در خصوص تلاش اين جامعه براي حضور در گفت و گوي ملي گفت: پس از ديدار سال گذشته ما ديدار ديگري با رئيس‌جمهور نداشتيم و شوراي مركزي نيز در فكر جلسه ديگري با وي نبوده است.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در نشست خبري كه صبح دیروز برگزار شد از به تصويب رسيدن اساسنامه جديد خبر داد و اظهار داشت: ما معمولاً هر 10 سال يك‌بار در اساسنامه جامعه روحانيت بازنگري مي‌كنيم و آخرين بازنگري در اين زمينه مربوط به سال 86 بوده است.
مصباحي مقدم بابيان اينكه اساسنامه جديد در ارديبهشت‌ماه به تصويب رسيده و تغييراتي در آن رخ‌داده كه حائز اهميت است، افزود: در اين اساسنامه اهداف تشكيل جامعه تغييرات اندكي داشته و در كار ويژه آن تأمل شده است. سخنگوي جامعه روحانيت ادامه داد: در اساسنامه جديد طبق تعريفي كه مشخص‌شده جامعه روحانيت نهادي، ‌انقلابي، فرهنگي، سياسي، روحاني، ‌مردم و مستقل و فراجناحي است كه به‌منظور حفاظت از اصول و ارزش‌هاي اسلامي فعاليت مي‌كند و درواقع كار ويژه آن حفاظت از ارزش‌هاي نظام جمهوري اسلامي است.
وي بابيان اينكه در سال 1356 و قبل از آغاز انقلاب جامعه روحانيت تشكيل شد، ‌تصريح كرد: وظايف جديد جامعه روحانيت در 8 بند مورد بررسي قرار گرفته است كه از جمله آنها مي‌توان به ساماندهي روحانيت شيعه، تحكيم مباني انقلاب اسلامي، حمايت همه‌جانبه از انديشه سياسي و اجتماعي امام و رهبري، گسترش فرهنگ و اخلاق اسلامي در جامعه و مقابله با انحرافات فكري، هدايت مردم و گروه‌هاي فعال فرهنگي، نظارت بر عملكرد مسئولان نظام و نقد عالمانه، ‌ارتباط با روحانيت ساير مذاهب اسلامي و تعامل مثبت و سازنده با پيروان اديان الهي اشاره كرد.
مصباحي مقدم در ادامه به تشريح اركان جديد جامعه روحانيت پرداخت و اظهار داشت: در اركان جديد، هيئت مؤسس، شوراي مركزي، مجمع عمومي، شوراي استان، شوراي شهر، شوراي منطقه و شوراي داوري فعال خواهند بود.
سخنگوي جامعه روحانيت بابيان اينكه يك هيئت مؤسس پيش ‌از اين بنيانگذار جامعه روحانيت بوده است، خاطرنشان كرد: در اين زمينه مي‌توان به آيات مطهري، بهشتي، مفتح، باهنر و شهيد شاه‌آبادي و بزرگاني همچون مهدوي كني، موسوي اردبيلي، رفسنجاني و حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اشاره كرد.
وي‌ ادامه داد: امروز ما در جامعه روحانيت جانشينان هيئت مؤسس را داريم كه اين هيئت مؤسس فعال، ‌اعضاي كنوني شوراي مركزي و متشكل از 23 نفر هستند كه در صورت فوت يا بركناري هر يك از اعضاي مؤسس، فردي جايگزين مي‌شود.
مصباحي مقدم بابيان اينكه شوراي مركزي جامعه روحانيت حداقل به‌صورت ماهانه يك جلسه برگزار مي‌كند و تصويب سياست‌ها و خط‌مشي‌هاي آن با پيشنهاد دبيركل برعهده شوراي مركزي است، افزود: تصويب برنامه‌وبودجه، تعيين و نصب شوراي سه‌نفره داوري براي سه سال و نظارت از طريق هيئت بازرسي از جمله وظايف آن خواهد بود.
سخنگوي جامعه روحانيت همچنين يادآور شد: انحلال جامعه روحانيت با تصويب سه‌چهارم از اعضاي جامعه روحانيت صورت مي‌گيرد و سپس كليه اموال و اسناد در اختيار ولي‌فقيه قرار خواهد گرفت.
وي همچنين گفت: اين اساسنامه در 39 ماده و 135 بند در 18 ارديبهشت توسط هيئت مؤسس مصوب شده است.
مصباحي مقدم همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: هنوز دبيركل موقت تعيين نشده است اما در اولين جلسه شوراي مركزي اين موضوع مشخص مي‌شود و افرادي نيز براي اين كار تعيين‌شده‌اند.
سخنگوي جامعه روحانيت بابيان اينكه ما خود را هم‌عرض احزاب نمي‌دانيم و هيچ‌گاه به دنبال تشكيل دولت و كسب قدرت نبوده‌ايم، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر ديدار با رئيس‌جمهور توضيح داد: پس از ديدار سال گذشته ما ديدار ديگري با رئيس‌جمهور نداشتيم و شوراي مركزي نيز در فكر جلسه ديگري با وي نبوده است.
وي در خصوص گفت‌وگوي ملي كه مورد سؤال يكي از خبرنگاران قرار گرفت، اظهار داشت: اين موضوع در جامعه روحانيت بحث نشده اما بنده با شخصيت‌هاي قابل‌توجهي همچون آقايان ابطحي، انصاري و صوفي گفت‌وگو و با آقاي زيباكلام نيز مناظره كرده‌ام، بنابراين اصل گفت‌وگو بسيار مهم است و ما بايد باهم ارتباطات سياسي برقرار و وحدت ملي را دنبال كنيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار