کد خبر: 907843
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري با اشاره به موضوع برجام با بيان اينكه برخي از اعضاي اتحاديه اروپا يكي به نعل مي‌زنند و يكي به ميخ، گفت: تناقض‌گويي در گفتار مقامات اروپايي شک‌برانگیز است.

به گزارش ايسنا، علي اكبر ولايتي در نشست خبري روز ملي اهداي عضو، در رابطه با بحث برجام و مذاكرات مسئولان ايران با نمايندگان اتحاديه اروپا عنوان كرد: متأسفانه برخي از اعضاي اتحاديه اروپا يكي به نعل مي‌زنند و يكي به ميخ، يعني از يك طرف مي‌گويند كه به برجام ملزم هستند ولي از طرف ديگر در حوزه اقتصادي برخي از آنان در پي توسعه اقتصادي با ايران هستند. برخي از مقامات رسمي اروپايي هم در اين رابطه تضميني نداده و عنوان مي‌كنند كه قرار نيست جلوي امريكا بايستيم. اين تناقض‌گویی در گفتار مقامات اروپايي شک‌برانگیز است و اميدواريم با مذاكرات مسئولان دولت ايران تمهيدات لازم براي اخذ تضمين انديشيده شود؛ چرا كه نمي‌توان به افرادي كه به صورت متناقض صحبت مي‌كنند اطمينان كرد. وي در اين خصوص به شركت توتال فرانسه اشاره كرد و گفت: در ابتدا با تبليغ و اقدامات نمايشي اقدام كردند ولي موقع عمل عنوان مي‌كنند كه نمي‌توانيم در مقابل فشار امريكا بايستيم و با اين اقدامات عملاً برجام یک‌طرفه مي‌شود. ولايتي در پايان عنوان كرد: نظر قاطع جمهوري اسلامي ايران از لسان مقام معظم رهبري اين است كه تضميني جدي گرفته شود كه هيچ خدشه‌اي نپذيرد.
وي همچنين در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات عراق عنوان كرد: ما بسيار خوشحاليم و به مردم و دولت عراق تبريك مي‌گوييم كه انتخابات خود را در كمال آرامش انجام داده‌اند و هر چه مردم عراق بپسندند براي ما نيز مطلوب است. خوشبختانه دولت و مردم عراق اجازه دخالت‌هاي خارجي را به كسي نداده و نخواهند داد و اين انتخابات نيز به‌خوبی انجام شد. وي افزود: اصل اين است كه انتخابات در آرامش و بدون هرگونه خدشه‌اي انجام شد و اين مسئله براي ما به‌عنوان همسايه عراق بسيار مهم است و براي مردم عراق آرزوي خوشبختي داريم و مي‌توان مطمئن بود كه به سعادت مي‌رسند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار