کد خبر: 907809
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: نمی دانم معاونت مطبوعاتی از کدام محل می خواهد سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران را تامین کند.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن ابراز بی اطلاعی از اطلاعیه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در خصوص معرفی سایتی برای ثبت نام از خبرنگاران متقاضی طرح ترافیک گفت: نمی دانم معاونت مطبوعاتی از کدام محل می خواهد سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران را تامین کند.

علی پیرحسین لو عصر امروز افزود: طبق مصوبه شورای شهر تهران مقرر شد تا دو هزار سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران اختصاص یابد که هم اکنون ظرفیت تخصیص یافته تقریبا پر شده است.
وی یادآوری کرد: فلسفه وجودی اجرای طرح جدید ترافیک تهران، کاهش ترافیک و آلودگی هوا از طریق کاهش خودروهای ورودی به محدوده طرح است.
پیرحسین لو ادامه داد: زمستان گذشته پیشنهادی به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از سوی شهرداری داده شد که صندوق ویژه اهالی رسانه ایجاد شود و هزینه تردد و طرح ترافیک مدیران مسئول و مدیران رسانه هایی که مستقیما با وزارت ارشاد در ارتباط هستند از آنجا تامین شود تا طرح ترافیک به نام خبرنگار و به کام مدیران تمام نشود.
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: زمانی که طرح ترافیک جدید در شورای شهر به تصویب رسید با معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد جلسه ای داشتیم و اعلام کردیم که فرآیند توزیع طرح ترافیک را به آن معاونت بسپاریم به شرطی که پاسخگوی همه اهالی رسانه باشند اما آنها گفتند که یک هزار و 270 سهمیه به ارشاد بدهید تا بین مدیران توزیع شود.
وی ادامه داد: سوال اینجاست که ما با 730 سهمیه باقی مانده چگونه می توانستیم پاسخگوی خبرنگاران باشیم.
وی مدعی شد که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در سال های قبل نیز به این منوال عمل می کرد و سهمیه های طرح ترافیک که دست این معاونت بود به غیر خبرنگاران می رسید.
پیرحسین لو به نامه ای که دو هفته پیش از طرف معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برای گرفتن طرح ترافیک برای مدیران و رانندگان وزارتخانه دریافت کرده، اشاره کرد و گفت: جواب ما نیز به این نامه مشخص بود و این درخواست را قبول نکردیم.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدا صادقانه با اهالی رسانه مطرح کردیم که اگر طرح ترافیک حق کسی باشد آن فرد، خبرنگار است و نه آن کسانی که به اسم خبرنگار برای خودروهای لوکس خود طرح ترافیک می گیرند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار