کد خبر: 907804
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
مورينيو و هاينکس مردان بازنده و بي‌جام
فوتبال اروپا شنبه شب شاهد دو قهرماني در رقابت‌هاي حذفي بود؛ اولي در ليگ انگليس و با قهرماني چلسي همراه بود.
دنيا حيدري

فوتبال اروپا شنبه شب شاهد دو قهرماني در رقابت‌هاي حذفي بود؛ اولي در ليگ انگليس و با قهرماني چلسي همراه بود. موفقيتي که دست مورينيو را از جام اين رقابت‌ها نيز کوتاه کرد و دومي هم در آلمان اتفاق افتاد و با شگفتي‌سازي اينتراخت همراه شد، قهرماني تيمي که هدايت آن را سرمربي فصل آينده باواريايي‌ها به دست داشت. کواچي که قبل از رفتن به بايرن، داغ يک جام را به دل آنها گذاشت.

دست مورينيو از جام کوتاه ماند

آخرين شانس آقاي خاص هم براي کسب جام از دست رفت تا نايب‌قهرماني در ليگ جزيزه تنها دستاورد اين فصل مورينيو براي منچستر باشد. ورزشگاه ومبلي شنبه شب ميزبان فينال جام حذفي انگليس و جدال منچستر و چلسي براي کسب جام بود، جدالي که با تک‌گل دقيقه 24 ادن هازارد، دست مورينيو را از جام رقابت‌هاي حذفي هم کوتاه کرد. در مقابل اما همين يک جام باعث شد تا کونته و شاگردانش که اين فصل عملکرد خوبي نداشتند و ليگ جزيره را با حضور در رده پنجم به پايان رسانده بودند، بي‌نصيب نمانند و جام رقابت‌هاي حذفي را به خانه ببرند. چلسي با غلبه بر منچستريونايتد عنوان قهرماني جام حذفي فوتبال انگليس را به دست آورد تا کونته در دو فصل دو جام براي آبي‌هاي لندن به ارمغان آورد. اين هشتمين قهرماني آبي‌هاي لندن در جام حذفي بود که حالا چلسي را به تاتنهام رسانده است. البته هنوز آرسنال با 13 قهرماني در صدر و منچستريونايتد هم با 12 قهرماني در رده دوم قرار دارند.
کونته، سرمربي چلسي که نمي‌خواهد از اين تيم کنار برود و دوست دارد موقعيت خود را حفظ کند بعد از قهرماني در فينال جام حذفي باشگاه‌هاي انگليس بر ادامه حضور نزد آبي‌پوشان استفموردبريجي تأکيد کرد: «بعد از اولين باخت فصل که مقابل برنلي رقم خورد شايعه جدايي از چلسي مطرح شد، اما خوشحالم در پايان موفق به کسب يک جام شديم و حالا اگر چلسي من را اخراج کند، يک مربي برنده را اخراج کرده است. بعد از دو سال حضور در اين تيم همچنان دوست دارم كه بمانم. درست است موفق به کسب سهميه نشديم، اما يک جام به دست آورديم. اميدوارم هر تصميمي كه گرفته مي‌شود به سود باشگاه باشد.» موفقيت چلسي شايد حکم به ادامه همکاري با کونته بدهد، اما اين موفقيت از نظر مورينيو حق آبي‌پوشان لندن نبود: «من مربي منچستريونايتد هستم و بايد احترام بگذارم. البته نه فقط به اين خاطر که چلسي تيم سابقم است، بلکه امروز حريف ما بود، اما اين برد و قهرماني حق آنها نبود. چلسي کار خاصي نکرد و فقط يکپارچه دست به دفاع زد. باخت تحت هر شرايطي ناراحت‌کننده است، اما من با سري بالا به منزل مي‌روم، چون نهايت تلاشمان را کرديم.»

آتش اينتراخت به جان بايرن

باورکردني نبود، اما شنبه شب ورزشگاه المپيک برلين شاهد قهرماني فرانکفورتي‌ها بود، آن هم بعد از 30 سال و با مربي‌‌ای که بعد از اين قهرماني بايد چمدان‌هايش را براي رفتن به مونيخ ببندد.
شايد باواريايي‌ها تصور شکست 3 بر يک در فينال جام حذفي آلمان را هم به ذهن راه نمي‌دادند، اما نيکو کواچ با نتيجه‌اي جالب توجه شگفتي بزرگي رقم زد تا ثابت کند مسئولان بايرن براي انتخاب او اشتباه نکرده‌اند. هاينكس با اين شکست جدايي تلخي را تجربه کرد و اين در حالي بود كه رسانه‌هاي آلمان نتيجه‌اي را که در المپيک برلين رقم خورد، سوژه کردند و نوشتند کواچ با جام به مونيخ رفت. البته جامي که قبل از نشستن روي نيمکت بايرن از دست آنها ربوده تا خاطره‌اي خوب از سرمربي جديد باواريايي‌ها در اينتراخت فرانکفورت باقي بماند.
کواچ اما آتشي را که فرانکفورتي‌ها به جان مونيخي‌ها انداختند، تاريخ‌ساز مي‌خواند: «در اين شب فوتبال يکي از آن تاريخ‌‌سازي‌هاي زيباي خود را خلق کرد. ما توانستيم نمايشي منطقي و خوب انجام دهيم و با دست‌يابي به اهداف، تاريخ‌سازي کنيم. من فقط يک نکته را مي‌گويم، اينکه وقتي شما يکپارچه عمل کنيد و متحد باشيد، آن وقت به دستاوردهاي زيادي مي‌رسيد.»
اعتراف تلخ هاينکس بعد از اين بازي بسيار جالب توجه بود. در حالي که کاملاً مشخص بود بايرن خود را از پيش‌برنده بازي مي‌دانسته به اعتماد به نفس کاذب خود و دست‌کم گرفتن حريف باخته است. سرمربي باواريايي‌ها هم با گفتن اينکه فکر مي‌کرديم بدون تلاش به ما جام مي‌دهند، اين مسئله را تأييد مي‌كند: «بازي را مغرورانه شروع کرديم و فکر مي‌کرديم بدون تلاش و بازي قرار است جام قهرماني را به ما بدهند. حريف از همين موضوع استفاده کرد و توانست با انگيزه بالا به چيزي که مي‌خواهد برسد. دو تيم صاحب موقعيت‌هايي در اين ديدار شدند، ولي متأسفانه ما نتوانستيم به آنچه که مي‌خواستيم برسيم. وقتي بازي با تساوي يک - يک در جريان بود مي‌توانستيم گل دوم را به ثمر برسانيم، ولي غافلگير شديم و دروازه ما باز شد و در ادامه گل سوم را هم دريافت کرديم. به تيم حريف بابت اين قهرماني تبريک مي‌گويم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار