کد خبر: 907794
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
ارمغان پروژه نيمه‌کاره زيرگذر گيشا براي کسبه و ساکنان کوي نصر گرد و خاکي است که با وزش باد از بخش‌هايي که حفاري در آن انجام شده است، آسمان گيشا را تيره کرده و نفس ساکنان را بريده است.

ارمغان پروژه نيمه‌کاره زيرگذر گيشا براي کسبه و ساکنان کوي نصر گرد و خاکي است که با وزش باد از بخش‌هايي که حفاري در آن انجام شده است، آسمان گيشا را تيره کرده و نفس ساکنان را بريده است. از آنجايي که شهردار مستعفي اعتقاد داشت هيچ کدام از پروژه‌هاي عمراني شهر تهران متوقف نمي‌شود و همچنان ادامه‌دار خواهد بود، اما اين تأکيد شهردار سابق تهران جزو همان وعده‌هايي بود که شهروندان تهران به ويژه محله کوي نصر(گيشا) هرگز فراموش نخواهند کرد؛ چراکه به رغم صحبت‌هاي شهردار مستعفي تهران پروژه ساخت زيرگذر گيشا يک سالي مي‌شود که متوقف شده است. ترافيک، آلودگي شهري و ساير معضلات ساکنان محله را گله‌مند کرده است.
محله کوي نصر يکي از محله‌هاي قديمي شهر تهران است که در ابتداي آن پل گيشا قرار دارد؛ پلي که بار ترافيکي بزرگراه جلال آل‌احمد را به سمت بزرگراه چمران هدايت کرده و با ايجاد يک دسترسي محلي امکان ورود به اين محله پر ترافيک را مهيا مي‌کند. ترافيک داخل گيشا هم زبانزد خاص و عام است. به دليل تبديل اين محدوده به يک مرکز خريد بزرگ و تراکم جمعيتي که در اين محدوده ساکن هستند، دسترسي‌هاي محلي اين محله نيز هر ساعت از شبانه‌روز با ترافيک روبه‌روست.
همچنين قرار گرفتن مرکز تخصصي نمايشگاه‌هاي شهرداري تهران در بوستان گفت‌وگو نيز دليل ديگري براي افزايش بار ترافيکي اين محدوده است. زماني که نمايشگاه‌هاي تخصصي شهرداري تهران در اين بوستان برگزار مي‌شود، معابر اصلي و فرعي کوي نصر قفل مي‌شود و ساکنان اين محله نيز چاره‌اي جز تحمل ترافيک سرسام‌آور را که به آنها تحميل مي‌شود، ندارند. سال 95 بود که عليرضا جاويد، معاون فني و عمراني شهرداري تهران خبر داد که عمليات جمع‌آوري پل گيشا و ساخت زيرگذر در اين محدوده به پيشرفت 12درصدي رسيده است.
مطالعات کارشناسي اين معاونت نشان مي‌دهد با توجه به قدمت 50 ساله پل فلزي گيشا که جزو هفت پل فلزي پايتخت نيز به شمار مي‌رود و به رغم مرمت و بازسازي و قابل استفاده بودن آن اما نمي‌تواند بار ترافيکي را به خوبي در محدوده کوي نصر هدايت کند. دليل اين مشکل نيز کم عرض بودن اين پل است.
زماني که عمليات عمراني زيرگذر گيشا شروع شد، طبق معمول تمام پروژه‌هاي عمراني مجري با معارضان تأسيساتي زيادي برخورد کرد که از جمله مي‌توان به لوله‌هاي آب از 150 ميليمتر تا 1200 ميليمتر، برق‌هاي فشار قوي و لوله‌هاي گاز اشاره کرد که بايد با هماهنگي سازمان‌ها و ادارات مربوطه نسبت به جابه‌جايي آنها اين کار انجام مي‌شد.
دبير شوراياري محله کوي نصر درباره آخر و عاقبت اين زيرگذر به «تيتر شهر» گفت: عمليات عمراني اين زيرگذر در اواخر مديريت شهري قاليباف شهردار اسبق تهران شروع شد و طبق برنامه‌ريزي‌هايي که انجام شده بود، قرار بود در نيمه دوم سال گذشته افتتاح شود و به بهره‌برداري برسد. علي بيدکي افزود: اما بعد از تغيير مديريت شهري تهران اين پروژه متوقف شد. زماني که ما با نامه‌نگاري به شهرداري منطقه 2 و شوراي شهر تهران دليل توقف اين پروژه را پيگيري کرديم، مسئولان شهرداري اعلام کردند که به دليل نداشتن بودجه اين پروژه در همين مرحله متوقف شده است و مشخص نيست چه زماني کامل شود. توقف پروژه زيرگذر گيشا کافي بود تا معضلات ترافيکي گيشا به دليل وجود يک پروژه عمراني نيمه‌تمام بيشتر از گذشته شود.
اما اگر از مسئله ترافيک در اين محدوده که يک معضل حل نشده براي ساکنان اين محدوده است بگذريم، تبديل شدن کارگاه اين پروژه به يک زباله‌داني درست زير پل گيشا هم مسئله ديگري است که اهالي در ورودي محله خود با آن روبه رو هستند. وقتي يک پل فلزي با قدمت 50 ساله توان ترافيک سنگين خودروها را در ساعات اوج سفر نداشته باشد و درست در زير اين پل نيز يک پروژه عمراني نيمه‌کاره از سوي شهرداري تهران رها شده باشد، معلوم است که وضعيت ترافيک در اين محدوده بيشتر از سابق خواهد بود.

تعطيل تا اطلاع ثانوي!

ساکنان محله گيشا اکنون بيشتر از آنکه از ترافيک اين محدوده شاکي باشند، از چهره زشت ورودي محله‌اي که در آن زندگي مي‌کنند و هنوز جزو محله‌هاي صاحبنام در تهران است، شاکي هستند. ارمغان پروژه نيمه‌کاره زيرگذر گيشا براي کسبه و ساکنان کوي نصر گرد و خاکي است که با وزش باد از بخش‌هايي که حفاري در آن انجام شده است، آسمان گيشا را تيره کرده و نفس ساکنان آن را بريده است. البته نبايد اين موضوع را نيز فراموش کرد که کارگاه نيمه‌کاره زيرگذر گيشا در حال تبديل شدن به پاتوق کارتن‌خواب‌ها و معتادان است و چند باري که اهالي محله از تجمع معتادان در اين محدوده شکايت خود را به پليس برده بودند، نيروي انتظامي اقدام به جمع‌آوري و ساماندهي اين افراد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار