کد خبر: 907737
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
معاون فني اداره كل مراتع و آبخيزداري سيستان و بلوچستان از كاهش توليد گياهان دارويي در سيستان وبلوچستان در سال‌جاري خبر داد.

مسعود ريگي با اشاره به اينكه به دليل خشكسالي در سيستان و بلوچستان، امسال شاهد كاهش رويش و توليد گياهان دارويي بوده‌ايم گفت: در سال 97 مجوز برداشت گياهان دارويي از مراتع سيستان و بلوچستان داده نمي‌شود.

وي با اشاره به كاهش قابل توجه بارش باران در سراسر استان افزود: ميزان گياه دارويي موجود در مراتع و عرصه‌هاي جنگلي سيستان و بلوچستان بسيار كم شده است و در بسياري از مراتع تنها براي مصارف خانگي كفايت مي‌كند.

ريگي ادامه داد: تنها در بخش‌ها و مراتع مشخصي امكان صدور مجوز برداشت وجود دارد كه پس از پرداخت بهره مالكانه دولت و اجراي عمليات احيا، اجازه برداشت و حمل به خارج از استان داده مي‌شود.

وي بيان كرد: ظرفيت توليد گياهان دارويي در مراتع استان 220 تن در سال‌هاي پرباران است كه مي‌تواند درآمدي 23 ميليارد ريالي و 66 هزار نفر روز اشتغال را به همراه داشته باشد.

سيستان و بلوچستان يك رويشگاه بزرگ براي گياهان دارويي است اما اقليمي بسيار آسيب‌پذير در مقابل خشكسالي دارد كه اين موضوع باعث كاهش برداشت گياهان دارويي در سال‌جاري شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار