کد خبر: 907644
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
مدیر اجرایی حرم زینبیه :
مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) به تشریح برنامه‌های حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا (ع) در ماه میهمانی خدا پرداخت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع)، بهزاد صبری ضمن تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان این آستان مقدس اظهار داشت: مراسم احیای شب‌های قدر همراه با برگزاری تلاوت‌ آیات وحی، قرائت دعای شریف جوشن کبیر با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به استقبال زائران و مجاوران این بارگاه نورانی، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک‌صد هزار زائر از این ویژه‌برنامه‌ها که طی سه شب قدر از ساعت 22 آغاز و تا 3 بامداد ادامه می‌یابد، بهره‌مند شوند.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) ادامه داد: برگزاری ویژه‌برنامه‌های شب وفات حضرت خدیجه(س)، ولادت امام حسن مجتبی(ع) و ارتحال امام خمینی(ره) از دیگر ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) در طول ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه به‌ ویژه‌برنامه قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در شب‌های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اشاره کرد و بیان داشت: طی سال‌های گذشته ویژه‌برنامه قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در تمامی شب‌های ماه مبارک رمضان در این حرم مطهر برگزار شده و مورد استقبال شهروندان اصفهانی قرار گرفته است.

صبری گفت: امسال نیز این برنامه همراه با سخنرانی و مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) همچون مهدی منصوری، مجید صابری، محمد یزدخواستی، سعید میرفهیمی، سید سعید نریمانی و ... از ساعت 22 در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته به طور متوسط هر شب بیش از 10 هزار زائر دعای ابوحمزه ثمالی را در این آستان مقدس زمزمه کردند که پیش‌بینی ما افزایش 30 درصدی زائران برای بهره‌مندی از این مراسم در سال جاری است.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) خاطرنشان کرد: محور اصلی برنامه‌های فرهنگی ـ تبلیغی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) در ماه مبارک رمضان با رویکرد سبک زندگی قرآنی، تعمیق معارف و بینش دینی، تهذیب نفس و رفتارشناسی قرآنی بر اساس نیازهای جامعه اسلامی با بهره‌مندی از مبلغان عرصه تبلیغ در حوزه‌های گوناگون است.

وی در ادامه به برنامه جزءخوانی قرآن کریم در این حرم مطهر اشاره کرد و بیان داشت: برنامه جزءخوانی کلام‌الله وحی همه‌روزه از ساعت 18:45 تا 20 در مسجد حضرت زهرا(ع) آستان مقدس همراه با تفسیر نکته‌ای برگزار می‌شود.

وی به برگزاری مسابقه قرآنی ویژه محفل جزءخوانی قرآن کریم اشاره کرد و ابراز داشت: همچنین مسابقه‌ای ویژه محفل جزءخوانی قرآن کریم همراه با جوایز نفیس همچون کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس در نظر گرفته‌ شده است که هر روز از جزء قرائت‌شده یک سؤال برای شرکت‌کنندگان در این محفل قرآنی طرح و روز بعد جواب سؤالات جمع‌آوری می‌شود و پس از ماه مبارک رمضان طی مراسم قرعه‌کشی نفرات برتر معرفی می‌شوند.

صبری تصریح کرد: یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر در ماه بهار قرآن تفسیر موضوعی قرآن کریم است که این برنامه هر روز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد زهرا(ع) آستان مقدس برگزار می‌شود.

 

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اضافه کرد: غرفه پاسخگویی به شبهات اعتقادی، سؤالات شرعی و مشاوره خانواده با حضور کارشناسان مسائل مذهبی، خیمه معرفت ویژه کودکان همه‌روزه در حرم مطهر دختر موسی بن جعفر(ع) دایر است.

 

وی همچنین عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان هر شب با همکاری خیریه مددکاری کوثر افطاری در ضیافت‌سرای حرم مطهر تهیه و توزیع می‌شود.

 

صبری در پایان به ویژه‌برنامه وداع با ماه مبارک رمضان، برگزاری دعای ندبه و اقامه نماز عید فطر در این حرم مطهر اشاره و تصریح کرد: با برگزاری این سه ویژه‌برنامه در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) به استقبال ماه شوال می‌رویم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر