کد خبر: 907628
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
بدعهدی و عدم وفا به میثاق‌های بین‌المللی، امری تازه از سوی دولتمردان آمریکا نبوده و نخواهد بود. آمریکا در قاره‌های مختلف و کشورهای گوناگون چنین ردپاها و دخالت‌هایی را دارد.

جوان آنلاین: وزیر خارجه فرانسه از هم‌پیمانان آمریکا در اعتراض به رفتار ترامپ در خروج از برجام «اعمال قوانین فرامرزی آمریکا» را مورد انتقاد قرار داده و وزیر اقتصاد فرانسه هم مراتب ناخرسندی خود و اتحادیه اروپا را از چنین رفتارهایی که «آمریکا را پلیس اقتصادی جهان» نشان می‌دهد را اعلام نموده است.
بدعهدی و عدم وفا به میثاق‌های بین‌المللی، امری تازه از سوی دولتمردان آمریکا نبوده و نخواهد بود. آمریکا در قاره‌های مختلف و کشورهای گوناگون چنین ردپاها و دخالت‌هایی را دارد.
درباره جمهوری اسلامی هم صریح و آشکار از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در مواضع خود ابراز نموده‌اند.
یادمان هست جورج شولتز، وزیر خارجه وقت آمریکا گفت: «باید ملت ایران را نابود کرد» ترامپ هم قبلاً ملت ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده بود.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در اجتماع منافقین در پاریس گفت:
«باید کاری کرد که ملت ایران چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را نبیند»
تحریم‌ها، تهدیدها، توطئه‌های آمریکا علیه ملت انقلابی ایران تمام شدنی نیست. خروج از برجام یکی از حلقه‌های مقابله با توسعه، آبادانی، پیشرفت و استقلال ایران است.
در شرایط به‌وجود آمده وظیفه مردم و مسوولان و رسانه‌ها چیست؟
نخست مردم وظیفه دارند به شایعات توجه نکنند و با عزم و اراده ملی و وحدت مثال زدنی با کار و تلاش، ایرانی آباد و آزاد را بسازند.
مردم باید مراعات همدیگر را بنمایند گرانی را دامن نزنند و یاور هم باشند این همدلی و شرایط امروزی بسیار مهم است.
دوم مسوولان هستند
مسوولان و مقامات باید از کنایه‌زدن و ریشخندکردن همدیگر پرهیز کنند. الان زمان تسویه حساب سیاسی و جناحی نیست.
امروز قوای سه گانه در فضای همدلانه راهکارهای خدمت صادقانه و پاکدستانه را برای ملت شریف ایران بیش از گذشته سرلوحه خود قرار دهند.  دولت ، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه موانع کسب وکار و رونق تولید را همراه با حمایت از کالای داخلی را با عزم جدی در دستور کار قرار دهند. مقابله با مفاسد، ارتشاء، تبعیص و پارتی‌بازی و تحقق حکمرانی خوب، شایسته‌سالاری، قانونگرایی و کارآمدی است که موجب افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم از ارکان حکومت می‌شود و خود عاملی بس مهم در بازدارندگی توطئه‌های دشمنان محسوب می‌شود.
مسوولان باید صادقانه البته به‌دور از ایجاد نگرانی واقعیت‌ها و پیامدها، تحریم‌های جدید را برای جامعه با کمک‌رسانه‌ها تبیین نمایند و ضمن دعوت از مردم برای صرفه‌جویی، کار و تلاش افکار عمومی را از اقدامات عملی خود مطمئن سازند.
همچنین مسوولان نباید با تبلیغات و شعار عقل و خرد افکار عمومی را نادیده بگیرند و یک سره تحریم‌ها را کاغذ‌پاره‌ای بیش بخوانند! چراکه مردم در متن زندگی خود اثرات وضعی آن را مشاهده می‌کنند و این خود بدترین نوع رابطه مسوولان با مردم است. اگر اتفاق بیفتد!
و نیز مقامات دولت به خصوص دستگاه دیپلماسی باید متحد و یکپارچه در دفاع از امنیت ملی کشور در عرصه جهانی شبانه‌روزی تلاش کنند تا حقانیت ملت ایران در دفاع از صلح و امنیت را تبیین نمایند کشورها و نهادی بین‌المللی مهم و تأثیرگذار  باید هدف اصلی این رفت‌وآمدها باشد.
و بالاخره رسانه‌ها باید نقش‌آفرین باشند.
آ‌نها باید راستگویی، صداقت را در برابر مردم پیشه کنند از بزرگ‌نمایی بی‌مورد برخی مواضع مقامات آمریکایی خودداری کنند همان‌گونه که نباید برخی مواضع و سخنان بی‌پایه اما شرارت‌آمیز دشمنان را تکرار کنند که موجب ترس و نگرانی عمومی را ایجاد نمایند.
رسانه‌ها باید مسوولان کشوری را هم درباره بازتاب مواضع و رفتارهای آنان به‌درستی آگاه سازند. چرا که بازتاب مواضع مسوولان مختلف در عرصه داخلی و خارجی اثرات وضعی خود را خواهد داشت. به‌خصوص مقامات امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و دفاعی و دستگاه دیپلماسی که باید گفتمان مشخصی را اما هر یک با سازوکار حوزه مسوولیت خود بیان نمایند.
به گمانم مردم به وظایف خطیر خود آگاه هستند. چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم همواره در صحنه‌های مورد نیاز، آزمون موفقی را پشت سر گذاشته‌اند. اما این مسوولان و رسانه‌ها هستند که باید نمایشی از کارآمدی ، بلوغ و مسوولیت‌پذیری را در این عرصه از خود به نمایش بگذارند. در ایران کسی به‌دنبال جنگ نیست. فضای رسانه‌ای و روانی جامعه را باید مدیریت کرد و این وظیفه خطیر مسوولان و رسانه‌ها‌ست.

منبع: صبح نو- دکتر علی دارابی

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
با سلام . اگر وحدت کلمه داشته باشیم . و پیروفرمایشات ولایت فقیه باشیم . پیروز هستیم .ولی اگر هر کس خودش مفسر باشد . نباید انتظار پیروزی داشته باشیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار