کد خبر: 907624
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
افشاگری نیویورک‌تایمز؛
روزنامه نیویورک‌تایمز در یک‌افشاگری جدید از دیدار محرمانه نماینده ولیعهدعربستان و امارات با پسرترامپ پیش‌از انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا خبرداد.
 

جوان آنلاین: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از دیدار نماینده ولیعهد عربستان و امارات با «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد ترامپ پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ خبر داد.

افشاگری جدید نیویورک‌تایمز درباره تلاش عربستان و امارات برای پیروزی ترامپ در انتخابات
دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس‌جمهور آمریکا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سه ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، چند نفر در برج ترامپ با پسر ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که در آن زمان نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود، به طور مخفیانه دیدار کردند.

ترتیب‌دهنده این دیدار، «اریک پرینس» مدیر سابق شرکت امنیتی خصوصی «بلک واتر» بوده و تاریخ برگزاری آن، سوم اوت ۲۰۱۶ اعلام شده است.

افشاگری نیویورک‌تایمز درباره تلاش مخفیانه عربستان و امارات برای پیروزی ترامپ در انتخابات
اریک پرینس، ترتیب‌دهنده دیدار فرستاده عربستان و امارات با پسر ترامپ

طبق افشاگری نیویورک تایمز، هدف از این دیدار که علاوه بر فرستاده ولیعهد عربستان و امارات، یک استراتژیست اسرائیلی نیز در آن حضور داشته، کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

بر اساس این گزارش، نماینده عربستان و امارات در این دیدار فردی به نام «جورج نادر» بوده که در آن زمان در حال پیشبرد طرحی محرمانه برای بی‌ثبات کردن اقتصاد ایران، ایجاد بی‌اعتمادی بین مسئولان نظام و تلاش برای ممانعت از سرمایه‌گذاری شرکتهای غربی در ایران بوده است.

جورج نادر در این نشست به پسر ترامپ گفته است که ولیعهدهای عربستان و امارات مشتاقند به پدر او (ترامپ) برای پیروزی در انتخابات کمک کنند.

نیویورک‌تایمز به نقل از چند دیپلمات نوشته است «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و «محمد بن زاید» ولیعهد امارات هر دو در جریان مبارزات انتخاباتی آمریکا امیدوار بودند نامزدی در این انتخابات به پیروزی برسد که موضع قدرتمندتری در برابر ایران و گروه‌هایی مانند اخوان‌المسلمین مصر در منطقه داشته باشد.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، صهیونیست حاضر در این نشست نیز «جوئل زامل» بوده که از او به عنوان متخصص راه انداختن موج‌های تبلیغاتی آنلاین و هدایت افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی [برای کمک به نامزدهای انتخاباتی] یاد شده است.

چند منبع مطلع به نیویورک‌تایمز گفته‌اند اریک پرینس (ترتیب‌دهنده دیدار) در ابتدای این نشست به پسر ترامپ گفته است "ما به سختی در حال تلاش برای پیروزی پدر شما در انتخابات هستیم" و سپس جورج نادر را به عنوان یک دوست قدیمی که روابط نزدیکی با رهبران عرب دارد به او معرفی کرده است.

بر اساس اظهارت این منابع، جورج نادر نیز در این نشست در حین گفتگو با پسر ترامپ مدام محمد بن سلمان و محمد بن زاید را به عنوان دوستان خود خطاب می‌کرده و از داخل موبایل تصاویری از خود را با آنها به پسر ترامپ نشان می‌داده است که نیویورک‌تایمز به یکی از این تصاویر دست یافته است.

او سپس به پسر ترامپ می‌گوید دوستان من (محمد بن سلمان و محمد بن زاید) پدر شما را رهبر قدرتمندی می‌دانند که می‌تواند خلاء قدرت باقیمانده از اوباما را در خاورمیانه پر کند و خوشحال می‌شوند که بتوانند تا جایی که در توان آنهاست به پیروزی پدر شما کمک کنند!

افشاگری جدید نیویورک‌تایمز درباره تلاش عربستان و امارات برای پیروزی ترامپ در انتخابات
عکس یادگاری محمدبن سلمان ولیعهد عربستان و جورج نادر

نیویورک‌تایمز در گزارش خود می‌گوید شواهدی در خصوص اینکه آیا ستاد انتخایاتی ترامپ در آن زمان پیشنهادات مطرح شده در این نشست را برای کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات پذیرفته است یا خیر در اختیار ندارد اما طبق گفته یک منبع، جورج نادر پس از پیروزی ترامپ حدود دو میلیون دلار پول به جوئل زامل (استراتژیست اسرائیلی) پرداخت کرده است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، این نشست محرمانه نشان می‌دهد که علاوه بر روسیه که ادعاهایی درخصوص دخالت آن در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مطرح است، کشورهای دیگری (عربستان و امارات) نیز در این مداخله شریک بوده‌اند و ممکن است به ترامپ در پیروزی او در انتخابات کمک کرده باشند.

بر اساس قوانین آمریکا، مداخله اشخاص و دولت‌های خارجی در انتخابات و کمک آنها به نامزدهای انتخاباتی، جرم محسوب می‌شود.

این افشاگری در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا روابط برخی از مشاوران و نزدیکان ترامپ با دستکم سه کشور متمول عرب حاشیه جنوبی خلیج فارس زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار