کد خبر: 907607
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰

رهبر انقلاب‌ درگذشت حجت‌الاسلام طباطبايي را تسلیت گفتند

رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت خطيب و معلّم اخلاقي حجت‌الاسلام حاج سيدمهدي طباطبايي را تسليت گفتند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبري، در پيام رهبر انقلاب اسلامي آمده است: درگذشت خطيب و معلّم اخلاقي جناب حجت‌الاسلام آقاي حاج سيدمهدي طباطبايي رحمه‌الله‌عليه را به خاندان گرامي و اخوان مكرّم و همه بازماندگان و دوستان و ارادتمندان ايشان تسليت عرض می‌کنم. آن سيد بزرگوار در دهها سال از زندگي خويش تلاش ديني مغتنمي در ارشاد معنوي و اخلاقي مؤمنين با بهره‌گيري از جايگاه منبر و محراب برعهده گرفته بودند و در عرصه‌هاي انقلاب نيز با حضور در مجلس شوراي اسلامي در برهه‌ای از زمان، به اين وظيفه‌ خطير اشتغال داشتند. از خداوند متعال شمول رحمت و مغفرتش را براي آن مرحوم و صبر و تسلا براي بازماندگان مسئلت می‌کنم.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبر داد 
ظريف و شمخاني در جلسه غيرعلني مجلس

محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه و علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي در جلسه غيرعلني امروز يك‌شنبه مجلس حضور مي‌يابند.
اكبر رنجبرزاده، عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي روز شنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون بين‌المللي مقابله با تأمین مالي تروريسم امروز با حضور علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه، سيد عباس عراقچي معاون سياسي وزير امور خارجه و مسعود كرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي در جلسه‌اي غيرعلني بررسي مي‌شود.
نماينده مردم اسدآباد در مجلس افزود: رئيس مركز پژوهش‌ها، رئيس كميسيون اقتصادي و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز در جلسه غيرعلني مجلس شوراي اسلامي سخنراني مي‌كنند. (لايحه اصلاح قانون مبارزه با پولشويي، لايحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالي تروريسم و لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون بين‌المللي مقابله با تأمین مالي تروريسم) لوايح سه‌گانه مرتبط FATF هستند كه بررسي اين لوايح در مجلس شوراي اسلامي آغاز شده است. نمايندگان تاكنون بررسي كليات و جزييات نخستين لايحه يعني اصلاح قانون مبارزه با پولشويي را در مجلس به اتمام رسانده‌اند، كليات لايحه دوم در اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالي تروريسم را نيز تصويب كردند ولي هنوز وارد بررسي لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون بین‌المللی مقابله با تأمین مالي تروريسم نشده‌اند.

رئيس كميسيون امنيت ملي:
‌بايد مانند دوماي روسيه، امريكا را تحريم كنيم

تنها راه مقابله با تحريم‌هاي امريكا اقدامي است كه مجلس دوماي روسيه انجام داد و طي آن امريكا، توسط اين مجلس مورد تحريم قرار گرفت.
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت، با اشاره به اينكه مجلس دوماي روسيه لايحه تحريم امريكا را تصويب كرده است، اظهار داشت: تنها راه مقابله با تحريم‌هاي امريكا اقدامي است كه مجلس دوماي روسيه انجام داد و طي آن امريكا و متحداني كه روسيه را تحريم كرده‌اند، توسط اين مجلس مورد تحريم قرار گرفته‌اند. رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه اين عمل متقابل يك اصل بين‌المللي است و به طور كلي اصل عمل متقابل جزو حقوق كشورها مي‌باشد، بيان كرد: بنابراين شرايط به نظر مي‌رسد كه اين راه، تنها راهي است كه مي‌تواند مقابل زیاده‌خواهی‌ها و قانون‌شکنی‌های امريكا را بگيرد و با آن مقابله كند. وي افزود: با توجه به اقدامات هنجار شكنانه امريكا در ضديت با برجام و اعمال تحريم‌هاي جديد، اروپا بايد قاطعانه در برابر اقدامات امريكا و زیاده‌خواهی‌های اين كشور بايستد. بروجردي ادامه داد: كشورهاي اروپايي نبايد اجازه دهند كه هيمنه اتحاديه اروپا متشكل از 27 كشور، توسط امريكا شكسته شود و به هر صورت يك روزي بايد مقابل زورگويي‌هاي امريكا بايستند و به نظر مي‌رسد امروز، موعد آن رسيده است. نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي گفت: جمهوري اسلامي ايران كه آمادگي كامل براي برداشتن گام‌هاي بلند در جهت منافع ملي خود در زمينه اقدامات صلح‌آمیز هسته‌اي دارد، نيز راهي جز طي كردن مسير اقدام متقابل با امريكا را ندارد.

عضو هيئت رئيسه خبرگان:
اقتصاد مقاومتی تنها راه گشايش اقتصادي است

عضو هيئت رئيسه خبرگان برجام را از نظر حقوقي يك توافق پایان‌یافته دانست و گفت: ۸۰ درصد تعهدات طرف مقابل در برجام بر عهده امريكا بوده و اروپايي‌ها نمي‌توانند ۱۰۰ درصد تعهدات را تضمين كنند.
آيت‌الله عباس كعبي در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به خروج امريكا از برجام گفت: خير در آن چيزي است كه اتفاق افتاده و اين خيريت در چند بعد است. وي افزود: خروج امريكا از برجام چهره مكار، شيطاني، کینه‌توز و دروغين امريكا را بيشتر براي ملت ايران آشكار كرد و از مصاديق خير است چون سبب انسجام و وحدت كلمه ملت ايران در برابر امريكا به عنوان شيطان بزرگ شده است. عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه اعتبار بین‌المللی امريكا با نقض آشكار حقوق بین‌الملل در جهان از بين رفته است، اظهار داشت: همچنين بطلان ديپلماسي سازش و حقانيت ديپلماسي مقاومت و انقلابي در برابر امريكا و اروپا بيشتر آشكار شد. وي ادامه داد: با اقدام امريكا معلوم شد كه گشايش اقتصادي از طريق اميد داشتن به خارج و پيمان‌هايي نظير برجام نه‌تنها حاصل نمي‌شود، بلكه مصالح ملت بر باد مي‌رود، تنها راه گشايش اقتصادي استحكام درون‌زا، داخلي و تكيه بر اقتصاد مقاومتي و مقاومت اقتصادي است.
آيت‌الله كعبي با تأكيد بر اينكه ملت ايران در مبارزه اقتصادي و جنگ اقتصادي و رواني امريكا و دشمنان مصمم‌تر شده است، ابراز داشت: همان‌گونه كه رهبر انقلاب فرمودند غلط احمقانه و ناشيانه ترامپ به ضرر خود امريكا تمام مي‌شود و ملت ايران عزت و سربلندي خود را به پاي قلدري و خیره‌سری امريكايي‌ها به تاراج نمي‌دهد. وي عنوان كرد: برجام يك تعهد دوطرفه بوده كه يك طرف آن ايران و طرف ديگر 1+5 هستند، ايران به همه تعهدات خود عمل كرده اما 1+5 به هیچ‌کدام از تعهدات خود عمل نكرده است، نبايد این‌گونه تحليل شود كه امريكا مزاحم بوده و از بين رفته و حالا پنج عضو ديگر باقي مانده‌اند. نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان خاطرنشان كرد: امريكا كه نقض عهد كرده 80 درصد تعهدات طرف مقابل نسبت به ايران براي رفع تحريم‌ها را بايد انجام مي‌داد اما هیچ‌کدام از تعهدات را انجام ندادند، تنها 20 درصد تعهدات برجام بر عهده اروپايي‌ها قرار دارد. وي اضافه كرد: آيا اروپايي‌ها مي‌توانند 100 درصد تعهدات برجام را بر عهده بگيرند؟ اين موضوع تضمين مي‌خواهد و همان‌گونه كه رهبر انقلاب فرمودند اروپايي‌ها هم قابل‌اعتماد نيستند، از نظر حقوقي برجام يك توافق بین‌المللی پايان يافته با نقض طرف مقابل به سركردگي امريكا است. آيت‌الله كعبي تأكيد كرد: تعهد سه كشور اروپايي درصورتي كه صادقانه عمل كنند نمي‌تواند تضمین‌کننده انجام تعهدات برجام باشد، از اين رو برجام يك توافق پايان يافته است و ايران اسلامي با قاطعيت، توكل بر خدا، عزت و سربلندي و پشتيباني ملت ايران نسبت به افزايش توان هسته‌اي اقدام عاجل و قاطع را انجام مي‌دهد و برنامه‌هاي تنبيهي بايد براي كشورهاي نقض‌کننده نيز وجود داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار