کد خبر: 907599
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
حمل بخش عمده بار برعهده كشتيراني جمهوري اسلامي است
معاون دريايي سازمان بنادر و دريانوردي در واكنش به گفته مدير اجرايي شركت مرسك مبني بر توقف همكاري با ايران گفت: مرسك از گذشته تاكنون چندان در ايران فعال نبوده و بودن يا نبودن لاينر مرسك، تأثير چنداني در عملكرد بنادر ايران ندارد.

به گزارش «فارس»، هادي حق‌شناس در پاسخ به اين سؤال كه آيا توقف همكاري لاينر حمال مرسك با ايران تأثيري بر عملكرد بنادر ايران دارد يا خير اظهار داشت: پس از برجام، 21 خط كشتيراني به بنادر ايران بازگشتند كه اين علاوه بر خطوط كشتيراني قبلي بود كه در بنادر ما فعال بودند. ‌
وي ادامه داد: مرسك تقريباً كمترين فعاليت را در بنادر ايران داشت و بخش عمده فعاليت بنادر ايران و جابه‌جايي كالاها توسط كشتيراني جمهوري اسلامي ايران انجام مي‌شود.
معاون دريايي سازمان بنادر و دريانوردي تأكيد كرد: بودن يا نبودن مرسك تأثير چنداني بر بنادر ايران ندارد.
حق‌شناس افزود: در همين چندماه گذشته فعاليت مرسك در بنادر ايران در حداقل ممكن بود، بنابراين آمدن يا نيامدن مرسك تأثير معناداري بر بنادر ايران نخواهد داشت.
وي ادامه داد: در دوران تحريم‌هاي ظالمانه قبلي هم كه مرسك بلافاصله بنادر ايران را ترك كرد و در ايران حضور نداشت، هيچ مشكلي براي ما رخ نداد.
معاون دريايي سازمان بنادر و دريانوردي ادامه داد: برخي خطوط كشتيراني در جهان «لاينر» هستند، يعني طبق جدول برنامه‌ريزي وارد بنادر مختلف دنيا مي‌شوند كه از جمله آنها ‌مرسك است. ‌اگر مرسك نباشد، بقيه خطوط كشتيراني هستند كه بار ايران را حمل كنند، ضمن اينكه بخش عمده بار ايران چه قبل از تحريم‌هاي ظالمانه، چه در دوران تحريم و چه در زمان فعلي، همواره توسط شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران حمل مي‌شود.
بنا بر اين گزارش، حق‌شناس پيش از اين نيز درباره بازنگري دو شركت بزرگ حمل‌و‌نقل كانتينري «مرسك‌لاين» و «ام‌اس‌سي» در همكاري با ايران پس از خروج امريكا از برجام گفته بود: اين دو خط از جمله خطوط كشتيراني هستند كه در بين 21خط كشتيراني جهان به بنادر ايران تردد مي‌كنند. آن زمان كه تحريم‌هاي ظالمانه بر اقتصاد ايران تحميل شد، دو خط كشتيراني ‌مرسك «ام‌اس‌سي» از ايران خارج شدند و پس از برجام اين دو خط كشتيراني مجدداً به بنادر ايران بازگشتند.
به گفته معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي‌، اگر دو خط كشتيراني ياد شده قصد دارند در بنادر ايران تردد نكنند، تصميمي است كه براساس اختيارات خود اتخاذ می‌کنند و ‌از اختيارات خطوط كشتيراني است كه به بنادر كدام كشور تردد كنند. به هر حال تحريم‌هاي يك‌جانبه امريكا طبيعتاً هر شركتي را مي‌تواند متأثر كند.
به گفته حق‌شناس ‌كشورهاي اروپايي مايل به ادامه برجام هستند، طبيعي است شركت‌هاي آنها نيز بايد از كشورهاي خود و 9 كشور امريكا تبعيت كنند.
حق‌شناس مي‌گويد: در حال حاضر خطوط كشتيراني با روال قبلي و به صورت عادي به بنادر ايران تردد مي‌كنند.
بنا بر‌ اين گزارش، روزگذشته يكي از مديران اجرايي مرسك به «رويترز» می‌گوید: با توجه به اعمال تحريم‌هاي امريكا عليه ايران فعاليت تجاري با ايران را در راستاي پايبندي به اعمال مجدد تحريم‌هاي ايران و به دنبال خروج امريكا از برجام متوقف خواهد كرد.
گفتني است، «مرسك» قرارداد سالانه 4ميليارد دلاري با پنتاگون براي حمل بارهاي نظامي و غيرنظامي آنها دارد. در همين راستا در تحريم‌هاي قبلي ايران نيز بلافاصله پس از تحريم بنادر ايران، در اقدامي يك‌جانبه‌ به دستور امريكا بنادر ايران را ترك كرد‌.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
هادی حق شناس این مزخرفات جیست میگی؟ مرسک تاثیری در بودن و نبودنش در ایران ندارد؟ خودت را گول میزنی و یا مردم را گاگول فرض کردی؟
اصلا میدانی رونق اقتصادی و مراودات ان با جهان از جه اهمیتی برخوردار است؟
البته شاید نظر شما شرکت حسنقلی باشد که کار راه انداز است!!!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار