کد خبر: 907574
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
در تقابل با اقدام ترامپ انجام گرفت
در حالی که چند روز پیش دونالد ترامپ با ادبیات و لفظی توهین‌آمیز درباره برخی مهاجران سخن گفته بود برخی نهادها در غرب سعی می‌کنند مصادف با ماه رمضان و احتمالاً در تقابل با مواضع ترامپ به نوعی از جامعه مسلمانان دلجویی کنند.

علی موحد
در حالی که چند روز پیش دونالد ترامپ با ادبیات و لفظی توهین‌آمیز درباره برخی مهاجران سخن گفته بود برخی نهادها در غرب سعی می‌کنند مصادف با ماه رمضان و احتمالاً در تقابل با مواضع ترامپ به نوعی از جامعه مسلمانان دلجویی کنند.
بنیاد انجمن صنفی نویسندگان آمریکا و سازمان مسلمانان روی صفحه سینما و تلویزیون از مسلمانان و غیرمسلمانان دعوت کردند تا به اتفاق در مهمانی افطاری هالیوود شرکت کنند. دومین مهمانی سالانه افطار هالیوود پنج‌شنبه شب برگزار شد. بنیاد انجمن صنفی نویسندگان در همکاری با سازمان مسلمانان روی صفحه سینما و تلویزیون میزبان برنامه افطاری بودند که در هتل لندن در وست هالیوود برگزار شد. این مهمانی برای حضور مسلمانان و غیرمسلمانان صنعت سرگرمی تدارک دیده شده بود. برنامه افطار هالیوود از سال پیش و پس از این که ترامپ سنت ۲۰ ساله برپایی مراسم افطار در کاخ سفید را لغو کرد، برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مراسم این بود که نویسندگان و تهیه‌کنندگان این شانس را داشته باشند تا در کنار اعضای جامعه مسلمانان حضور یابند و با آنها غذا بخورند تا بتوانند چهره دقیق‌تر و درست‌تری از اسلام در فیلم و تلویزیون خلق کنند. این در حالی است که برخی تهیه‌کنندگان تلویزیونی مانند هاوارد گوردون و دیوید گری با جامعه مسلمانان هالیوود ارتباط دارند. گوردون که تهیه‌کننده چندین سریال تلویزیونی از جمله «۲۴» و «ستمگر» بود، بارها تصویر شخصیت‌های مسلمان و کشورهای مسلمان را در فیلم‌هایش ارائه کرده و سال‌هاست با سازمان بازیگران سینما و تلویزیون همکاری دارد. در این برنامه چندین سخنران شرکت داشتند که درباره نقش اسلام در رسانه و جامعه صحبت کردند. مریم علی دختر محمد علی اسطوره فقید بوکس از جمله این افراد بود. وی برای شرکت‌کنندگان درباره زندگی پدرش صحبت کرد و از این سخن گفت که پدرش تقوا را سرلوحه کارهایش قرار داده بود و به انسان‌دوستی و همدلی با مردم بر مبنای خداباوری اسلامی توجه داشت و به همین دلیل هر جا که بود خیریه از اصولی بود که ترک نمی‌کرد. در این برنامه محمد عامر کمدین فلسطینی نیز به اجرای استندآپ کمدی پرداخت و درباره مطالبی چون سختی‌های سفر در دنیا با پاسپورت پناهندگی صحبت کرد. در این گردهمایی مهمانان روزه‌شان را پس از اذان افطار کردند و دیالوگ‌هایی درباره دیدگاه‌های مسلمانان و ماه رمضان و دیگر باورهای اسلامی از هر گوشه و کناری شنیده می‌شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار