کد خبر: 907504
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
در پی انتشار کاریکاتوری درباره نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی در یکی از روزنامه‌های آلمان، طراح آن به اتهام یهودستیزی از کارش اخراج شد.

روزنامه آلمانی «زوددویچه» ضمن عذرخواهی برای انتشار کاریکاتوری درباره «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل،«دیتر هانیچ» کاریکاتوریست مزبور را هم اخراج کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان،این کاریکاتور که در نسخه روز سه‌شنبه منتشر شد باعث شد که اتهام یهودستیزی متوجه روزنامه و طراح شود. زوددویچه در واکنش به این اتهام اعلام کرد که این کاریکاتور یک اشتباه بوده است.

در این کاریکاتور نتانیاهو در حالی دیده می‌شد که برنده مسابقه « یورو ویژن 2018 » شده است و در عین حال موشکی که بر روی آن علامت ستاره داوود وجود دارد را در دست دارد و می‌گوید: «سال آینده در اورشلیم (بیت‌المقدس)» همچنین در عبارت Eurovision هم  به جای حرف v از ستاره داوود استفاده شده است.

این کاریکاتور یک روز پس از تظاهرات فلسطینیان در مرز غزه منتشر شد.تظاهرات فلسطینیان در سالگرد روز نکبت (سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی) و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس برگزار شد. در این تظاهرات، بیش از 60 غیرنظامی فلسطینی به وسیله نیروهای اسرائیلی شهید و شمار زیادی هم زخمی شدند. 

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار