کد خبر: 907430
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
ششمین جلسه آسیب‌های اجتماعی کشور در محضر رهبر انقلاب برگزار شد

ششمین جلسه مسوولان و مدیران مختلف کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی، چهارشنبه گذشته در محضر رهبر انقلاب برگزار شد. این جلسه، نخستین نشست از این سری جلسات در سال‌97 بود که در محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شد و مسوولان و مدیران، از آخرین فعالیت‌ها و تدابیرشان در این حوزه گزارش ارائه می‌کنند و پس از آن درباره موضوع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی -که همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است- تصمیم‌گیری می‌شود.
این جلسه، حدود 6‌ماه پس از آخرین جلسه این چنینی برگزار شد و هنوز جزییات زیادی درباره آن منتشر نشده است. هرچند می‌شود با توجه به اظهارات وزیر کشور در نقد عملکرد ستاد مبارزه با مواد‌مخدر طی روزهای گذشته و انتقاد رحمانی فضلی از ناهمخوانی آمارهای ارائه‌شده توسط مسوولان این نهاد با واقعیت‌هایی که وزیر در مناطق مختلف مشاهده کرده است، عملکرد سازمان‌ها و نهادهایی همچون ستاد مبارزه با مواد مخدر، یکی از بحث‌های مطرح‌شده در این جلسه باشد.
وزیر کشور 10‌روز پیش از برگزاری این جلسه در محضر رهبر انقلاب خبر داده بود. آقای «عبدالرضا رحمانی فضلی» هجدهم اردیبهشت ماه در دیدار صمیمی با کارکنان وزارت کشور، درباره ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و عملکرد شورای اجتماعی کشور گفته بود: «با آغاز به‌کار سازمان امور اجتماعی کشور فعالیت‌های کارشناسی، تخصصی و گسترده‌ای در زمینه آسیب‌های اجتماعی صورت گرفت و اکنون می‌توانیم بگوییم درک صحیح و مناسبی از مسائل و موضوعات مختلف اجتماعی وجود دارد، همچنین تا کنون نیز پنج جلسه در خصوص آسیب‌های اجتماعی در حضور مقام معظم رهبری تشکیل شده که ششمین جلسه آن نیز در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. اولویت‌ها و مسیر کار مشخص شده و تمام دستگاه‌ها عزم جدی برای تحقق برنامه‌ها دارند. اکنون در بسیاری از بخش‌های اجتماعی شاهد عملکرد مناسب و خوبی هستیم و در بخش دیگر هم باید تلاش‌هایمان را دو چندان کنیم.»
رحمانی فضلی 21‌آذرماه گذشته نیز در جمع خبرنگاران، با اشاره به پنجمین نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی کشور در محضر رهبر انقلاب گفته بود: «‌بعد از برگزاری پنجمین جلسه با مقام معظم رهبری که همه دستگاه‌ها و سران قوا حضور داشتند ایشان یک ارزیابی با توجه به گزارش ستاد مطرح کردند و بنده نیز بر اساس مسوولیتی که در ستاد دارم گزارش‌ها را خدمت ایشان ارائه کردم.»
وزیر کشور افزود: «در پنجمین جلسه ملاقات با مقام معظم رهبری، چندین دستگاه و بنده گزارش‌هایی را مطرح کردیم و نهایتاً ایشان دستورات و سیاست‌های جدیدی را ارائه فرمودند.»
پیش از این نیز، وزیر بهداشت درباره محتوای چهارمین جلسه از این نشست‌ها نیز در کانال تلگرامی‌اش نوشته بود: «چهارمین جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد و مسوولان برخی دستگاه‌ها که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند، گزارش کار خود را مطرح کردند. در اهمیت این نشست، همین بس که رهبری آن را مهم‌ترین جلسه نظام خواندند و با دقت و صبورانه، ساعت‌ها برای آن وقت گذاشتند. من گزارشی از فعالیت همکارانم در حوزه بهداشت و درمان حاشیه شهرها و نتایج بررسی‌هایی که در زمینه طلاق، اعتیاد و سلامت روان انجام شده، ارائه دادم. رهبری نیز بیاناتی فرمودند که در این فرصت اندک تنها به دو مورد آن اشاره می‌کنم؛ نخست این‌که ما به‌جای گزارش، باید اثر اقدامات دستگاه‌ها را در تغییر شاخص‌ها و کاستن از معضلات به‌طور ملموس ببینیم و بعد؛ با اشاره مجدد به آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان معضلی دردناک، فرمودند: این کاری است که هر کسی ایران را دوست دارد یا حتی هر کسی که وجدان دارد، باید به آن اهتمام ورزد. اما آن‌چه باعث مباهات بنده و همکارانم است این‌که ایشان تصریح کردند، دستگاهی که در حاشیه شهرها فعالیت داشته، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.»
حالا باید منتظر ماند و دید نتایج این جلسات و جزییات آن چه زمانی اعلام خواهد شد و عملکرد مسوولان در روند تصمیم‌گیری‌های اتخاذ شده در این جلسه‌ها، تا چه حد موفقیت‌آمیز خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار