کد خبر: 907369
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
واعظ تبریزی:
واعظ تبریزی با بیان اینکه باید مسافت ۲۲/۵ کیلومتر طی شود تا بتوان افطار کرد، گفت: اگر مسافت تعیین شده طی نشود حتی اگر حد ترخص رد شود، نباید افطار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی  در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: روزه و روزه‌داری از جمله واجبات مهم اسلامی است و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان نیز بر همگان واجب است.

وی افزود: افرادی که شرایط روزه‌داری را ندارند، باید حرمت این ماه مبارک را حفظ کنند و نباید روزه‌خواری در آشکارا انجام دهند.

واعظ تبریزی با تاکید به اینکه از نظر تمام مراجع، روزه‌خواری آشکار تعزیر محسوب شده و حتی در صورت تکرار مجازات شدید دارد، گفت: این مجازات برای حفظ حرمت این ماه مبارک است.

وی با بیان اینکه نیت روزه گرفتن شرط واجب روزه‌داری است، یادآور شد: روزه گرفتن یک امر قلبی با نیت خالص و برای رضای خدا بوده و خالصانه‌ترین عمل برای خشنودی خداوند، روزه گرفتن است و حتی خداوند فرموده‌اند روزه برای من بوده و برای آن پاداش می‌دهم.

روحانی تصریح کرد: انسانی که روزه گرفته به خاطر خداوند بوده و ریا در آن معنا و مفهومی ندارد.

وی ادامه داد: نیت ماه مبارک رمضان، یک ماه است ولی می‌توان هر شب نیز آن را تکرار کرد، اگر فردی حتی اگر تشنه و گرسنه بماند، ولی نیت نکند روزه‌اش اشکال دارد.

این مبلغ دینی خاطرنشان کرد: اگر مسافری تصمیم به سفر کند تا مادامی که ۲۲/۵ کیلومتر مسیر را لحاظ نکند و حتی اگر حد ترخص را نیز رد کند، نباید روزه خود را افطار کند زیرا گاهاً برخی شبهات ایجاد می‌شود که فردی اگر از حد ترخص رد شود، می‌تواند روزه خود را بشکند در حالیکه باید آن میزان مسافت اعلام شده را سفر کند.

وی ادامه داد: مسافرانی که با هواپیما و قطار راهی سفر می‌شوند، باید حتما از شهر خارج شوند و بعد افطار کنند در غیر این صورت داخل شهر خودشان نمی‌توانند روزه را بشکنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر