کد خبر: 907326
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
زنداني فراري كه پس از جلب اعتماد شهروندان آنها را با خوراندن مواد مسموم بيهوش و اموالشان را سرقت مي‌كرد بار ديگر بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار ما، شامگاه 18‌فروردين‌امسال بود كه مأموران كلانتري 125‌يوسف‌آباد از ماجراي سرقت از يك خانه با خبر شده و در محل حاضر شدند. بررسي‌هاي اوليه حكايت از اين داشت كه سارق پس از بيهوش كردن اعضاي خانواده طلا، پول‌هاي نقد و يك خودروي سواري را سرقت كرده و گريخته است.
وقتي پرونده به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه‌34 در اختيار كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي قرار گرفت مرد صاحبخانه جزئيات سرقت را براي پليس توضيح داد. او گفت: شب گذشته نظافتچي ساختمان كه مهدي نام دارد براي من و دو مهمانم آبميوه آورد. بعد از نوشيدن آبميوه متوجه چيزي نشديم. امشب وقتي چشم باز كرديم فهميدم كه پولها، سكه‌ها، طلاها، گوشي‌هاي تلفن همراه و خودروي پرشياي يكي از مهمانان سرقت شده است.
بعد از مطرح شدن شكايت و در حالي تحقيقات براي بازداشت مهدي به جريان افتاده بود شكايت‌هاي مشابه ديگري به پليس گزارش شد. يكي از شاكيان در توضيح ماجرا گفت: من صاحب يك آرايشگاه در خيابان مدائن در شرق تهران هستم. از شش‌ماه قبل با مهدي كه مشتري من بود آشنا شدم. او در توضيح ماجراي سرقت هم گفت: ساعت 23:00 سه‌شنبه 28 فروردين‌ماه بود كه مهدي به آرايشگاهم آمد. من در حال تعطيل كردن مغازه بودم. مهدي از من خواست تا او را تا ميدان آرژانتين برسانم كه قبول كردم. در طول مسير مهدي من را با خوراندن يك ليوان چاي مسموم كرد. وقتي كه چشم باز كردم خودم را در بيمارستان ديدم. فهميدم كه مهدي خودروي پرايد، گوشي تلفن همراه و كارت عابربانكم را سرقت و موجودي آن راكه يك‌ميليون و 500 هزار تومان بود برداشت كرده است.
در شاخه ديگري از تحقيقات كارآگاهان با مراجعه به بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار متوجه شدند كه مهدي 39‌ساله داراي هشت فقره سابقه سرقت است. او آخرين بار پنجم دي‌ سال قبل با تأمين قرار از زندان آزاد شده و ديگر بازنگشته بود. وقتي مأموران پليس راهي خانه مهدي در تهرانپارس شدند اعضاي خانواده‌اش گفتند كه از سرنوشت او خبري ندارند. كارآگاهان پليس سرانجام موفق شدند محل تردد مهدي را در منطقه شهر ري شناسايي و ساعت 17‌روز جمعه 14‌ارديبهشت‌ماه او را بازداشت كنند. مهدي در اولين بازجويي‌ها به سرقت‌هاي سريالي به شيوه بيهوشي در مناطق تجريش، زعفرانيه‌، يوسف آباد، نارمك و... اعتراف كرد. او در توضيح سرقت‌هاي خود گفت: سوژه‌ها را از طريق آشنايي براي انجام كارهاي خدماتي يا طرح دوستي شناسايي مي‌كردم. بعد از جلب اعتماد، با خوراندن قرص و داروي بيهوشي آنها را بيهوش كرده و اقدام به سرقت اموالشان مي‌كردم. البته در مواردي هم از رهگذران به همين شيوه سرقت كرده‌ام.
سرهنگ كارآگاه محمد نادربيگي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: دستور انتشار تصوير بدون پوشش متهم از سوي بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه‌34 صادر شده است و افرادي كه موفق به شناسايي متهم شده‌اند، مي‌توانند براي طرح شكايت به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان سهروردي شمالي – خيابان خرمشهر – ميدان نيلوفر مراجعه كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار