کد خبر: 907200
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
شهردار اصفهان :
شهردار اصفهان تأكيد كرد: مديريت شهري در راستاي حمايت از کتب تأثیرگذار در حوزه تاریخ انقلاب اسلامي از هيچ كوششي دريغ نخواهد كرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،قدرت الله نوروزي در مراسم رونمايي كتاب " اصفهان و انقلاب" با حضور مسوولان و فرهيختگان استان و كشور و پيشگامان عرصه انقلاب در محل نگارستان امام خميني (ره) گفت: تاريخ ابزاري براي عبرت آموزي و پرهيز از اشتباهات گذشتگان است؛ بنابراين لازم است هر شخصي كه در اداره امور كشور نقش دارد روزانه تاريخ را بخواند تا گرفتار مسايل گذشتگان نشود.

شهردار اصفهان تأكيد كرد: كساني كه از تاریخ خود خبر نداشته باشند به طور حتم همواره در پیچ و خم اشتباهات قرار خواهند گرفت در حالي كه با مطالعه و مشاهده تاريخ مي توان درس های مفیدی آموخت و عبرت گرفت.

وي تأكيد كرد: بايد خاطرات افرادي كه در وقوع انقلاب نقش داشتند را ثبت كرد تا آيندگان به خوبي از آن استفاده كنند.

شهردار اصفهان ادامه داد: مطالعه تاريخ، نياز متوليان اداره امور شهر و كشور و جامعه است و اين مهم ضروري است چرا كه اگر مسوولان تاريخ ندانند و با گذشته كشور آشنا نباشند بزرگترين و آسيب را به جامعه وارد مي كنند.

وي رسالت نوسيندگان حوزه تاريخ را بسيار خطير دانست و گفت: اين افراد بايد اصل امانتداري را حفظ كنند تا كساني كه مي خواهند از تاريخ گذشتگان بهره مند شوند دچار بي اعتمادي نشوند؛ چرا كه بي اعتمادي به دليل نقص در نگارش و انتقال مطلب و تحريف تاريخ، رخ مي دهد و آن تاريخ را بي مصرف مي كند.

نوروزي بيان كرد: بسيار خرسندم مديريت شهري توانست با پشتيباني از كتاب " اصفهان و انقلاب " نقشي در اين زمينه داشته باشد.

انديشه اميد آفرين

معاون پژوهشي مؤسسه مرکزي تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) نيز در ادامه مراسم رونمايي كتاب " اصفهان و انقلاب"  گفت: يکي از نکات پر رنگ زندگي امام خميني باور داشتن به مردم بود؛ به نحوي که به کوچکترين مسائل زندگي آنها اهميت مي داد.

علي داستاني با تأكيد بر اين كه اندیشه امام (ره)  پویا، تاثیرگذار، راهگشا و امیدآفرین بود، هست و خواهد بود اذعان داشت: امام همواره خود را قدردان و خادم مردم و آنها را در تمام امور، صاحب نقش و محور مي دانست.

وي ادامه داد: امام (ره) به مسوولان تاکيد داشت هر آنچه امروز داريد از آن مردم است چرا كه اساس نظام جمهوري اسلامي در انديشه و عمل امام، مردم بود. 

رسول جعفريان، نويسنده و پژوهشگر تاریخ نيز در ادامه اين مراسم گفت: مجموعه کتاب 5 جلدی «اصفهان در انقلاب» متعلق به شهری است که سهم قابل توجهی در انقلاب داشته و اطلاعات و طبقه بندی شاياني دارد.

وي با بیان اینکه در حوزه تاریخ شفاهی باید مبانی راوی شناسی را شناخت و به آن توجه کرد، تاكيد كرد: در آینده فرصتی برای این ‌کار نیست و باید از همان ابتدا به اين موارد توجه کرد.  اين پژوهشگر با تأکید بر اینکه تاریخ محلی اصفهان تاریخ‌ها و روایات مختلفی داشته، تصريح كرد: کتاب 5 جلدی «اصفهان در انقلاب» به دلیل اینکه متن حوادث را نوشته و داده هاي اولیه را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اصفهان تاریخ 1400 ساله اسلامی دارد، گفت: لازم است مجموعه‌ای از متون تاریخ اصفهان گردآوری شود تا پژوهشگران ظرفیت هاي مهم اين شهر را دريابند.

شایان ذکر است؛ شهرداري اصفهان 300 دوره پنج جلدي از كتاب " اصفهان و انقلاب " را در راستاي حمايت از اين اثر، در اختيار سازمان هاي وابسته شهرداري، دانشگاه ها، مراكز علمي و كتابخانه ها قرار خواهد داد.  به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر