کد خبر: 907153
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اشتراکات استان با کشور اتریش، صنعت خودروسازی را یکی از حوزه‌های بسیار مناسب همکاری با این کشور عنوان کرد و گفت: علاقمندیم در حوزه‌های مختلف همکاری‌های خود را با کشور اتریش گسترش دهیم.

مجید خدابخش  در دیدار با سفیر اتریش در ایران، با اشاره به برخی از ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان از جمله وجود منطقه آزاد ارس و دو منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی تخصصی، اظهار داشت: مسوولان استان در تلاش برای توسعه شبکه‌های ریلی و جاده‌ای هستند تا سرمایه‌گذاران بتوانند با سهولت بیشتری فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه یک سوم از قطعه‌سازان خودروی کشور در استان آذربایجان‌شرقی مستقر هستند، افزود: با توجه به وجود شهرک تخصصی قطعه‌سازی و شرکت‌های متعدد خودروسازی و موتورسازی، تبریز قرار است به‌عنوان قطب سوم خودروسازی مطرح شود که این موضوع می‌تواند زمینه همکاری خوبی با کشور اتریش باشد.

خدابخش همچنین به ظرفیت‌های گردشگری و نقاط دیدنی طبیعی و تاریخی استان اشاره کرد و گفت: بازار تاریخی تبریز، روستای تاریخی کندوان، مجموعه کم‌نظیر ربع رشیدی، جنگل‌های ارسباران، وجود 19 موزه در تبریز و غذاهای سنتی و صنایع‌دستی از جمله ظرفیت‌های گردشگری است که می‌تواند برای مردم اتریش جذاب باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مردم ایران ذهنیت خوبی از فرهنگ و صنعت اتریش دارند، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم از مزیت‌های یکدیگر استفاده کنیم و در حوزه‌های مختلف همکاری‌ها را گسترش دهیم.

خدابخش همچنین با اشاره به اقدام غیرحقوقی و غیرعقلانی رئیس جمهور آمریکا در خروج از توافق برجام، خاطرنشان ساخت: با وجود این اقدام، وزیر امور خارجه کشورمان در حال حاضر مشغول مذاکره با کشورهای اروپایی است و امیدواریم این کشورها تضمین‌های لازم را به ایران بدهند تا برجام بدون آمریکا به حیات خود ادامه دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر