کد خبر: 907127
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰

آماده باش دائمی کشتی‌های جنگی روسیه در مدیترانه

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از آماده‌باش دائمی کشتی‌های جنگی این کشور مجهز به موشک‌های «کالیبر» در مدیترانه به دلیل تهدید علیه سوریه و ساخت انبوه سامانه دفاع موشکی «اس-500‌» خبر داد. به نوشته خبرگزاری رویترز، پوتین در جریان نشست با فرماند‌هان ارشد این کشور در مقر فرماندهی روسیه واقع در شهر سوچی، گفت که استقرار این کشور در منطقه به خاطر تداوم حضور تروریست‌‌‌‌ها در سوریه است. پوتین روز سه‌‌‌‌شنبه نیز با تأکید بر تقویت پدافند هوایی این کشور، خواهان تولید انبوه سامانه قدرتمند «اس-500‌» شد. به نوشته خبرگزاری «تاس‌» پوتین در جریان نشست با مدیران شرکت‌های صنایع دفاعی روسیه گفت:«یکی از وظایف مهم توسعه ابزارهای دفاعی است. توسعه و تقویت فناوری لازم در زمینه دفاع هوایی، ادامه نوین‌سازی سامانه‌های «‌پنتسر‌» و آماده شدن برای تولید انبوه جدید‌‌‌ترین سامانه اس -500 که قادر به حمله به اهداف بسیار دور باشند، ضروری است.»

انگلیس اولین جنگنده‌های F-35خود را دریافت می‌کند

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد قرار است ماه آینده میلادی اولین بخش از جنگنده‌های رادار گریز فوق پیشرفته F-35 که این کشور سفارش ساختش را به شرکت لاکهید مارتین امریکا داده، وارد انگلیس شود. به گزارش خبرگزاری پرس اسوسیشن، گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس این موضوع را در هفتاد و پنجمین سالگرد یورش هوایی که توسط اسکادران ۶۱۷ نیروی هوایی انگلیس در ۱۶ و ۱۷ مه ۱۹۴۳ علیه مناطق مهمی از آلمان نازی انجام شد،‌ مطرح کرد. این درحالی است که بیش از ۷ دهه بعد از این حادثه اسکادران هنوز سرجایش است اما این‌بار قرار است پذیرای جنگنده‌های مافوق صوتF-35 باشند.

چین: استقلال تایوان محال است

چین اعلام کرد محال است این کشور به استقلال طلبان تایوان اجازه دهد این جزیره را از سرزمین مادری (چین) جدا کنند. آن فانگشان' سخنگوی اداره امور تایوان در دولت چین با اشاره به تلاش‌های تایوان برای مسلح شدن با سلاح‌های امریکایی این موضوع را عنوان کرد. به گزارش رویترز، وی تأکید کرد که چین هرگز و در هیچ شکلی به استقلال طلبان تایوان اجازه نخواهد داد تا این جزیره را از چین جدا سازند. وی گفت:«ما رزمایش بزرگی در منطقه برگزار کردیم که پیامی شفاف برای انشعاب طلبان تایوانی دارد و آنها باید هشدار چین را به‌خوبی درک کنند». چین در اقدامی کم سابقه در تنگه تایوان بمب‌افکن ها، جنگنده‌‌‌ها و هواپیماهای شناسایی خود را به پرواز دراورده و مانور نظامی برگزار کرده است. رزمایش این جنگنده و بمب افکن‌‌‌ها از روز جمعه شروع شده است و یکی از هدف‌های آن بالا بردن توان رزمی این کشور است. چین می‌گوید که جنگنده‌‌‌ها و هواپیماهای نظامی این کشور در اطراف تایوان و در حریم هوایی پیرامون این جزیره رزمایش هوایی برگزار کرده است. چین در یک سال گذشته حضور خود در تنگه تایوان را افزایش داده و بار‌‌‌ها ناو هواپیمابرش را با ناوهای جنگی دیگر به آب‌های این منطقه فرستاده و رزمایش برگزار کرده و به استقلال طلبان تایوانی هشدار داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار