کد خبر: 907105
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳

بعد از مطرح شدن طرح دريافت عوارض از خودرو‌ها براي تردد در تونل‌هاي شهري و برخي بزرگراه‌ها‌ي پايتخت،‌گويا شهرداري به‌صورت چراغ خاموش براي تردد عا‌بران در شهر هم قرار است پول دريافت كند. خبري آمده مبني بر اينكه از رهگذران پل كابلي در حد فاصل دو پارك پرديسان و نهج‌البلاغه ۱۰ هزار تومان پول دريافت مي‌شود‌! دريافت اين هزينه عجيب براي راه رفتن رهگذران از سوي رئيس كميسيون حمل ونقل شوراي شهر غيرقانوني عنوان شده است. ساخت پل معلق نهج‌البلاغه از سال ۱۳۸۹ شروع شد. آن زمان اعلام شد اين پل، طولاني‌ترين پل كابلي عابر‌پياده در شهر تهران است و نمونه آن در كشور و حتي در خاورميانه فقط در شهر مشگين‌شهر وجود دارد. قرار بود اين پل يكي از پنج نماد تهران باشد و به گفته مسئولان وقت شهرداري منطقه با ساخت پل، امكان حضور شهروندان در دو بوستان فراهم مي‌شد.

همچنين از شب‌مردگي و خلوتي ضلع شرقي بوستان نهج‌البلاغه و غربي بوستان پرديسان كاسته مي‌شد،‌اما در زمان بهره‌برداري از اين پل مشخص شد همه شهروندان نمي‌توانند از روي اين پل عبور كنند. زيرا هزينه قدم زدن در آن براي هر فرد ۱۰ هزار تومان است و اگر يك خانواده پنج نفره بخواهد از اين مسير استفاده كند بايد ۵۰ هزار تومان پرداخت كنند ! اين پل اولين معبر شهري است كه بايد براي عبور از آن عوارض پرداخت كرد. مسئول پل درباره اينكه چرا بايد شهروندان براي عبور از پل هزينه پرداخت كنند، مي‌گويد: اين پروژه توسط بخش خصوصي ساخته شده و تا دو سال براي تأمين هزينه‌هاي آن بليت‌فروشي مي‌شود و پس از آن پل متعلق به شهرداري خواهد شد. محمد عليخاني، رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران در واكنش به اين اتفاق به «مهر» مي‌گويد: شوراي شهر اطلاعي از اين موضوع ندارد،اما حتماً آن را پيگيري مي‌كنيم،‌زيرا اخذ هر گونه عوارض بايد با اطلاع شوراي شهر تهران باشد. حتي اگر اين پروژه توسط بخش خصوصي ساخته شده باشد، تصميم‌گيري در خصوص اخذ عوارض با شوراي شهر تهران است. اين مجوز توسط شوراي شهر تهران صادر نشده و شورا از آن بي‌اطلاع بوده است. بسياري از شهرونداني كه قصد پياده‌روي روي اين پل را دارند،‌بعد از اطلاع از بليت ۱۰ هزار توماني از خريد آن پشيمان مي‌شوند؛خانواده‌هاي پر جمعيتي كه با پدر و مادر سالمند خود به بوستان نهج‌البلاغه آمده‌اند و خوشحال از اينكه مي‌توانند بدون سختي مسير دو پارك را طي كنند،‌اما به دليل پولي بودن اين پل از تردد از آن پشيمان مي‌شوند.
قرار بود تهران شهري انسان‌محور شود كه در آن عابران‌پياده در اولويت باشند،‌اما عبور از پل صدر با آن هزينه و اعتبار براي خودروها رايگان تمام مي‌شود، ولي عابران‌پياده براي عبور از يك پل در پارك بايد ۱۰ هزار تومان بپردازند!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
حتی برخی خیابان ها و بزرگراه ها جای بسیار باریکی تنها برای نصف یک عابر پیاده دارند مثل اول چمران بالای توحید. واقعا متاسفم که فقط ماشین ها در اولویت اند و حقی برای پیاده نی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار