کد خبر: 907050
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
تجمع مردمي- دانشجويي در اعتراض به كشتار مردم فلسطين توسط رژيم‌ صهيونيستي
جمعي از دانشجويان و مردم با تجمع در مقابل و محوطه لانه جاسوسي سابق امريكا، ضمن حمايت از مقاومت مردم فلسطين، اعتراض خود را به انتقال سفارتخانه امريكا به قدس شريف اعلام كردند.

جمعي از دانشجويان و اقشار مختلف مردم صبح ديروز با تجمع در مقابل و محوطه لانه جاسوسي سابق امريكا، ضمن حمايت از مقاومت مردم مظلوم فلسطين در مقابل رژيم كودك‌كش صهيونيستي، اعتراض خود را به انتقال سفارتخانه امريكا به قدس شريف اعلام كردند. تجمع‌كنندگان همچنين با همراه داشتن دست‌نوشته‌هايي كشتار بي‌رحمانه مردم فلسطين توسط رژيم غاصب صهيونيستي را محكوم كردند. برخي از دانشجويان هم پرچم‌هاي «مرگ‌ بر امريكا» و «مرگ بر اسرائيل» را با خود حمل مي‌كردند.

سازشكار نباشد تحريم‌ها برداشته مي‌شود

حجت‌الاسلام پناهيان استاد حوزه و دانشگاه در اين تجمع مردمي- دانشجويي گفت: اسلام قبل از اينكه دين جنگ باشد دين صلح است و مسلمانان كوتاه آمدن در مقابل مخالفان خودشان را در زمان لازم بلد هستند، مسلمانان تا زماني كه روزنه‌اي براي پيروزي نباشد و تا زماني كه كوتاه آمدن فرصتي باشد براي تقويت جبهه حق، كوتاه آمدن را بلدند اما نه در زماني كه اسلام قدرت اول است.
اين استاد حوزه تأكيد كرد: قيام كور انجام دادن عليه ظلم كار پسنده‌اي نيست، در اسلام هم مي‌بينيم كه گاهي امام علي و معصومين(ع) اطرافيان خود را به سكوت و صبر دعوت مي‌كردند، ما در پرونده تاريخي مسلمانان صلح امام حسن(ع) و مذاكره امام علي (ع) را هم داريم كه به خاطر خيانت برخي اطرافيان پيش آمد.
وي افزود: در طول تاريخ كوتاه رژيم منحوس صهيونيستي، اين رژيم هيچ زمان مانند امروز ضعيف و مردني نبوده است و در چنين شرايطي هيهات كه مؤمنان، مسلمانان و آزادي‌خواهان جهان براي نابودي اين باطل ضعيف شده كوتاه بيايند. امروز اسرائيل زير پاي ماست و تنها كافي است ما پاي خود را محكم روي زمين بگذاريم آن وقت از اسرائيل منحوس چيزي باقي نخواهد ماند.
پناهيان تصريح كرد: كساني كه در طول تاريخ سازشكار بودند و در مقابل ظلم را كمك كردند در روز قيامت به دوزخ خواهند رفت، امروز هم اگر كسي در مقابل ظلم كوتاه بيايد مانند ظالم دو برابر عذاب خواهد كشيد. كساني كه قدرت نابودي باطل را دارند اگر مقابل باطل كوتاه بيايند جنايتكارترين افراد خواهند بود. سياستمداراني كه يكي به نعل و يكي به ميخ مي‌زنند هم بايد بدانند كه رذيلانه‌ترين رفتار را در طول تاريخ نشان داده‌اند.
وي يادآور شد: اسرائيل در حال نابودي است و همه مي‌دانند اگر سپاه بخواهد مي‌تواند اين رژيم را از جا بكند. ما اكنون در لحظات آخر نبرد حق و باطل هستيم و عدم درك سياسيون جهان و منطقه نمي‌تواند اين واقعيت را تغيير دهد. رفتارهاي مضحك ترامپ و استكبار جهاني براي اين است كه آنها پايان يافتن خود را باور دارند.
اين استاد حوزه افزود: سياستمداراني هم كه امريكا را جدي مي‌گرفتند امروز حرف‌هايشان 180 درجه نسبت به پنج سال پيش تغيير كرده است. آنها كه تره گنديده‌ براي امريكا خرد مي‌كردند الان مي‌گويند مذاكره با امريكا كار احمقانه‌اي است ولي‌ اي كاش زودتر مي‌فهميدند. مسئولان ما بايد تلاش كنند تا مردم غرب در برابر دولتمردان سست عنصر خود و سياست‌هاي آنها بايستند. شايد آنها نسبت به اسلام موافق نباشند ولي اگر هر جايي بدانند كه شما ضد اسرائيلي هستيد، شما را تشويق خواهند كرد.
اين استاد حوزه تصريح كرد: برخي احساس مي‌كنند اگر ترامپ نمي‌آمد ساختار امريكا و اتفاقات اخير رقم نمي‌خورد ولي ترامپ نتيجه طبيعي تكامل استكبار در بستر تاريخ است و نبايد حساب ترامپ را از حساب استكبار جهاني جدا دانست.
پناهيان در بخش ديگري از سخنان گفت: اگر سازشكار در جامعه ما نباشد نه تنها به تحريم‌ها اضافه نخواهد شد بلكه تحريم‌هاي قبلي هم برداشته مي‌شود، دشمنان به سازشكاران اميد بسته‌اند و به اين اميد فشار مي‌آورند، مردم ما يك روز انتقام خود را از سازشكاران خواهند گرفت.
وي گفت: بعد از انقلاب از همان زماني كه زمزمه‌هاي سازش شنيده شد، توطئه‌هاي امريكا و استكبار، تحريم‌ها و سياست‌هاي خصمانه دشمنان هم آغاز شد. اگر امريكا به تحريم‌ها پافشاري مي‌كند نتيجه رفتار سازشكاراني است كه براي دشمن پالس مثبت فرستادند.

تأسيس سفارت امريكا در قدس غيرقانوني و خلاف عرف ديپلماتيك است

تجمع مردم و دانشجويان انقلابي در اعتراض به كشتار بي‌رحمانه مردم فلسطين توسط رژيم صهيونيستي و انتقال سفارت امريكا به بيت‌المقدس با قرائت بيانيه پاياني پايان يافت.
در اين بيانيه آمده است كه قدس پايتخت هميشگي تمام كشور فلسطين است و انتقال سفارت امريكا به قدس شرقي در روز نكبت و سالگرد تشكيل رژيم غاصب صهيونيستي اهانتي آشكار به همه آزادگان حامي مسئله فلسطين به ويژه امت اسلامي بود. رئيس‌جمهور امريكا با اين اقدام به تنش‌هاي منطقه دامن مي‌زند. بر اساس قطعنامه سازمان ملل، قدس شرقي منطقه‌اي اشغال شده است و تأسيس سفارت در اين منطقه اقدامي غيرقانوني و خلاف عرف ديپلماتيك بين‌الملل است. اين بيانيه مي‌افزايد: كشتار جوانان و كودكان معترض فلسطيني در مرز غزه كه بازگشت به سرزمين‌هاي اشغالي را حق مسلم خود مي‌دانند بدون هيچ اعتراضي از جانب سازمان‌هاي حامي حقوق بشر و كشورهاي مدعي دموكراسي در حال انجام است و توسعه اين كشتار زنگ خطري براي جامعه جهاني است. در ادامه اين بيانيه ضمن هشدار به كشورهاي سازشكار عربي در مورد خشم ملت‌هاي مستضعف و امت اسلامي، آمده است: لازم است دولت جمهوري اسلامي ايران با استفاده از حداكثر توان ديپلماتيك خود در رايزني با كشورهاي اسلامي و آزاده مخالف با اشغالگري جامعه جهاني را به سمت ايجاد جبهه فعال سياسي عليه اقدامات امريكا و رژيم صهيونيستي متحد نمايد. اين بيانيه مي‌افزايد: بدون شك رسانه‌ها در روشنگري افكار عمومي جهان نقش مهمي را ايفا مي‌كنند. بر همه اصحاب رسانه لازم است جنبشي فراگير را با هدف آگاهي بخشي افكار عمومي به ويژه ساكنان امريكا و اروپا آغاز کنند و نگذارند امپراتوري رسانه‌اي غرب روايت جعلي اسرائيل را در اين بحران به افكار عمومي ديكته كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار