کد خبر: 906861
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بعد از سالیان سال پروژه استقلال مس سونگون نهایی شد و آغاز عملیات اجرایی آن را به زودی اعلام کرده و تولید 100 هزار تن "مس کاتد" آغاز خواهد شد.

رضا رحمانی  در مراسم بزرگداشت صنعتگر خیر، سیدرضا مقیمی‌اصل در تالار پتروشیمی تبریز اظهار کرد: سالیان قبل آرزو داشتیم این برنامه‌ها تداوم یابد؛ امیدواریم این مراسم باشکو و تجلیل از مهندس مقیمی فتح بابی شود تا سنت قدرشناسی در جامعه رایج‌تر از قبل شود.

وی با بیان اینکه ما در دوره خدمت خود در استان خاطره زیادی با مهندس مقیمی داشتیم، افزود: هیات‌های زیادی را به تبریز می‌آوردیم، یک روز مدیرعامل شرکت نفت را آورده بودیم که مهندس مقیمی به من زنگ زد و گفت ناهار منتظر هستم و می‌خواهم کوفته تبریزی به مهمان‌ها بدهم و بعد گفتند هر هیاتی به استان بیاورید حتی در حد رئیس جمهور، حاضرم خدمت کنم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت: مهندس مقیمی نه در جایگاه یک مدیرعامل شرکت خصوصی بلکه در جایگاه یک حامی و پشتیبان برای همه ما بودند.

رحمانی یادآور شد: بارها به بازدید کارخانه مهندس مقیمی می‌رفتیم و ایشان میهمان‎نوازی را به حد اعلای خود می‌رساندند و خودشان هم با کارگرانشان در سلف سرویس کارخانه غذا می‌خوردند؛ اینهاست که مهندس مقیمی را ماندگار کرده است.

وی با بیان اینکه مقیمی‌ها باید رمز موفقیت خود را بیان کنند چرا که اینها الگوی جبهه اقتصادی ما هستند؛ متذکر شد: سایر استان‌ها در چاپ خاطرات عملکرد بهتری نسبت به استان ما داشته‌اند.

این مسؤول تصریح کرد: تجلیل از مقیمی‌ها هدف نیست بلکه نوعی ابراز ارادت بوده همچنین نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی است، افزود: جامعه باید بتواند مقیمی‌ها را پرورش دهد چرا که سرمایه اصلی کشور ما همین‌ها هستند.

رحمانی توضیح داد: کشورهای توسعه یافته حتما به سرمایه‌های انسانی بیشتر توجه کرده‌اند و هر جامعه‌ای توانسته سرمایه‌های انسانی و مادی را توأمان جمع کند، حتما توسعه یافته است.

وی گفت: ما منابع طبیعی فیزیکی و انسانی زیادی داریم که باید بتوانیم از اینها استفاده بهینه کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: بعد از سالیان سال پروژه استقلال مس سونگون  نهایی شد و آغاز عملیات اجرایی آن را به زودی اعلام کرده و تولید 100 هزار تن "مس کاتد" آغاز خواهد شد و بناست کلیه مسائل مالی مس آذربایجان در خود استان متمرکز شود؛ شهرک تخصصی مس و طلا نیز در حال نهایی شدن است.

رحمانی خاطرنشان کرد: سال گذشته فروش کنستانتره مس سونگون 2 هزار و 500 میلیارد تومان بود؛ در حالی که گردش پولی شرکت عظیم تراکتورسازی تنها یک‌هزار میلیارد تومان شد.

وی یادآور شد: هر کس در صنایع پایین‌دستی مس سرمایه‌گذاری کند، خوراکش را تامین می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر