کد خبر: 906858
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
وکیل بین‌المللی اهل کانادا:
وکیل بین‌المللی اهل کانادا گفت: با بیان اینکه پروژه کلی جهان صهیونیست نشأت گرفته از انگلیس است، گفت: همه ناامنی‌ها در خاورمیانه منشاء انگلیسی دارد.

ادوارد کوریگان  در نشست خبری «قدس پایتخت همیشگی فلسطین» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بالای ۵۰ مقاله در زمینه سیاست در خاورمیامه با محوریت رژیم صهیونیست و عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌ام. 

وی افزود: مقالات را در سایت خود قرار می‌دهم و البته مصاحبه‌های زیادی با شبکه پرس تی وی دارم. 

 همه ناامنی‌ها در خاورمیانه منشاء انگلیسی دارد

وکیل بین‌المللی اهل کانادا با بیان اینکه پروژه کلی جهان صهیونیست نشأت گرفته از انگلیس است، گفت: همه ناامنی‌ها در خاورمیانه منشاء انگلیسی دارد.

وی افزود: ایدئولوژی صهیونیست با چاپ کتابی توسط "اریک هانسر" در سال ۱۸۹۰ ایجاد شده است و می‌توان آن را نقطه عطف شروع این ایدئولوژی در جهان دانست. 

وکیل بین‌المللی و تحلیل‌گر مسائل حقوقی با اشاره به اینکه اولین همایش صهیونیست در سال ۱۹۸۶ در سوئیس برگزار شد، گفت: در آن زمان اکثر یهودیان موافق این ایدئولوژی صهیونیست‌ها نبوده و معتقد بودند با این کار اساس دین یهودیت لطمه می‌خورد. 

 پیمان انگلیسی برای اخلال در خاورمیانه

وی ادامه داد: اگر کمی به جلوتر برویم، بعد از جنگ جهانی اول یک پیمانی توسط انگلیس بسته می‌شود تا در منطقه خاورمیانه که اتحادی بین اعراب بود، خللی ایجاد کنند و این خلل قرار شد توسط رژیم صهیونیستی ایجاد شود.

کوریگان با بیان اینکه در سال ۱۹۱۶ انگلیس و رژیم صهیونیستی جلسه‌ای برگزار کرده و در آن بحث تجزیه خاورمیانه مطرح می‌شود، گفت: در این زمان فردی به نام شیخ حسین در جهت منافع انگلیس و فرانسه شورش به پا می‌کند. 

وی افزود: در سال ۱۹۱۷ اقدامات پشت پرده زیادی اتفاق می‌افتد که در نهایت "لورد بلفورد" یک بیانیه به نام "لورد برفورد" صادر می‌کند به طوریکه این شخص یک فرد ضدصهیونیست بوده و حتی مدتی از انتقال یهودیان از روسیه به مناطق خاورمیانه جلوگیری کرده است. 

ایجاد مکانی برای یهود در منطقه‌

وکیل بین‌المللی و تحلیل‌گر مسائل حقوقی کانادایی ابراز کرد: به وجود آوردن مکانی برای یهود در منطقه‌ای مشخص شده فلسطین جزو برنامه چندین ساله بوده است. 

وی ادامه داد: دومین قولی که در بیانیه "بلفورد" اجرا می‌شود این است که به هیچ‌وجه صدمه‌ای به افراد بومی منطقه وارد نشود. 

کوریگان، بند سوم بیانیه را مرتبط به موضوعات صیانت و حقوق یهودیان و افراد بومی مطرح کرد و گفت: در این موقعیت انگلیس همراه با فرانسه در حفظ و صیانت خود در منطقه کوشش می‌کردند. 

وی بیان کرد: بعد از فروپاشی شوروی، اسناد تمام گفته‌ها موجود است و فاش شده است که چگونه می‌خواستند منطقه را تقسیم‌بندی کنند. 

کوریگان با اشاره به اینکه بعد از جنگ جهانی اول سلطه فرانسه روی لبنان و انگلیس روی قدس و فلسطین مشاهده می‌شود، افزود: در سال ۱۹۲۲ جنبشی علیه این اقدام شکل می‌گیرد که در این اقدام هرچند در ظاهر حمایت از مردم فلسطین مطرح شد ولی در نتیجه به نفع صهیونیست‌ها تمام می‌شود. 

وکیل بین‌المللی و تحلیل‌گر مسائل حقوقی ادامه داد: اسنادی از سمت انگلیس و فرانسه منتشر می‌شود و با اینکه تعداد و جمعیت یهودیان واردشده مشروط بود ولی به صورت قانونی و غیرقانونی بیشتر می‌شد. 

وی اضافه کرد: بین سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ که شورش جامعه عرب علیه انگلیس در منطقه خاورمیانه بود ولی سیاست‌های صورت می‌گیرد که مردم و ساکنان منطقه تحت فشار قرار می‌گیرند به طوریکه تا به حال اکثریت جمعیت یهودیان جهان غیرصهیونیست و یا ضدصهیونیست هستند. 

گسترش اندیشه صهیونیست با سیاست‌های انگلیس و فرانسه تا آفریقا 

کوریگان با تاکید به اینکه اکثر صهیونیست‌ها جدا از دین ابراهیمی بوده و معتقد هستند که تورات  یک کتاب مقدس و تاریخی است، گفت: در واقع با سیاست‌های انگلیس و فرانسه اندیشه صهیونیست تا آفریقا گسترش داده می‌شود. 

وی تصریح کرد: به دنبال این اقدامات ما دخالت آمریکا را شاهد هستیم که منطقه فلسطین را تقسیم‌بندی کرده که اقدامی ضد خواسته اهالی منطقه است. 

وکیل بین‌المللی و تحلیل‌گر مسائل حقوقی با اشاره به اینکه در زمینه تقسیم‌بندی فلسطین صحبت‌های زیادی مبنی بر قانونی بودن و یا نبودن آن زده می‌شود، گفت: در آن زمان نسبت جمعیتی فلسطین، یک سوم یهودی و دو سوم از مسلمانان و مسیحیان منطقه بود. 

وی خاطرنشان کرد: در پی اقدام‌های انجام شده از مدت‌های قبل تاکنون جنایت‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود که قربانی آنها کودکان و مردم بی دفاع فلسطین هستند و هر روز بیشتر از قبل احساسات مردم را جریحه‌دار می‌کند و ما قانونی نبودن این رژیم را مورد مباحثه قرار دادیم. 

وکیل بین‌المللی و تحلیل‌گر مسائل حقوقی اهل کانادا ابراز کرد: تحمیل هرگونه ظلم بر ملت بومی یک سرزمینی از لحاظ افکار عمومی و حقوق بین‌الملل درست نبوده و البته این اولین اقدام رژیم صهیونیستی نیست بلکه در کارنامه صهیونیست‌ها تجاوز به لبنان و اُردن را داریم. 

کوریگان با اشاره به اینکه در طول این مدت تنها کشورهایی که اقدام به انتقال سفارت خود به قدس کرده‌اند، گواتمالا و آمریکاست،

وی تصریح کرد: در این زمینه افکار عمومی اروپا و سازمان ملل مخالف بوده و آن را نوعی قدرت‌نمایی و تحمیل زور آمریکا و شخص ترامپ به ملت فلسطین می‌دانیم. 


کوریگان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برگزاری چنین کنفرانس‌هایی اثری خواهد داشت، بیان کرد: در این کنفرانس بیش از ۶۰ سخنران با افکار مختلف شرکت کرده‌اند ولی همه افکارها محکومیت کار صهیونیست‌ها را نشان می‌دهند.

وکیل بین‌المللی و تحلیل‌گر مسائل حقوقی ادامه داد: ما ضعیف بودیم و در سیاست شبکه‌سازی و ساختن زیرساخت‌ها برای رساندن صدای اتحاد به دنیا ضعیف عمل کردیم که باید ترمیم شود و مخالفت با جنایت‌های روزانه صهیونیست‌ها در فلسطین را با صدای واحد بگوییم.

وی خاطرنشان کرد: من به شما خبرنگار می‌گویم که برخی از رسانه‌های جعلی آمریکایی و صهیونیستی اصل اخبار را مخفی کرده و جنایت‌های صهیونیست‌ها را نشان نمی‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر