کد خبر: 906802
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
فاتحان سابله
اگر چه در زمستان به دنیا آمد و چهارم بهمن 1330 هوای اراک خيلی سرد بود، اما تولدش به کانون خانواده ابراهيم ثامنی گرما بخشيد. تولدش را جشن گرفتند و آوای دلنشين اذان را در گوشش زمزمه کردند و او چه سعادتمند بود که در چنين خانواده ای به دنيا آمد. خانواده ای که دوستدار خاندان رسول و آيين نجات بخش اسلام بودند؛ آنها که در تربيت محمد مهدی در سايه اعتقادات و زمينه های اسلامی از هيچ کوششی دريغ نکرد و به زيبايي او را با تعليمات نجات بخش اسلامی آشنا کردند.

اگر چه در زمستان به دنیا آمد و چهارم بهمن 1330 هوای اراک خيلی سرد بود، اما تولدش به کانون خانواده ابراهيم ثامنی گرما بخشيد.
تولدش را جشن گرفتند و آوای دلنشين اذان را در گوشش زمزمه کردند و او چه سعادتمند بود که در چنين خانواده ای به دنيا آمد. خانواده ای که دوستدار خاندان رسول و آيين نجات بخش اسلام بودند؛ آنها که در تربيت محمد مهدی در سايه اعتقادات و زمينه های اسلامی از هيچ کوششی دريغ نکرد و به زيبايي او را با تعليمات نجات بخش اسلامی آشنا کردند.
جمعی صميمی که از پدر و مادر و يک خواهر تشکيل می شد و وجود مهدی و بعدها چند برادر ديگر زينت بخش آن گرديد.

محمد مهدی دوران کودکی را در اين کانون گرم و با صفا گذراند تا به سن دبستان رسيد؛ دوران ابتدايي را در دبستان فردوسی آغاز کرد و کوله باری از خاطره ها و آموخته ها را در اين مدرسه اندوخت. در اين دوره، کودکی کنجکاو و تيز هوش بود و علاقه ی شديدی به کتابهای مذهبی داشت. پس از آن، دوران راهنمايي را در مدرسه ی صالحين به کسب علم پرداخت و زمينه های اخلاقی- اجتماعی خود را تقويت نمود. آن گاه در دبيرستان پهلوی، زمينه های فکری و سياسی خود را در کنار يادگيری رياضيات گسترش داد.
بعد از کسب ديپلم رياضيات در سال 1350 برای خدمت سربازی به اهواز اعزام شد و پس از اتمام دوره ی سربازی در سال 1352، به عنوان آموزگار پيمانی در آموزش پرورش منطقه ی فراهان مشغول به کار شد.
ابتدا در روستاهای منطقه ی فراهان به عنوان معلمی دلسوز، علی رغم مشکلات فراوان و سختی تدريس در روستا، عاشقانه به زمزمه ی درس ايثار مشغول بود، اهالی اين روستاها، خصوصا روستای تلخاب، خاطرات بسيار از او در ذهن دارند، می گويند خانه اش در حاشيه ی روستا قرار داشته و کلاس های آموزش قر آن و نهج البلاغه برگزار می کرده است.
بعد از آن در روستاهای خنداب به کار پرداخت. خاطرات زيبايي از خدمت او در اين منطقه نقل کرده اند. از آن جمله بی باکی و شجاعت او در فعاليت عليه رژيم پهلوی است؛ به طوری که يک بار شديدا تحت پيگرد نيروهای ساواک قرار می گيرد و در روستای گازران خنداب از دست مأموران
می گريزد و خود را به آب رودخانه می زند و در روستاهای پايين رودخانه با کمک ديگران به حالتی بی رمق از آب بيرون می آيد.
زمانی هم که به شهر نزد خانواده برمی گشت، در مساجد و پايگاه های مذهبی از جمله مسجدالرحمن تدريس قرآن و نهج البلاغه را ادامه می داد.
در سال 1355 به استخدام رسمی آموزش و پرورش منطقه تفرش درمی آيد و با همت و پشتکار و اراده ی استوارش، موفق می شود در سال 1357 در دانشگاه تربيت معلم تهران در مقطع کارشناسی در رشته ی رياضی پذيرفته شود و به صورت مأمور به تحصيل راهی آن دانشگاه شود.
دانشگاه به عنوان پايگاه فکری ديگری در زندگی محمد مهدی بسيار مؤثر بود، او ابتدا در انجمن اسلامی دانشجويان به فعاليت پرداخت و در جهت روشنگری عليه رژيم پهلوی بسيار کوشا بود.
از کارهای مهم او در اين دوران اين بود که به همراه برادرش کاظم و جمعی ديگر از همشهريانش به منظور کمک به زلزله زدگان طبس، راهی آن ديار شد. از ديگر اقدامات محمد مهدی در اين دوران اقدام جسورانه و قابل ستايش او و جمع زيادی از دانشجويان بود که به سرنگونی مرکز فساد و لانه ی جاسوسی آمريکا انجاميد. آنها با شجاعت و بی باکی، آشيانه ی کفر و ستم و مرکز فساد و تباهی را ويران کردند و چه زيبا در تاريخ ماندگار شدند.
فعاليتها و روشنگری های محمد مهدی همچنان ادامه داشت و به پيروی از رهنمودهای رهبر انقلاب برای تعليم و تربيت و به شوق آموختن، به کردستان رفت. پس از مدتی به عنوان مسئول سياسی، جذب استانداری کردستان شد. بعضی از همراهان و همسنگرانش در آن زمان از خلوص و روحيه دلاورانه محمد مهدی ياد می کنند و روزه داری و ايمانش را می ستايند.

وصیت نامه شهید محمد مهدی ثامنی
در اینجا لازم دانستم به عنوان برادر کوچک شما چند تذکر را یادآوری نمایم:
شما ای امّت حزب الله، ای مستضعفین متعهّد، امام را یاری کنید و به هوش باشید که نه حال و نه در آینده هیچ گاه از خط اسلام که تاکنون به یاری و همّت علما و روحانیّت، این حاملان راستین اسلام فقاهت بدین جا رسیده است جدا نگردید.
اکنون که ایران اسلامی تحت رهبری ولایت فقیه در صحنه های جهانی پیروزی های معنوی و سیاسی بزرگی را کسب نموده و مجاهدت های امّت انقلابی دشمن را مأیوس نموده و توده های مستضعف منطقه علیه زمامداران و نو کران آمریکای جنایتکار به حرکت درآمده اند و به حمدالله با عملکردهای قاطع دادگاه های عدل اسلامی تعداد زیادی از منافقین و مرتدین به سزای اعمال ننگین شان رسیده اند بکوشیم بال حقیقی انقلاب معنوی که خواسته اسلام و امام است در همه زمینه ها در جامعه تحقق دهیم و این میسر نیست، مگر ارزش های طاغوتی از غرب و شرق مادی را در جامعه نفی کنیم و فرهنگ صبر و صلات راهمراه با رشد بینش عقیدتی و سیاسی در جامعه گسترش دهیم.
ای مردم مسلمان که هویت انسانی خود را باز یافته اید، بدانید دشمنان انسانیّت و حقیقت لحظه ای از توطئه های گوناگون علیه کیان اسلامی ما غافل نیستند و سخن امام را به یاد آورید که می فرماید: آمریکا به این زودی دست از سر ما برنمی دارد. باورمان آید که جهاد مکتبی ما علیه امپریالیسم و صهیونیسم و کمونیسم تا عینیّت یافتن آرمان مکتب در سراسر جهان و تا ظهور مصلح جهانی حضرت مهدی (عج) پایانی ندارد.
امید که بر تعهد اسلاممان عمل نماییم که علی علیه السلام می فرماید:امروز روز عمل است وفردای قیامت روز حساب.
خداوندا ؛به ما در شناخت روح قرآن و سنّت پیامبر و ائمه معصومین و رهبر و رهروان راستین ,بصیرت و آگاهی عطا فرما، خداوندا به دولت اسلامی ما عزت و بزرگواری و توفیق خدمت به مستضعفین ایران و جهان و به امام ما آن مظهر تقوی و شجاعت و آن روح آشتی ناپذیر با ظالمان سلامتی و دوام عمر عنایت فرما،
پروردگارا! چه زیباست حماسه ها و ایثار حق پرستان در آوردگاه نبرد، آن جا که مرگ رخ می نماید و عاشقانه مرگ سرخ در هجرت به سوی فلاح و ابدیّت با یکدیگر به رقابت برمی خیزند.
معبودا! من بنده گناهکار تو هستم و از بودنم احساس شرم می کنم چرا که کار مثبتی انجام نداده ام.

خدایا! تو به من و به همه مجاهدین اسلام که در جهت رضای تو صف در صف با قوای شرک و نفاق جهانی به مبارزه برخاسته اند ؛ آن چنان قاطعیت و ایمان راسخ عطا کن تا شاهد نابودی جبهه های کفر و سربلندی اسلام و مسلمین باشیم. بارالها! ای خدای مهربان وصول به بارگاه بی نهایتت هدف اولیای توست، خدایا توفیقی عطا کن مرگم را شهادت و شهادتم را وسیله رسیدن به بارگاهت برایم قرار دهی, گرچه لایق آن نیستم اما آرزویم و انتظارم دیدار برادران ایمانیم است که به دیدارت شتافته اند , شهدای صدر اسلام، شهدای مظلوم و به خون خفته سرزمین اسلامی ایران، شهیدان کردستان، شهیدان غرب و خوزستان، شهیدان هویزه و شهدای هفت تیرماه و هشت شهریور ,یاوران راستین امام. انشاءالله.
انه سمیع الدعاء و قریب مجیب
گفتنی است شهید محمدمهدی ثامنی
دارای ویژه گی هایی از جمله دانشجوی دانشگاه تربیت معلم اراک،ازتسخیرکنندگان لانه جاسوسی ،حافظ کل نهج البلاغه ،عضو شورای فرماندهی سپاه اراک ومسئول روابط عمومی وتبلیغات سپاه اراک بوده است که در سال 1360 در عملیات طریق القدس به مقام شهادت نائل می آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر