کد خبر: 906689
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از پلمپ و توقف فعاليت، ۱۸ مركز اقامتي غير مجاز در تبريز خبر داد.

مرتضي آبدار با اعلام اين خبر، گفت: بخشي از گردشگران داخلي و خارجي توسط افراد سودجو به مراكز اقامتي غير مجاز و شخصي هدايت شده و اسكان مي‌يافتند كه از ديد نهادهاي مربوطه در امر نظارت خلاف قانون و لازم به پيگيري قانوني بود.

وي افزود: اجازه فعاليت به اماكن اقامتي غيرمجاز در استان را نمي‌دهيم، چراكه فعاليت اين گونه اماكن خسارت‌هاي مادي و معنوي جبران‌ناپذيري را براي گردشگران و نيز مالكان اماكن اقامتي در پي‌خواهد داشت.

مديركل ميراث فرهنگي آذربايجان‌شرقي، ادامه داد: در راستاي حمايت‌ از مراكز اقامتي مجوزدار، در جريان اقدامات نظارتي معاونت گردشگري و انجام بازديدهاي صورت گرفته با همكاري اتحاديه انجمن‌هاي حرفه‌اي استان اين مراكز شناسايي شده و توسط پليس اماكن استان پلمپ شد.

آبدار گفت: اين امر در راستاي ارتقای آگاهي عمومي و با همكاري نهادهاي نظارتي در سطح استان انجام پذيرفت، متقاضيان اين امر اگر تصميم فعاليت در اين حوزه را دارند، بايد با مراجعه به مراكز ذي‌ربط نسبت به اخذ مجوز اقدام نمايند.

وي بيان اينكه در كلانشهر تبريز تاكنون براي هيچ خانه‌اي با عنوان «خانه مسافر» مجوز صادر نشده و فعاليت اين خانه‌ها در گردشگري غيرمجاز تلقي مي‌شود، افزود: تنها ۴ خانه مسافر در سطح استان داراي مجوز رسمي فعاليت و پذيرش مسافران هستند كه در صورت مشاهده موارد غير مجاز ديگر به واسطه نهادهاي نظارتي شناسايي و پلمپ خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار