کد خبر: 906670
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
رئیس بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی اصفهان خبر داد:
رئیس بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان اصفهان گفت: بر اثر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، یک میلیون و ۳۴۰ هزار قطعه پرنده را معدوم سازی کردیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،مصطفی کردآبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته در حالی که ابتدای سال شاهد درگیر شدن کشور با شیوع آنفلوانزا بودیم این بیماری از دی ماه اصفهان را درگیر خود کرد.

وی بیان داشت: سال گذشته بر اثر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اصفهان، یک هزار و ۳۴۰ قطعه پرنده معدوم سازی شد و از این تعداد ۲۰۷ هزار و ۸۵۳ قطعه طیور بومی بود.

رئیس بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان اصفهان اعلام کرد: سال ۹۵ تعداد کانون های آلوده شناسایی شده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۱۷۰ مورد بود که سال ۹۶ تعداد این کانون ها به ۴۲ عدد رسید که تعداد زیادی از آن‌ها هم کانون‌های غیرمجاز بودند.

وی گفت: بابت معدوم سازی پرندگان در روستاها نیز دامپزشکی اصفهان تا پایان اسفندماه دو میلیارد و ۳۵۹ میلیون تومان خسارت پرداخت کرد.

کردآبادی بیان داشت: در استان اصفهان طی سال ۹۵، نزدیک به چهار میلیون قطعه در  ۷۰ کانون صنعتی آلوده معدوم سازی شد که در سال ۹۶ تعداد کانون های صنعتی آلوده به ۲۶ مورد رسید.

وی ادامه داد: در سال ۹۵، ۳۳۸ هزار و ۳۲۶ قطعه بوقلمون به خاطر بیماری معدوم‌سازی شد اما در سال ۹۶ هیچ واحد پرورش بوقلمون درگیر بیماری نشد.

رئیس بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان اصفهان گفت: در کانون‌های بومی و روستایی به خاطر افزایش اطلاعات عمومی تعداد کانون‌ها به ۱۵ واحد کاهش یافت؛ در طیور رنگی نیز واحدهای غیرمجاز در شهرستان گلپایگان کشف شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر