کد خبر: 906581
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
اعضاي مركز روباتيك دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب موفق به طراحي و ساخت پرينتر سه‌بعدي با قابليت چاپ فيزيكي شدند.

اشكان صفوي از اعضاي تيم روباتيك واحد تهران جنوب درباره ساخت اين دستگاه گفت: دستگاه چاپگر ساخته شده از تكنولوژي چاپ FDM بهره مي‌برد. اين دستگاه قادر به چاپ اجسامي در ابعاد متوسط 40×40 ×40 سانتي متر و ابعاد بزرگ‌تر 40×40×80 سانتي‌متر است و مي‌توان از موادي مانند PLA,ABC,Wood,flexible براي چاپ با اين دستگاه استفاده كرد. وي افزود: در حال تحقيقات بيشتر براي ارتقاي دستگاه به تنوع بيشتر مواد قابل چاپ و افزايش دقت چاپ به زير 80 ميكرون هستيم. صفوي درباره مراحل ساخت اين دستگاه گفت: از آذر سال 96 نياز به يك دستگاه پرينتر سه‌بعدي در مركز روباتيك مجتمع فني و مهندسي احساس مي‌شد؛ چراكه علاوه بر زماني كه صرف ارسال فايل و تأييد نهايي توسط شركت‌هاي خارج از دانشگاه و در نهايت پرينت مي‌شد، هزينه انجام اين خدمات نيز بالا بود.
وي اظهار داشت: با توجه به نزديكي زمان سيزدهمين دوره مسابقات ربوكاپ آزاد ايران و فشرده بودن فعاليت‌هاي تيم، برنامه‌اي ويژه براي ساخت اين دستگاه طراحي شد و در اواخر بهمن ماه نمونه اوليه در دو سايز متفاوت ساخته شد.
عضو تيم روباتيك واحد تهران جنوب با توجه به ويژگي و توان بالاي اين دستگاه گفت: در حال مطالعه براي ساخت اعضاي بدن انسان به وسيله اين دستگاه هستيم به اين معنا كه بتوان با استفاده از قالب‌هاي مخصوص دست و پا و در فرايندي بالاتر اعضاي داخلي بدن را به وسيله اين دستگاه ساخت.
در اين طرح محمدرضا نصيري سروي به عنوان استاد راهنما و منزوي از استادان دانشكده فني و مهندسي اين واحد دانشگاهي نيز همكاري داشته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر