کد خبر: 906448
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
رئيس كل بانك مركزی:
رئيس كل بانك مركزي عنوان كرد، صحبت‌هايي درباره دلار ۶هزار و ۸۰۰ و ۷هزار توماني شنيده مي‌شود، اما حجم بسيار كوچكي است كه در پستوها مبادله مي‌شود.

به گزارش «تسنيم»، ولي‌الله سيف در حاشيه جلسه ارزي در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: برقراري ارتباط با بانك‌هاي مركزي اروپايي و ارتباط با بانك‌هاي بزرگ اروپايي براي بانك مركزي و نظام بانكي كشور از جمله بحث‌هاي اساسي است كه در مذاكره با پنج كشور دنبال مي‌كنيم. وي افزود: در حال حاضر مذاكراتي بين ايران با سه كشور اروپايي، چين و روسيه در حال انجام است كه طبيعتاً با توجه به مقدماتي كه براي اين مذاكرات پيش آمده، قرار شده ايران در شرايطي قرار بگيرد كه احساس كند از برجام انتفاع لازم را مي‌برد و اگر قرار باشد، زمينه‌اي براي حركت مثبت اقتصاد ما در برجام ايجاد نشود، ايران نمي‌تواند به تعهداتش عمل كند. وي درباره نتايج تصميمات اخير ارزي نيز گفت: در يك ماه گذشته كه از اين تصميم مي‌گذرد و با وجود اينكه ابتداي كار بوده بالغ بر 7ميليارد دلار ارزهاي مختلف براي واردات به كشور تخصيص داده شده و همچنين 4ميليارد دلار تأمين ارز كرديم كه نشان مي‌دهد، مسير واردات جاري است و هيچ‌گونه وقفه‌اي در آن وجود ندارد. رئيس كل بانك مركزي افزود: در رابطه با صادرات با وجود وقفه يك هفته‌اي به دليل عدم‌آشنايي صادركنندگان و راه‌اندازي سامانه نيما، يك ميليارد و 200ميليون دلار ارز ناشي از صادرات به سامانه نيما عرضه شده كه حاكي از آن است، اين مدل كارايي خود را نشان داده و ايرادي ندارد. سيف ادامه داد: در رابطه با نيازهاي متفرقه‌اي كه وجود دارد، 33 مورد شناسايي شده و كميته فعالي در بانك مركزي با حضور دستگاه‌هاي ديگر تشكيل شده و هر نوع نيازي كه به عنوان نياز واقعي و منطقي شناسايي شود، تأمين ارز خواهد شد.
وي با بيان اينكه تعادل لازم را در منابع و مصارف ارزي كشور داريم و از اين جهت جاي نگراني نيست، گفت: صحبت‌هايي درباره دلار 6 هزار و 800و 7هزار توماني شنيده مي‌شود، اما حجم بسيار كوچكي است كه در پستوها مبادله مي‌شود.
رئيس كل بانك مركزي تأكيد كرد: قرار نيست ارز كشور را براي قاچاق و تأمين نيازهاي انتقال سرمايه تخصيص دهيم؛ چراكه ارز كشور سرمايه ملي و متعلق به 80ميليون ايراني است و بايد به نيازهاي واقعي و منطقي تخصيص يابد.
سيف خاطرنشان كرد: دلار 4هزار و 200 توماني را به همه نيازهاي واقعي تخصيص مي‌دهيم و تا اين لحظه بخشي از اين نيازها شناسايي شده و بخشي در شرف شناسايي است كه در آينده اضافه مي‌شود. وي افزود: ظرف يك‌ماه گذشته بيش از 100ميليون يورو بر همين مبنا به مسافران، بيماران و دانشجویان ارز فروخته شده است و در آينده نيز ادامه پيدا مي‌كند و براي هر كدام فرآيند و ساز و كار مناسب ابلاغ و عملياتي شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار