کد خبر: 906229
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
استاندار اصفهان درآغاز به کار جشنواره فیلم کوتاه حسنات:
استاندار اصفهان گفت: هنر و هنرمندان در مردم اصفهان همچنان می‌تپد و این فضا می‌تواند در آینده به عنوان گواه رشد و بزرگی و اعتلای فرهنگی به مردم دنیا گواهی دهد؛ هنرمندان عزیز اصفهانی در حیطه‌ای مردمی و خیر حرکت می‌کنند.

گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، شام شنبه آئین افتتاح هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با حضور مسؤولان استان و شهر اصفهان، هنرمندان و هنرجویان و خیرین استان اصفهان برگزار شد.

محسن مهرعلیزاده اظهار کرد: خوشحالم که این ارج نهادن به هنر و هنرمندان در مردم اصفهان همچنان می‌تپد و این فضا می‌تواند در آینده به عنوان گواه رشد و بزرگی و اعتلای فرهنگی به مردم دنیا گواهی دهد؛ هنرمندان عزیز اصفهانی در حیطه‌ای مردمی و خیر حرکت می‌کنند.

وی تشریح کرد: ارتباط دادن هنر با مسائل روزمره مردم خیلی هنرمندی نیاز دارد، هنرمندان می‌توانند در صحنه نقش‌آفرینی کنند اما طراحی مسیر هنر به نحوی که همواره مردمی بماند و موجب رشد و بالندگی مردم باشد، هنر بزرگی است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: از همه دستگاه‌ها می‌خواهم تا تمام انرژی را بگذارند تا این روحیه احسان و نیکوکاری را تقویت کنند چرا که رشد هنر بدون اتکا به مردم و بدون آن که منعکس‌کننده مسائل مردم باشد، نمی‌تواند مسیر درست را طی کند؛ این دیار مشهور به خوبی‌ها و ارزش‌ها است و باید در راستای خیریه خدمتی کنیم و وظیفه خود را انجام دهیم.

* تجلیل از همایون اسعدیان

در این برنامه از کارگردان نام‌آشنای اصفهان همایون اسعدیان تجلیل به عمل آمد؛ اسعدیان در این لحظه عنوان کرد: به کیومرث پوراحمد غبطه می‌خورم، برای زندگی یک فیلم‌ساز یک سریال «قصه‌های مجید» کافی است؛ اگر افتخاری داشته باشم این است که همشهری این مرد هستم، به امراله احمدجو و اصغر فرهادی غبطه می‌خورم و افتخار می‌کنم که اصفهانی هستم.

وی افزود: خیلی می‌ترسم چراکه نگاهی که از بیرون به ما هست باعث می‌شود تا دعا کنم بخش‌های پنهان زندگی ما برای کسی مشخص نشود تا نگاه‌ها نسبت به من عوض نشود؛ نه تولد ما به اختیار ما است نه مرگ ما و تنها مدت زمان بین این دو رخداد در اختیار ما است.

این کارگردان اصفهانی عنوان کرد: در این مدت زمان کم زندگی چاره‌ای جز اینکه عشق، محبت و دوست داشتن را ترویج کنیم نداریم، اگر توانسته‌ام این دوست داشتن را برای مخاطبینم ترویج کنم برای من کافی است.

* تجلیل از منصور گلناری

همچنین در بخش تجلیل از هنرمندان نیکوکار و خیریه‌های برتر استان اصفهان، از منصور گلناری برای خیریه بیماران آسیب نخاعی تجلیل شد؛ گلناری در ادامه بیان داشت: بجای من باید علیرضا نصر و اعضای هیأت مدیره که در طول این 12 سال زحمات زیادی برای خیریه کشیدند تجلیل شود؛ اصفهان را همه ایرانیان به چند ویژگی می‌شناسند، یکی به هنر، به فرهنگ دیرینه و به مشاهیر آن، به 23 هزار شهید والامقام آن، به رودخانه خشک زاینده‌رود و به امر خیر و خیران آن می‌شناسند.

حسین ملایی رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات هم در ادامه اذعان داشت: حسنات یک مجموعه خصوصی است و از ابتدا به دنبال این بودیم تا نیکوکاری را با ابزار هنر فرهنگ‌سازی کنیم چراکه با زبان هنر گوش شنوا بیشتر است؛ خوشحالیم که در هفت سال گذشته این جشنواره به خوبی برگزار شده است.

وی ادامه داد: اگر این جشنواره را سازمان‌های دولتی برگزار می‌کردند توقعات خاصی بود اما هنرمندان ما همه بدون هیچ توقعی در جشنواره شرکت کردند و این جشنواره بومی است و موضوع نیکوکاری دارد؛ از طرفی سابقه فرهنگی و نیکوکاری اصفهان این موضوع را می‌طلبد تا چنین جشنواره‌ای را در خود داشته باشد.

رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات تأکید کرد: خواهش داریم این جشنواره یک نهاد پایدار شود تا برای نخستین بار چنین نهادی بنیان‌گذاری شود چراکه از طرفی در شهری است که سابقه خیریه آن زبانزد است.

* تجلیل از حسن اکلیلی

دومین هنرمند اصفهانی که در مراسم تجلیل شد حسن اکلیلی بود و در رابطه با وی کیومرث پوراحمد بیان کرد: بازیگر خوب بسیار است اما  هنرمندانی ماندگارند که در درجه نخست انسان هستند بعد بازیگرند؛ کسانی ماندگارند که نخست انسان‌اند سپس هنرمند یا مسؤول یا... و حسن اکلیلی این‌چنین است.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار